۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۷۲۰۵۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان عنوان کرد؛

اهمیت گردشگری در اسلام

اهمیت گردشگری در اسلام
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به اهمیت گردشگری در اسلام اشاره کرد و گفت: نگاه اسلام به گردشگری با چهارده آیه در قرآن بیانگر جامعیت دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی به مناسب هفته میراث فرهنگی در دیدار مدیر و کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، گفت: اسلام از بدو تولد انسان تا هنگام فوت برای انسان برنامه دارد که این نشانه جامعیت دین اسلام است.

وی به اهمیت گردشگری در دین اسلام اشاره کرد و گفت: نگاه اسلام به گردشگری با چهارده آیه در قرآن بیانگر جامعیت دین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اسلام به تفکر در حوزه گردشگری تأکید دارد، اظهار داشت: امروز حوزه گردشگری نیازمند مدیریت ازسوی متولیان این حوزه است.

وی نقش راهنمایان حوزه گردشگری برای معرفی جاذبه‌های فراوان حوزه گردشگری منطقه کاشان حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مشکل امروز ما عدم توانایی معرفی استعداد و ظرفیت‌ها و داشته‌های خود در حوزه‌های مختلف گردشگری و علمی و اقتصادی و تاریخی و دینی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ورود ۶ هزار گردشگر خارجی و بیش از ۲ میلیون گردشگر داخلی در ۶ ماهه نخست سال جاری به کاشان را یک ظرفیت و یک فرصت بی بدیل برای حوزه گردشگری کاشان دانست و ادامه داد: همزمان با معرفی ابنیه تاریخی کاشان، ظرفیت‌های علمی و دینی و شهدا و سرداران رشید و شهید کاشان نیز به گردشگران معرفی شوند.

به گفته وی اجرای ورزش باستانی در افتتاحیه مسابقات پهبادی جهان در کاشان یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های کاشان در حوزه‌های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی استفاده از پیامک خوش آمدگویی و پیشنهاد بازدید از اماکن مذهبی در کنار اماکن تاریخی به گردشگرانی که وارد شهرستان کاشان می‌شوند را در توزیع و پراکندگی گردشگران در اماکن تاریخی و مذهبی و عدم ازدحام در برخی از اماکن را تأثیرگذار دانست.

وی در ادامه به برخی انتقاد‌های مردمی در رابطه با تعلیلی اماکن تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: به جای تعطیلی این اماکن تصدی گری این اماکن به نیرو‌های ارزشی و ولایتی واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان تهیه بسته‌های فرهنگی شامل نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا، احادیث ناب از نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه به عنوان سوغات شهرستان کاشان برای گردشگران خارجی را حائز اهمیت دانست و گفت: یک حدیث از امیرمومنان(ع) در آمریکا سبب تشرف ادیان دیگر به اسلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: نوشتن احادیث به دیوار اماکن مهم و مدارس در سطح شهر یکی از شیوه‌های کار فرهنگی و ترویج دین است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات