۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۲۲۶۷۴
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

هزینه برای تأمین امنیت کشور به منزله سرمایه گذاری است

هزینه برای تأمین امنیت کشور به منزله سرمایه گذاری است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امنیت در هر ابعادی برای حیات و بقای یک کشور مهم است، گفت: امروز هرچه برای تامین امنیت کشور هزینه کنیم، سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: آیه 80 سوره انبیاء بسیار آیه‌ای متناسب و زیبا برای سازمان پدافند غیر عامل کشور انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: امروز قطعا حملات سایبری از مهمترین تهدیدات است که باید تدابیری جدی پیرامون آن داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امنیت در هر ابعادی برای حیات و بقای یک حاکمیت و کشور مهم است، گفت: امروز هرچه برای تامین امنیت کشور هزینه کنیم، سرمایه گذاری است.

وی ابراز کرد: امروز باید پدافند غیرعامل را در ساخت و سازها و ساختمان های کشور حتی پاساژهای خرید رعایت کرد، متاسفانه اغلب پاساژ و مراکزخرید، تنها یک درب ورودی داشته و چنانچه اتفاق وخطری چون آتش سوزی رخ دهد،هیچ راه خروج دیگری برای مردم حبس شده درآتش نیست.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز ما باید از ظرفیت ها و منابع ارزشمند داخل ایران به بهترین نحو بهره ببریم، مدیریت صحیح منابع و ظرفیت های گردشگری ایران می تواند باعث رونق اقتصادی کشور شود، البته در این امر باید رعایت و توجه به اصول پدافند غیرعامل مدنظر باشد.

در ابتدای این دیدار، سردار منصور سعد، معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ارائه مجموعه اقدامات انجام شده در این عرصه گفت: سلسله اتفاقات اخیر در کشور اعم از اغتشاشات، حوادث تروریستی، خلل ایجاد شده در روند سوخت رسانی و ... اهمیت پدافند غیرعامل را برهمگان ثابت کرد.

معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تاریخ ثابت کرده است که کشور ایران به دلایلی چون موقعیت خاص ژئوپلیتیکی، قدرت نفوذ در جهان، حلقه وصل شرق با غرب جهان، منطقه خلیج فارس و دسترسی به منابع مهم انرژی همواره مورد تهدید دشمنان بوده است.

سردار سعد خاطرنشان کرد: رسالت اصلی پدافند غیر عامل پیش بینی و پیشگیری است، بر این اساس برای حراست از جان و مال مردم و نظام، قرارگاه‌های متعددی چون قرارگاه حملات سایبری، هسته ای، زیستی، پرتویی، شیمیایی، زده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن ایمن باشیم.

وی یادآور شد: امروزه تهدیدات سایبری و حملاتی از جنس سایبر، جز مهمترین تهدیدات علیه کشور ایران است، شاید به جرات می توان گفت در هر ثانیه یک حمله سایبری به ایران می شود که به کمک توان نخبگان و جوانان متخصص در این عرصه، اغلب دفع می شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات