۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۲۲۷۱۳
مدير حوزه علميه خراسان شمالي:

اعضای بدن یک طلبه به چهار نفر حيات دوباره بخشيد

اعضای بدن یک طلبه به چهار نفر حيات دوباره بخشيد
حجت‌الاسلام علي حيدري گفت: اهداي اعضاي شادروان علي باد پروا طلبه اهل مانه و سملقان که دچار مرگ مغزي شده بود به چهار بيمار نيازمند پيوند عضو زندگي دوباره بخشيد.

حجت‌الاسلام علي حيدري، مدير حوزه علميه خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، درگذشت طلبه گران‌قدر و قاري قرآن مرحوم علي بادپروا را تسليت گفت و افزود: اعضاي بدن طلبه فاضل و قاري قرآن، فعال فرهنگي و خادم نماز جمعه، علي بادپروا از طلاب حوزه علميه آشخانه که چند شب گذشته دچار مرگ مغزي شده بود جان چند بيمار نيازمند به پيوند عضو را نجات داد.

وی اهداي اعضاي اين طلبه گران‌قدر را امري خداپسندانه برشمرد و اضافه کرد: در سال‌های اخير فرهنگ‌سازی در زمینهٔ مرگ مغزي و اهداي عضو در خراسان شمالي آن‌چنان‌که باید و شاید جدي گرفته نشده است.

حجت‌الاسلام حیدری بر گسترش هرچه بيشتر آگاهي جامعه نسبت به اين اقدام خداپسندانه تأکید کرد و ادامه داد: طلاب و روحانيان می‌توانند با همکاري سازمان‌های فرهنگی اين فرهنگ حسنه را در کشور ترويج دهند.

وی تصریح کرد: طلاب علوم ديني باید در زمینه اهدای اعضای بدن که یک فرایند پیچیده و نيازمند رضايت اعضاي خانواده است به مردم آموزش‌های لازم را بدهند.

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: بر این اساس با فرهنگ سازي می‌توان به خانواده‌ها آموخت که با اهداي عضو به‌جای آن‌که اعضاي عزيزتان به زیرخاک رفته و از بين برود، در بدن فردي ديگر زنده مانده و به حيات خود ادامه می‌دهد.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي گفت: اميد است با تلاش متولیان دینی و فرهنگی این مهم به‌طور کامل برای مردم تبیین شود تا روزي برسد که بيماران نيازمند پيوند عضو به علت نبود عضو از ميان ما نروند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات