۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۲۰۴۸۷

ادامه تهمت‌های دروغ علیه علامه مصباح یزدی

ادامه تهمت‌های دروغ علیه علامه مصباح یزدی
دشمن با طرح شایعه‌ای درباره علامه مصباح یزدی، بار دیگر نفرت خودشان را نسبت به ایشان نشان دادند؛ علامه مصباح چه در دوران حیات و چه پس از وفات آماج تهمت‌های دروغ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، باز در فتنه‌ای دیگر تیر تهمت‌ها دوباره به سوی مرحوم آیت الله مصباح یزدی نشانه رفت. برخی از حساب‌های توییتری اقدام به نشر شایعه‌ای کرده که در آن ادعا می کنند فردی به نام هلیا مصباح یزدی که او را نوه مرحوم آیت الله مصباح یزدی معرفی کرده‌اند در کانادا زندگی می‌کند و ویس‌هایی نیز از این فرد ساختگی منتشر کرده‌اند که اقدام به توهین دربرابر مخالفان خود می‌کند. البته نزدیکان مرحوم آیت الله مصباح یزدی، به سرعت دربرابر این شایعه، پاسخ داده‌اند که ایشان هیچ نوه دختری به نام هلیا ندارد و حتی هیچ یک از وابستگان آن‌ها در خارج از کشور سکونت ندارند.

ادامه تهمت‌های دروغ علیه علامه مصباح یزدی

ادامه تهمت‌های دروغ علیه علامه مصباح یزدی

البته عقده و کینه افراد و گروه‌های معاند و ضد انقلاب را باید در این مهم یافت که ایشان در دوران حیات خود، با طرح بحث‌های دقیق فلسفی و حکمی، توانسته بود بسیاری از مبانی فلسفه غرب را متزلزل و بسیاری از اشکالات فلسفی که ضد عقاید و کلام اسلامی مطرح می‌شد را پاسخ بدهد. در زمانی که جریان‌های چپ و اصلاحات به دنبال ترویج پوستین وارونه‌ای از اسلام بودند، ایشان مبانی ناب و دقیق اسلام را به مردم آموزش می‌داد. طبیعی است که ایشان از همان زمان چنین مورد نفرت دشمنان داخلی و خارجی قرار بگیرد.

حتی مرحوم علامه مصباح یزدی با پایه گذاری طرح‌هایی مانند طرح ولایت که تمام مبانی و معارف اسلامی در یک اردوی ۴۰ روزه با زبان فلسفی و علمی به علاقه‌مندان تدریس می‌شود، مداوم شاگردانی را تربیت می‌کردند که، چون شخص علامه مصباح، رویکردی استدلالی نسبت به مسائل اسلامی داشته باشند. بدیهی است که در چنین صورتی حتی پس از وفات مرحوم آیت الله مصباح یزدی، اقدام به نشر چنین مطالبی علیه ایشان کنند.

البته نباید فراموش کرد که دوره‌های طرح ولایت ایشان، سال‌هاست که دانشجویان بسیاری را گرد هم آورده و چنان مخالف‌ترین دانشجویان با مبانی اسلامی را به علاقه‌مندترین افراد به اسلام و مدافع جدی و سرسخت آن تبدیل ساخته است، که دانش آموختگان طرح ولایت، هر ساله خط اول مقابله با فتنه‌گران هستند. قابل توجه است که طرح این شایعه در این برهه از زمان که کشور درگیر آشوب بوده، دور از انتظار نیست.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات