۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۲۰۹۱۹
امام جمعه دامغان:

با عوامل اصلی جنایات و اغتشاشات برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

با عوامل اصلی جنایات و اغتشاشات برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد
امام جمعه دامغان گفت: بدون تردید گذشت درحق فریب‌خوردگان باید مدنظر باشد، اما با عوامل اصلی جنایات و اغتشاشات رخداده برخورد قاطع و قانونی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی همواره از راهبرد‌های مهم امت اسلام بوده و در دکترین انقلاب اسلامی نیز نه به عنوان یک سیاست بلکه به‌عنوان یک اعتقاد، مطرح و دارای اهمیت است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه ما معتقدیم امت بزرگ اسلامی باید زیر پرچم لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله (ص) قرار بگیرد و انسجام، وحدت و برادری خود را حفظ کند، افزود: بنا نیست اگر در برخی مسائل اعتقادی و عملی دارای اختلاف‌نظر‌هایی هستیم از اصل خود را جدا بدانیم، راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره وحدت امت اسلام و راهبرد دشمنان و مستکبران عالم تفرقه و نفاق بوده‌است، آن‌ها هموار از جنگ و اختلافات فرقه‌ای، تجزیه سرزمین‌های اسلامی و ایجاد شکاف بین امت بزرگ اسلام استقبال می‌کنند.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطرنشان کرد: دیدگاه امامین انقلاب اسلامی و همه فق‌ها و مراجع عالیقدر و با بصیرت شیعه و علمای برجسته اهل سنت همواره نزدیکی و تقریب مذاهب اسلامی بوده‌ است، وحدت امت اسلام به‌عنوان یک اصل در سیاست‌های عملی جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته و برکات آن را در طول تاریخ انقلاب اسلامی بار‌ها مشاهده کرده‌ایم؛ در واقع هر حرف، رفتار و موضع‌گیری که سبب شکاف در بین امت اسلامی شود پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات و جان‌فشانی‌های سبزپوشان حافظ امنیت از آنان با تعبیر مظلومان مقتدر تشکر کرد و افزود: باید به سال‌ها رشادت و تلاش و جان‌فشانی نیرو‌های انتظامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی در راستای حفظ امنیت مردم و جامعه و مواجهه با خطرات متفاوت برای خدمت به انقلاب و ملت آفرین گفت.

امام‌جمعه دامغان در ادامه به تحلیل حکیمانه رهبر معظم انقلاب از حوادث اخیر اشاره و ضمن برشمردن برخی از محور‌های متعدد سخنان معظم له، به تبیین سه محور اصلی بیانات رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و اظهار داشت: نخست اینکه جوانان برومند ایران اسلامی که دشمن تلاش می‌کند آن‌ها را از آینده خود و کشور ناامید نشان دهند، نه‌تنها ناامید نیستند بلکه با امید به آینده درخشان کشور و فرج حضرت، ولی عصر (عج) همواره تلاش می‌کنند و در میدان‌های علمی فرهنگی سیاسی ورزشی جهادی و صنعتی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته اند.

امنیت یک نیازهمیشگی و همه جانبه/ وحدت امت اسلام اصلی اعتقادی در انقلاب است

خطیب نماز جمعه دامغان یادآور شد: البته برخی این توفیقات و نشاط معنوی جوانان ما را نمی‌بینند؛ دشمن نیز همواره تلاش می‌کند در تبلیغات رسانه‌ای خود شرایط را با نادیده گرفتن این واقعیت‌ها نشان داده و با سیاه نمایی شرایط و برجسته کردن مشکلات پیش رو، جوانان جامعه ایرانی اسلامی را از آینده خود، کشور و انقلاب ناامید کند.

وی در تبیین و یادآوری دومین محور از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: دشمنان ما نیز خود اذعان دارند که امروز جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشور‌های جهان است؛ این امنیت اجاره‌ای نیست و با توان جوانان این مرزوبوم و مردم بصیر به‌وجودآمده است، بی‌تردید امنیت نیازی ضروری و همیشگی و همه‌جانبه است، متأسفانه در اتفاقات اخیر برخی امنیت کشور را هدف قرار دادند یعنی عده‌ای با اغتشاشات و آسیب رساندن به اموال عمومی و حمله به پاسگاه‌ها و مراکز دولتی و نظامی و عده‌ای نیز با اظهارات نسنجیده خود به امنیت کشور و مردم ضربه زدند.

امام‌جمعه دامغان با بیان اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید عده‌ای از خواص که پیش‌از مشخص شدن ابعاد موضوعات اخیر با موضع‌گیری خود به امنیت جامعه ضربه زدند این عمل خود را جبران کنند، تصریح کرد: بدون تردید آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها اغتشاشات اخیر را برنامه‌ریزی کرده بودند و اگر این اتفاق به‌عنوان بهانه اعتراضات و اغتشاشات نیز رخ نمی‌داد، آن‌ها بهانه‌ای دیگر پیدا می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با تأکید بر اینکه در مقابل این دسیسه و فتنه، اقشار مختلف ملت و به‌ویژه نخبگان کشور باید هوشیار باشند، اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر ظلم‌هایی نسبت به اقشار مختلف از جمله بسیج و نیروی انتظامی رخ داد که نباید بی‌پاسخ بماند، بدون تردید گذشت درحق فریب‌خوردگان باید مدنظر باشد، اما با عوامل اصلی جنایات و اغتشاشات رخداده برخورد قاطع و قانونی شود.

گفتنی است، مردم بصیر و نمازگزاران دامغانی در بین الصلاتین نماز جمعه امروز با سردادن شعار‌هایی همچون نیروی انتظامی تشکر تشکر و اهدای شاخه‌های گل ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از مجاهدت‌های سبز پوشان حافظ نظم و امنیت حمایت و قدردانی کردند. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات