به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احمدی در گفت و گویی مراسم سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر ایشان را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: آیین سیاه پوشان حرم مطهر جمعه ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر بانوی کرامت و بیت النور آغاز خواهد شد و در عصر همان روز نیز از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه آیین تعویض پرچم گنبد مطهر با حضور مردم در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: مراسم شب رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز جمعه ۱۳ آبان ماه بلافاصله بعد از نماز عشا با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی محمود کریمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار و بلافاصله بعد از این مراسم عزاداری با عنوان محفل اشک با حضور مداحان استان قم در همان مکان دنبال می شود.

وی ادامه داد: شنبه ۱۴ آبان ماه مصادف با سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت دسته عزای خادمان و دوستداران حضرت معصومه سلام الله علیها ساعت ۸:۳۰ از میدان میر به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد و و در مقابل ایوان آیینه صحن امام رضا علیه السلام به عزاداری خواهند پرداخت در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به سخنرانی و سید علی حسینی نژاد به مداحی خواهد پرداخت.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم تصریح کرد: مراسم عزاداری قبل از نماز ظهر و عصر نیز در حرم مطهر قم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: ظهر روز رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت نیز مراسم عزاداری با مداحی سید رضا نریمانی بلافاصله بعد از نماز عصر در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و برنامه تلوزیونی سمت خدا نیز با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی از ساعت ۱۳ از شبستان امام خمینی(ره) در شبکه سه سیما پخش می شود.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری قبل از نماز مغرب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی و مداحی محمدحسین پویانفر همراه با پخش از شبکه قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری شام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسملین سیدحسین مؤمنی، مداحی مهدی رسولی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۹:۳۰ آیین شمع گردانی با حضور خادمان حرم مطهر و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، مداحی سیدمهدی میرداماد شعرخوانی حمیدرضا برقعی و خطبه‌خوانی عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود و به صورت زنده از شبکه قم و قرآن منعکس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمدی عنوان کرد: این مراسم جمعه ۱۳ آبان‌ماه ساعت ۳ بامداد در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و به صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مجالس سخنرانی و عزاداری بین‌المللی ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه برای اردو زبانان در شبستان نجمه خاتون(س) و عرب زبانان در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مجلس عزاداری اردو زبان ویژه بانوان خبرداد و گفت: این مراسم ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری محفل عزای نوجوانان با سخنرانی حجت‌الاسلام المسلمین احمد پناهیان و مداحی سید رضا نریمانی عنوان کرد: این مراسم ساعت ۹ صبح در سالروز رحلت شهادت کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی برگزاری ویژه برنامه سخنرانی برای بانوان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سالروز وفات شهادت‌گونه بانوی کرامت دانست و گفت: این مراسم شنبه ساعت ۸ صبح در سالن ولایت حرم مطهر برگزار و نمایشگاه دختران سرزمین من پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه تا شنبه ۱۴ آبان‌ماه ویژه بانوان در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود.