۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۲۲۸۷۷
امام جمعه دولت آباد:

خون شهدا آگاهی بخش جامعه است

خون شهدا آگاهی بخش جامعه است
اصفهان ـ حجت الاسلام میرافضلی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: خون شهدا به جامعه ما آگاهی می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسن میرافضلی امام جمعه دولت آباد در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار با بیان اینکه بهترین و دوست داشتنی‌ترین نحوه مرگ نزد خداوند متعال، شهادت است، گفت: وعده خداوند بر این است که هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند، مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند.

وی افزود: عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ یعنی زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند، یک مقامی است از خداوند تبارک و تعالی به بعضی از بندگان خاص خودش عنایت می‌کند و عالی‌ترین مقامی است که خداوند به انسان‌ها داده است.

امام جمعه دولت آباد با اشاره به جمله معروف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شرط شهید شدن، شهید بودن است، اظهار کرد: این یک جمله عرفانی و بسیار دقیق است و نشان از حکمت این مرد بزرگ و این مرد عارف است.

حجت الاسلام میرافضلی تصریح کرد: اثر خون شهید مردم را از جهلی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیوفتد نجات می دهد و مردم با افزایش بصیرت، توان تشخیص حق از باطل را پیدا می کنند.

دشمن با غول رسانه ای خود بخشی از جامعه را گرفتار کرده است

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در فتنه آمریکایی، اسرائیلی، عربی و انگیلسی اخیر باید دقت کنیم، دشمن واقعا با آن غول رسانه‌ای خود شاید بخشی از جامعه را توانست گرفتار کند و به انحراف بکشاند که حق کجاست و باطل کجا است.

امام جمعه دولت آباد عنوان کرد: دشمن هر روز عده‌ای را به عنوان کشته‌شدگان مطرح می‌کند و این نیازمند بصیرت بالای مردم است و ممکن است عده‌ای بی‌بصیرت پس ارائه توضیحات توسط مراجع قانونی، توان تشخیص حق از باطل را نداشته باشند.

حجت الاسلام میرافضلی با اشاره به شعار آزادی آشوبگران، خاطرنشان کرد: شعار، شعار قشنگی است که می‌گویند ما برای آزادی و رهایی آمده‌ایم، اما اینجا خون شهدا تعیین کننده می‌شود و نشان می‌دهد که پشت این شعارها یک تفکر داعشی وحشیانه است که می‌خواهد نوامیس و اموال مردم را در چنگال خود اسیر کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدفشان هم فرقی نمی‌کند که در حرم مطهر شاهچراغ یا کف خیابان‌ها، سعی می‌کنند از جان جوانان‌ما کمک بگیرند و با کشته‌سازی و تعرض به امنیت و حیثیت و نوامیس مردم، به آن هدف شوم خود برسند.

خون شهدا مردم را آگاه می‌کند

امام جمعه دولت آباد با بیان اینکه در اتفاقات اخیر خون شهید، مسیر را باز و روشن کرد، افزود: خون شهید مردم را آگاه و حق و باطل را معین کرد و مردم فهمیدند که باید چکار کنند.

حجت الاسلام میرافضلی تأکید کرد: این حضور کم‌نظیر مردم در بسیاری از شهرها سبب شد که این قائله‌ها جمع شود و این خط بطلان دشمن به برکت خون شهدا بر مردم نمایان شد.

وی با بیان اینکه شهید یک مومن هوشیار است، عنوان کرد: کسی که می‌گوید هم زندگی من و هم مرگ من باید سبب سعادت و رشد خودم و بندگان خدا شود، یک مومن کَیِس است.

امام جمعه دولت آباد در ادامه تصریح کرد: اکنون کلیت دعوای کفر با اهل ایمان بر سر حذف فرهنگ شهادت از جامعه ایمانی ماست، امروز اساس ضربه‌ای که بر کفر وارد می‌شود از طریق جوانان مومنی است که در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درحال تربیت شدن هستند و مادران عفیفه، محجبه و مومنه در واقع آن ندای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ارزش های اسلامی را در دل آنها جای گزاری می‌کنند.

حجت الاسلام میرافضلی با اشاره به وجود قانون در جای جای جهان، اظهار کرد:  هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که انسان هرگونه که دوست دارد زندگی کند، هر جایی قوانین خاص خودش را دارد؛ مثلا یک کارمند نمی‌تواند بگوید من صبح‌ها در محل کار خود حاضر نمی‌شوم و چون حقوق خودم است، از حقوقم کسر شود، بلاخره هرجایی نظم و انضباطات خودش را دارد.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر، بحث حجاب و امثالهم مطرح نیست، گفت: بحث این است که امروز دشمن‌ما خاصه وهابیت، بهائیت و صهیونیست از وجود این روحیه شهادت طلبی جوانان‌ما که در دامن بانوان مومنه تربیت شده اند، خسته شده و راه مقابله با آن را انحراف و ابتذال می‌داند.

امام جمعه دولت آباد در پایان با بیان اینکه دشمنان نمی‌دانند در پشت این انقلاب اسلامی و پشتوانه ایمان مردم و این ایستادگی و عزم راسخ، نصرت خداوند تبارک و تعالی قرار دارد، تصریح کرد: اینها فکر کرده‌اند که با نقشه‌های شیطانی خود می‌توانند نور الهی را خاموش کنند، اما این وعده خداوند است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات