۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۲۲۴۳۹
به همت جامعة‌الزهرا؛

آیین بزرگداشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم برگزار شد

آیین بزرگداشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم برگزار شد
اجلاسیه تجلیل و بزرگداشت از مقام ۱۳۰بانوی شهیده استان قم به همت جامعه‌الزهراء(س) در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجلاسیه تجلیل و بزرگداشت از مقام ۱۳۰بانوی شهیده استان قم به همت جامعه‌الزهراء(س) و با همکاری کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهراء(س) برگزار شد.

در ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای شعاعی قاری بین المللی کشور تلاوت شد و سپس گروه سرود سپاه علی بن ابی طالب (ع) برای نواختن سرود جمهوری اسلامی بر روی سن آمده و اجرا کرد.

سرکار خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهراء(س) ضمن خوش‌آمد محضر میهمانان مراسم، اظهار داشت: کنگره شهدای استان قم با محوریت بانوان گرانقدر بار دیگر به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب ما را به جایگاه پیش برنده بانوان جهان اسلام در عرصه‌های مختلف رهنمون ساخت تا بیش از پیش معتقد و باورمند شویم.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با درایت و نگاه راهبردی به نیکی و شایستگی رسالت بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی را بازگو و نمایان ساختند.

رئیس کمیته بانوان شهیده استان قم یکی از محورهای مهم و مسیر روشن گام دوم انقلاب در نظام فکری و بیانات مقام معظم رهبری را احیا و ارتقای سبک زندگی اسلامی و توحیدی دانسته و گفت: این مسئله در چهار محور خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی و تمدن سازی به دست بانوان مسلمان شکل می‌گیرد.

وی افزود: آیات شریفه قرآن کریم از سبک زندگی مطلوب انسانی با عنوان حیات طیبه یاد می‌کند و می‌فرماید: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»(نحل/97) بی تردید بانوان مسلمان نقش‌آفرینی ارزشمند و بی بدیلی در ایجاد حیات طیبه اجتماعی داشته و خواهند داشت.

مدیر جامعة‌الزهراء(س) ابراز کرد: بانوان در جمهوری اسلامی ایران تا کنون در تمام عرصه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی، فرهنگی، حکمرانی و سیاسی وارد شده‌اند تا با تاسی از رهنمودهای امامین انقلاب، دختران، همسران و مادران موفق ایران اسلامی باشند.

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی برای ماندگاری ۷۰۰۰ شهید زن از تبار حضرت فاطمه زهراء(س) و حضرت زینب کبری(س) را تقدیم انقلاب کرد و ۱۳۰ نفر از این شهدا از استان قم در نقش مادر، همسر، دختر، رزمنده و امدادگر به عنوان یک پشتوانه مقاومت به شمار می‌آیند.

برقعی در پایان خاطرنشان کرد: خواهران، همسران و مادران شهداء شما الگوی فداکاری هستید و دشمن برای شکست صبر شما بی‌صبر است؛ ما به شما افتخار می‌کنیم و این ایثار و فداکاری شماست که به ملت عزیز ایران عزت بخشیده است.

ارسال نظرات