۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۲۰۵۸۴

اجتماع بزرگ منتظران ظهور در قم

اجتماع بزرگ منتظران ظهور در قم
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری گفت: اجتماع بزرگ منتظران ظهور در روز ۱۳ مهرماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری هزار و صد و هشتاد و چهارمین سالروز امامت حضرت بقیه الله اعظم که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به فرارسیدن نهم ربیع الاول و سالروز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: بعد از نیمه شعبان یکی از مناسبت های ویژه ای که در مسجد جمکران مورد توجه قرار می گیرد سالروز امامت حضرت حجت ابن الحسن(عج) است که همه ساله برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: نهم ربیع الاول فرصتی است که عهد و پیمان خود با امام زمان(عج) متذکر شویم و مصداق این فراز از زیارت اربعین شویم که «وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ...» یعنی ما آماده‌ایم برای اینکه به شما خدمت کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: فلسفه شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران ایجاد استعدادهایی برای یاری امام زمان(عج) است و مهدویت زیربنای انقلاب اسلامی است که آرمان های امامین انقلاب نیز همان آرمان های انقلاب اسلامی ایران شمرده می شود.

حجت‌الاسلام حسین آبادی ابراز داشت: در نهم ربیع الاول برنامه‌هایی را پیش‌بینی و تدارک دیده ایم که از جمله آن برنامه ها بیعت با امام زمان(عج) است که با شعار «عهد می بندیم» آن را اعلام خواهیم کرد و فضا سازی های شهری در کلان شهر ها و برنامه های تلویزیونی و دیگر برنامه ها را نیز تدارک دیده ایم.

وی در ادامه بیان داشت: از روز سه شنبه 12مهرماه تا روز 16مهرماه برنامه‌های مختلفی در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است که ویژه برنامه امام حسن عسکری(ع) با عنوان اب المهدی و ویژه برنامه شهادت آن حضرت از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد: ویژه برنامه اردو زبانان را در شبستان امام حسن عسکری(ع) هم زمان با برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهیم کرد و از طریق پیام رسان های زنده و شبکه های تلویزیونی برنامه های مسجد مقدس پوشش داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین آبادی با اشاره به اینکه شب نهم ربیع الاول در راستای عهد با امام زمان(عج) است ابراز کرد: در این روز برنامه اجتماع بزرگ منتظران برای تجدید عهد با امام زمان(عج) را خواهیم داشت و در این روز به صورت ویژه بر روی ۱۵ القاب حضرت حجت برای فضاسازی و اکران شهری کار شده است.

وی در ادامه افزود: ویژه برنامه ظهر شهادت امام حسن عسکری(ع) با رونمایی از تابلوی استاد روح الامین برگزار خواهد شد که اقامه نماز امام زمان(عج) بر پیکر مطهر امام حسن عسکری(ع) را به تصویر کشید است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: هم زمان با نماز مغرب و عشاء در 13 مهرماه اجتماع بزرگ منتظران ظهور را به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی، سخنرانی استاد  علیرضا پناهیان و با شعر خوانی صابر خراسانی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام حسین آبادی در ادامه افزود: دعای ندبه صبح جمعه این هفته با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و به یاد سردار همدانی و با قرائت سید رضا نریمانی و سخنرانی استاد میرباقری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطر نشان کرد: شنبه ۱۶ مهرماه همایش علمی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و فرهیختگان با موضوع امام زمان(عج) و نحوه سبک زندگی و ارتباط ما با امام زمان(عج) در عصر غیبت و دیگر مسائل مربوط به مهدویت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات