۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۲۲۴۴۴
آیت الله رئیسی:

آمریکا به دنبال فتنه گری و کند کردن پیشرفت کشور است

آمریکا به دنبال فتنه گری و کند کردن پیشرفت کشور است
رئیس جمهور گفت: سخنگویان آمریکا رسما اعلام کردند که تحریم سراسری تاثیر نداشت و به دنبال فتنه گری و کند کردن این پیشرفت بودند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بهره‌برداری رسمی از 1026 مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور اظهار داشت: امروز توفیق شد که در استان زنجان و در ارتباط تصویری با استان‌های خراسان رضوی و استان فارس در ارتباط باشم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از ناتزاری‌های جدی کشور در تامین برق در صنایع و کشاورزی بود چون برق به میزان نیاز تولید نشده بود، ادامه داد: کار دولت سخت بود تا بتواند این ناترازی را حل کند.

وی با بیان اینکه کار برق رسانی را با اولویت منازل انجام دادیم و حتی تلاش کردیم هر صنعت یک روز جمعه داشته باشد که برق صنعت هم قطع نشود، گفت: حتی تقسیم برنامه شد که این کار با مدیریت صورت گیرد.

آیت‌‌الله رئیسی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته ۶ هزار مگاوات برق وارد چرخه شد، افزود: یک کار جهادی در سال اول دولت انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین امروز کاری که با مدیریت جهادی دیگر انجام شد باعث خرسندی و خوشحالی است و از محل آن یک هزار و ۲۶ مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با دستان توانای مهندسین داخلی ساخته شده و ۹۵ درصد تولید آن داخلی است، گفت: این از افتخارات کشور است و برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات نیز آغاز شده و به دست توانای مهندسین داخلی اتفاق خواهد افتاد که در واقع جلوه پیشرفت کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در حوزه آب هم کار بزرگی انجام شده است و قطار پیشرفت کشور در حال شتاب گرفتن است، تصریح کرد: این شتاب در بسیاری از پروژه ها انجام شده است، همان چیزی که خواست انقلاب و مردم است.

آیت الله رئیسی گفت: تصور می‌کردند با تحریم حرکات ما کند می‌شود، اما دیدند ما با حفظ عزت، احترام و با اتکا به داشته‌ها کار را دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: سخنگویان آمریکا رسما اعلام کردند که تحریم سراسری تاثیر نداشت و به دنبال فتنه گری و کند کردن این پیشرفت بودند، که به تحلیل مقام معظم رهبری این تحریم ها به خاطر پیشرفت کشور بوده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنها دیدند که در سال اول دولت، تجارت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و تراز تجاری و سهم ما در تجارت و ترانزیت منطقه مثبت شده است.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواستند ما را محدود کنند، اما نشد و امروز معاملات بانکی ما در حال انجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: در کشور اغتشاش کردند که موفق نشویم چون می‌خواستند در کشور تولید نباشد.

وی با بیان اینکه تمام اغتشاشات برای این است که به کسب کار و مردم و علم ظلم کند، گفت: ظلم به مردمی است که در خیابان ها دچار ظلم می‌شوند، چون به کسب و کار آنها خسارت وارد می‌شود.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه حضور من در اینجا به خاطر این است که بگوییم ما کوتاه نمی‌آییم و فعالیت موفق خود را ادامه می‌دهیم، افزود: اغتشاشات ظلم به مردم است.

وی گفت: راهکار مقابله با فتنه و توطئه فعالیت و تلاش است و امروز بازاریان صنعتکاران و اساتید و همه باید بدانند که راه پیشرفت کشور امید آفرینی برای مردم و ناامید کردن دشمن است.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با تسلیت به خانواده های شهدای حرم شاه چراغ گفت: اغتشاش و به هم ریختگی ظلم به علم و دانش، کسب و کار، امنیت آرامش و مردم بی گناهی است که در خیابان ها آسیب می بینند و در این اتفاقات به وضوح دست دشمن را می بینیم چراکه ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دشمنان به دنبال بیکار کردن آنها است.

آیت الله رئیسی باتاکید بر اینکه اغتشاش و بی نظمی زمینه حرکتهای تروریستی را فراهم می کند، افزود: به دنبال همین اقدامات در سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت، حرم حضرت شاه چراغ، مردم بیگناه در حال عبادت و بندگی خدا را به رگبار بستند و بعد داعشی ها رسما اعلام کردند که این کار را ما کرده ایم.

ارسال نظرات