۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۲۲۷۳۷
برای اولین بار؛

شیوه نامه همایش های علمی حوزوی در پایگاه علوم جهان اسلام ثبت و ابلاغ شد

شیوه نامه همایش های علمی حوزوی در پایگاه علوم جهان اسلام ثبت و ابلاغ شد
معاون پژوهش حوزه از ثبت و ابلاغ شیوه نامه همایش های علمی حوزوی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc برای اولین بار، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در بیستمین نشست هم‌اندیشی دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه، گفت: تطبیق و احراز هویت ثبت همایش ها در isc به معاونت پژوهش حوزه های علمیه سپرده شده است و شیوه نامه ثبت همایش های علمی حوزوی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc ثبت و ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش مطالعات تمدنی، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد، گفت: هدف گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد و برای اولین بار در 25 رشته علمی 25 بسته اولویت های پژوهشی آماده شده است که در بیست نشست هم اندیشی مورد نقد، بازبینی و بروز رسانی شده است و تمامی اولویت ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت و این مسیر از سوی معاونت پژوهش ادامه خواهد یافت.

معاون پژوهش حوزه ضمن برشمردن دلایل اهمیت پرداخت علمی به مسائل روز جامعه اسلامی از سوی حوزه‌های علمیه گفت: می بایست در مسائل بنیادین متوقف نشد و موضوعات راهبردی، کاربردی و عینی نیز مورد تحقیق قرار گیرند.

وی دبیرخانه کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه را آماده دریافت و حمایت از پروژه های مسئله محور دانست و گفت: میزان توزیع پژوهش ها بین میدانی و و کاربردی متوازن نیست و معاونت پژوهش حوزه های علمیه به عنوان یک ستاد واسطه از پروژه های علمی محققان آزاد چه از جایگاه حقیقی و چه از جایگاه حقوقی حمایت خواهد کرد تا به ثمر بنشینند.

طرح مباحث، اولویت‌ها و نقطه نظرات

در ادامه این نشست که با حضور مدیران و فرهیختگان گروه‌های پژوهشی، آموزشی و نشریات حوزه «مطالعات تمدنی» برگزار شد، اعضای حاضر به بیان مسائل، موضوعات و اولویت‌های پژوهشی پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظرات