۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۴۹۶
استاندارد دوگانه؛

اخبار شهادت بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد

اخبار شهادت بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد
وقتی شیرین ابوعاقله، راشل کوری و زنان بیگناه افغانستان قربانی می‌شوند، هیچ صدایی از سلبریتی‌ها در نمی‌آید؛ چون می‌دانند که ارباب مستکبرشان مواجب آن‌ها را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ماجرای مهسا امینی همانطور که از روز اول مشخص بود، ماجرایی بود که مطابق استانداردهای دوگانه ضدانقلاب و معاندین برای حمله و هجمه به نظام مقدس انقلاب اسلامی بود. دیروز صبح نیز یک گروه تروریستی با حمله به یک مرکز آموزشی در کابل، 32 نفر را به شهادت رسانده و 40 زخمی برجای گذاشت. نکته قابل توجه در این حمله تروریستی این است که بسیاری از کشته شدگان در این حمله تروریستی، دختران بیگناهی بودند که برای شرکت در آزمون سراسری در این مرکز حضور پیدا کرده بودند.

اخبار کشتار بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد

آری، این روزها که برخی از خبرنگاران افغانی رسانه‌های معاند فارسی زبان، تلاش می‌کردند زنان افغانی را نیز مخالف جمهوری اسلامی و حجاب نشان بدهند، هیچ‌وقت جرئت نخواهند داشت که درباره این حادثه چیزی بگویند؛ زیرا اربابان رسانه‌ای آن‌ها این حادثه را نمی‌توانند به‌عنوان عاملی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنند؛ زیرا دخترانی که در این حادثه به شهادت رسیدند و پرپر شدند، همه محجبه بودند و وطن خود را دوست داشتند.

بعد از اینکه آمریکا از افغانستان فرار کرد و طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت، اولین و مهم‌ترین تأکید رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نسبت به رهبران طالبان این بود که بایستی امنیت کامل مردم افغانستان و زندگی آسوده را برای آن‌ها تأمین نمایند. از طرفی سلبریتی‌هایی که به سرعت درباره حادثه مهسا امینی موضع گیری کرده بودند، تا کنون هیچ موضعی را درباره این حادثه اتخاذ نکرده‌اند.

اخبار کشتار بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد

البته سلبریتی‌ها هنوز درباره شیلر رسولی، زن کردی که برای حفظ دامن خود، حاضر شده بود خودکشی کند، مطلبی نگفته‌اند که بخواهند درباره دختران افغانستانی که توسط گروه‌های تروریستی در کشورهای همسایه به شهادت می‌رسند، چیزی بگویند. طبیعی است که اگر از سلبریتی‌ها درباره آمار دختران شیعه‌ای که در عراق توسط داعش اسیر شدند خبری نداشته باشند، یا ندانند که حاج قاسم سلیمانی چه نقشی در آزادسازی دختران کرد و ایزدی از دست داعشی‌ها ایفا کرده است.

بله، مهم آن است که این سلبریتی‌ها به دست آن اربابی نگاه می‌کنند که پول و عیش و نوش بیشتری برای این افراد فراهم کند. اینکه برای سلبریتی اهمیتی ندارد که مهسا امینی که بود و چرا فوت کرد، برای سلبریتی این اهمیت دارد که از چه موضوعی می‌تواند بر علیه جمهوری اسلامی بگوید و برای ارباب خود، خوش رقصی کند. اسم مهسا امینی بازیچه این افراد بود تا به پلیس و نظام توهین کنند.

سلبریتی‌هایی که با استانداردهای دوگانه نسبت به موضوعات اجتماعی نظر می‌دهند، بسیار خطرناک هستند؛ زیرا آن‌ها حق را در برابر منفعت ذبح می‌کنند. حادثه‌ای که در افغانستان و کابل هر روز برای زنان محجبه و مسلمان افغانستانی رخ می‌دهد، هیچگاه دستاویزی نمی‌شود تا سلبریتی‌ها با آن به اصل نظام حمله کنند. پرسش اینجاست که اگر واقعاً این سلبریتی‌ها خواستار احقاق حق زنان در همه شکل آن هستند، چرا هیچگاه از زنان عراقی، سوری و فلسطینی که روزانه توسط گروهک‌های تروریستی دست ساخته دولت آمریکا یا نظامیان تروریست صهیونیست شهید می شوند، سخن نمی‌گویند؟

اخبار کشتار بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد

آیا ایران اینترنشنال، بی بی سی و منوتو که خود را رسانه‌ای آزاد و بی‌طرف می‌دانند، حتی یک خبر درباره شیرین ابوعاقله، خانم خبرنگار الجزیره که توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، منتشر کردند؟ آیا این رسانه‌ها که همیشه خود را بی‌طرف می‌دانند، کمترین اطلاعی را از خانم راشل یا ریچل کوری دارند که در مقابل بولدوزرهای رژیم صهیونیستی ایستاد و آن‌ها نیز با بی‌رحمی تمام، این خانم را زیر چرخ‌های بولدوزر له کردند و او را به شهادت رساندند.

اخبار کشتار بانوان آزاده، جایی در رسانه‌ها و صفحه شخصی سلبریتی‌ها ندارد

طبیعی است وقتی این رسانه‌ها که منبع خبری و محل تغذیه سلبریتی‌های داخلی هستند، درباره چنین خانم‌های آزاده‌ای سکوت می‌کنند، سلبریتی‌ها نیز از چنین بانوان رشیده‌ای اطلاع نداشته باشند. سلبریتی‌ها که خودشان در بهترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند، درحالی از شعار زن، زندگی و آزادی صحبت می‌کنند که خودشان دارای بیشترین فسادهای اخلاقی هستند و آمار طلاق و ازدواج در میان این سلبریتی‌ها چنان زیاد است که نمی‌توان نظری در این باره داد. مهم‌ترین شاهد بر این مسأله نیز شرکت جدی این افراد در جنبشی تحت عنوان می‌تو بود که خانم‌های سلبریتی ایرانی در آن از تعرض مردان سلبریتی دیگر شکایت می‌کردند.

سخن پایانی این است که درد سلبریتی‌ها، هیچ وقت درد مردم و مسأله زنان نبوده و نیست. اگر این گونه بود، کمترین پست و واکنشی نسبت به مسائلی که مربوط به خود زنان بود، کار می‌کردند. همانطور که در این یادداشت اشاره شد، تعداد بسیار زیادی از بانوان آزاده در جهان هستند که زیر ظلم استکبار جهانی به شهادت رسیده‌اند و رسانه‌های معاندی که امروز خود را دلسوز مسأله زنان نشان می‌دهند و سلبریتی‌هایی که خود را مدافع حقوق زنان می‌دانند، کمترین اطلاع و دفاعی را از این بانوان نکرده‌اند و خودشان هم می‌دانند که اگر چنین کنند، تمام مواجب و حقوق‌شان از اربابان بیگانه، قطع خواهد شد.

بی‌شک هرچه زودتر دستگاه قضایی تکلیف این سلبریتی‌ها را که هم از توبره می‌خورند و هم از آخور و در نهایت به منافع ملت ایران لگد می‌زنند باید مشخص کند. دستگیری و محاکمه این افراد که هم فضای هنری را آلوده ساخته‌اند و هم در آتش فتنه‌ها دمیده‌اند و کشور را به سخت‌ترین آشوب ها مبتلا ساخته‌اند، جا و راه را برای هنرمندان واقعی باز خواهد کرد. 

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات