۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۶۷۲
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

بی انگیزگی و عدم پشتیبانی از عوامل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بی انگیزگی و عدم پشتیبانی از عوامل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
آیت الله اعرافی گفت: متاسفانه تاکنون ۱۰ درصد از اهداف سند تحول بنیادین پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است.

به گزارش خبرنگار  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، طی سخنانی در همایش مبلغان و آیین افتتاح مدارس طرح امین استان قم، اظهار کرد: امر تربیت امروز در مدارس با نقش آفرینی مدیر، مربی و روحانی فعال در این عرصه به خود رنگ تازه ای گرفته است و باید این شیوه با محوریت مدیر مدرسه انسجام و ساماندهی بیشتری به خود بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر بخواهیم در علوم انسانی دو علم یا دو موضوع مهم، ظریف و اساسی را معرفی کرد می توان به علم مدیریت و تربیت اشاره کرد که کارهای زیاد و پیچیده ای در این عرصه صورت گرفته است و آنچه امروز از مدارس انتظار می رود شکل گیری هسته مدیریت تربیتی است که باید شکل بگیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با شکل گیری هسته مدیریت تربیتی در مدارس با محوریت مدیر مدرسه، معاون پرورشی، مبلغ طرح امین و سایر عوامل، می تواند نقش ارزشمند و اثرگذاری را در میان دانش آموزان ایفا کند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: امروز حوزه و آموزش و پرورش با همبستگی به دنبال ارتقای نقش مدیریت تربیتی در جامعه هستند و اگر این اتفاق مهم در مسیر درست خودش حرکت کند بدون تردید نگرش جدیدی در آینده نظام و انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که تمام دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باید در سیاست ها و برنامه های خود پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند، البته مطالبات زیادی از آموزش و پرورش است که جای خود، اما قبل از آن باید سازمان ها، نهادها، ارگان ها و دستگاه‌های دولتی  و خصوصی برای پیشبرد، اهداف و سیاست های آموزش و پرورش هر کدام اقدامی علمی را با ارائه یک پیوست آموزش و پرورشی ارائه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرچقدر برای آموزش و پرورش کار و هزینه کنیم جای دوری نرفته و سرمایه گذاری است. هر سازمان و نهاد باید سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش بپردازد، حتی حوزه علمیه. ما در این مسیر هر چه داریم و بضاعت ما است در خدمت آموزش و پرورش است و بدانید حوزه، دانشگاه و آموزش  وپرورش ارکان مهم علمی و دانشی این نظام اند که نقش آموزش و پرورش محوری و بنیادین است.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: ان شاءالله در تدوین برنامه نگاه ویژه تری به این امر خواهیم داشت و رسالت سایر سازمان ها و نهادها را نسبت به آموزش و پرورش تببین خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده است، تاکنون ده درصد از اهداف سند پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است. کار تربیتی و فرهنگی هزینه دارد و باید همه پای کار باشند و هزینه کنند چرا که سرمایه گذاری مطمئن برای آینده نظام و انقلاب است.

ارسال نظرات