۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۲۰۴۶۶
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

وحدت در شرایط کنونی نیاز اجتناب ناپذیر جهان اسلام است

وحدت در شرایط کنونی نیاز اجتناب ناپذیر جهان اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: وحدت مذاهب اسلامی در شرایط ویژه کنونی نیازی اجتناب ناپذیر برای همه مسلمین در برابر دنیای کفر بویژه صهیونیستم جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان گیلانغرب که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: تمام جهان در یک مسیر هدفمند و وحدت بخش در حال حرکت هستند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: وحدت در امور زیرساخت جهان پیرامون ماست که این وحدت از وجود پاک پروردگار نشأت می گیرد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: بنابراین جوامع انسانی نیز باید با تاسی از این رویه وحدت را پیش روی زندگی خود قرار دهند تا جامعه ای سالم و عاری از هر ناهنجاری داشته باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به اینکه وحدت مقاطع و درجات مختلفی در بُعد کمی و کیفی دارد، عنوان کرد: وحدت دارای تعاریف بسیار متنوعی است، یکی از تعاریف وحدت؛ انسجام و وحدت در دین و مذهب است و این مهم امروز در جهان اسلام بسیار مهم و حیاتی است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب افزود: وحدت مذاهب اسلامی در شرایط ویژه کنونی نیازی اجتناب ناپذیر برای همه مسلمین در برابر دنیای کفر بویژه صهیونیستم جهانی است.

این استاد حوزه عنوان کرد: همه مسلمین چه شیعه و چه سنی به میزانی دارای مشترکات دینی هستند که تفکیک این دو از هم بسیار مشکل و بعضا ناممکن است، ولی با این وجود برخی از جریانات می کوشند که این اختلاف عقیده و سلیقه را به دستاویزی علیه جهان اسلام تبدیل کنند که نمونه آن امروزه در برخی از کشورهای اسلامی به عینه می بینیم.

حجت الاسلام رضوانی زاده یادآور شد: همه مسلمین در ارکان دینی دیدگاه و آرای مشترکی دارند و آن دست از اختلاف عقاید نیز نشأت گرفته از برخی تعاریف نادرست و بعضا مغرضانه در طول تاریخ بوده است که همین موضوع توسط جریان های سکولار، اسلام ستیز و... پررنگ و بارز جلوه داده شده اند تا مسیر ترقی اسلام را با مشکل روبرو سازند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب خاطرنشان کرد: وحدت در جهان اسلام و بین برادران دینی برهم زننده معادلات منطقه ای و جهانی است، اگر وحدتی که مدنظر قرآن و اسلام می باشد امروز در بین مسلمین ایجاد شود، رژیم منحوسی به مانند اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو می شود و دیگر اجازه غارت ثروت های خدادادی جهان اسلام توسط دشمنان داده نمی شود.

حجت الاسلام رضوانی زاده با انتقاد از کسانی که همواره بر طبل تفرقه در جهان اسلام می کوبند، گفت: رسول اکرم(ص) همواره مسلمین را از اموری که زمینه ساز تفرقه و دودستگی بود، برحذر می داشتند، این حضرت تمام تلاش خود را برای ایجاد امت واحده وقف فرمودند، لذا کسی که خود را مسلمان و پیرو خدا، قرآن و پیامبر(ص) معرفی می کند، هرگز حاضر نیست که خلاف دستورات دینی و اسلامی حرکت کند./1400/

ارسال نظرات