۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۲۰۶۲۳

ابعاد مختلف فوت خانم امینی تا آخر هفته به سمع و نظر ملت ایران می رسد

ابعاد مختلف فوت خانم امینی  تا آخر هفته  به سمع و نظر ملت ایران می رسد
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: علاوه بر این رئیس کمیسیون شوراها نیز که از قبل از طرف رئیس مجلس مسئول پیگیری ابعاد مختلف فوت خانم امینی شده بود با ارائه گزارش ابتدایی از این ماجرا، متعهد شد تا آخر هفته گزارش کمیسیون آماده و به سمع و نظر ملت ایران برسد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (10 مهر) در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی پارلمان که با دستور کار بررسی ابعاد ناآرامی‌های اخیر برگزار شد، اظهار داشت: بعد از اتفاقاتی که در  هفته های اخیر شاهد بودیم نشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور چند تن از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد. 

وی افزود: در جلسه امروز وزیرکشور حضور داشت و گزارش تفصیلی در دو بخش جداگانه راجع به رخدادهای دو هفته اخیر ارائه کرد. همچنین فرمانده کل نیروی انتظامی هم مدعو دیگر بود که توضیحات مفصلی را درباره مسائل اخیر راجع به اتفاقی پس از فوت خانم مهسا امینی رخ  داد ارائه کرد و همچنین گزارشی راجع به نحوه مواجهه فراجا با اغتشاشاتی که در برخی شهرها به وقوع پیوست بیان کرد. 

موسوی گفت: علاوه بر این رئیس کمیسیون شوراها نیز که از قبل از طرف رئیس مجلس مسئول پیگیری ابعاد مختلف فوت خانم امینی شده بود با ارائه گزارش ابتدایی از این ماجرا، متعهد شد تا آخر هفته گزارش کمیسیون آماده و به سمع و نظر ملت ایران برسد.همچنین 5 نفر از نمایندگان به قید قرعه سخنانی را درباره حوادث اخیر مطرح کردند و مطالبات به حق مردم در ماجرای اخیر را بیان کردند. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: جمع بندی نشست غیرعلنی امروز این بود که اولا این موضوع و اتفاقات اخیر دو بخش کاملا جداگانه دارد بخش اول مربوط به درگذشت خانم امینی است. نمایندگان و مسئولان کشور بر این اعتقادات هستند که همان طور که بر اجرای احکام شریعت مصر هستیم و رئیس  جمهور نیز گفت که اجرای احکام اسلامی از جمله حجاب یک اصل برای ما است و نیروی انتظامی موظف به انجام تکالیف قانونی خود است در عین حال نسبت به جان انسان‌ها و حفط آن نیز تقید داریم. به همین دلیل بلافاصله پس از مطرح شدن این مسئله در بالاترین سطح مسئولان بررسی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دادند که این ماجرا کاملا مشخص است و فرایند آن در حال پیگیری است‌.ش

ارسال نظرات