۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۲۳۰۲۱
استاد عالم زاده نوری مطرح کرد؛

لباس روحانیت؛ لباس خدمت بی‌منت و بی‌دریغ به مؤمنان

لباس روحانیت؛ لباس خدمت بی‌منت و بی‌دریغ به مؤمنان
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و در محکومیت اغتشاشات اخیر پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه به مناسبت یوم الله 13 آبان و در محکومیت اغتشاشات اخیر پیامی صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

انقلاب اسلامی، قیام الهی ملت ایران به راهبری عالمان دینی و با دغدغه اقامه اسلام ناب بود که با امداد پروردگار به برقراری نظام اسلامی انجامید و پس از ده‌ها قرن عزلت و مظلومیت، حاکمیت سیاسی و اجتماعی را به مکتب تشیع بازگردانید. این حرکت عظیم و معجزگونه، دست ناپاک شیاطین را از سرمایه‌های مسلمین کوتاه کرد و دنیای مستکبران و چپاولگران را به خطر انداخت و دشمنی‌های فراوانی برانگیخت: وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ (سوره فرقان، آیه ۱۹).

این دشمنی‌ها که در طول تاریخ در صفوف متقابل پیامبران و فراعنه سابقه دارد، در سال‌های پس از انقلاب به سنگین‌ترین شیوه امتداد یافت و همچنان از این پس نیز ادامه دارد. امت اسلامی پشت سر راهبران دینی که وارثان پیامبران الهی هستند خود را برای همه‌ی این کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها آماده کرده و در مصاف سنگین حق و باطل از مجاهدت تا اهدای جان دریغ نمی‌ورزد. یوم الله ۱۳ آبان تداعی کننده این مصاف تمدنی و تاریخی و این همه غیرت و رشادت است.

در صف مقدم این نبرد عظیم، روحانیت شیعه و طلاب علوم دینی قرار دارند که صدق و اخلاص خود را در مسیر اقامه دین و خدمت به مومنین با نثار جان و مال و آسایش خود نشان دادند: وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (سوره آل‌عمران، آیه ۱۴۶)

عالمان پاک‌نهاد و طلبه‌های غیوری مانند حجج اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن، محمدصادق دارایی، سجاد شهرکی، سید محمود مصطفوی، علی خلیلی، فرزاد فروزش، احمد نصرآبادی، سید علی بهشتی، حسین خادم الخمسه، محسن فراهانی، خلیل ذوالفقاری، مصطفی سندگل، جمشید بحری، محمد تولایی، رضا سلیمانی، مصطفی قربانی، حسین محمودی، مصطفی قاسمی، محمد خرسند، امیر دهقان حسن‌زاده، محمد صفایی، محمد حسین عابدی و همسر مکرمه اش، سید کاظم مصطفوی، آرمان علی‌وردی و یاسر اسماعیلی که تنها به جرم داشتن لباس روحانیت در معرض حمله وحشیانه و تعرض ددمنشانه خفاشان شب‌پرست قرار گرفتند و جان خود یا سلامت جسم خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند راه پیامبرانی را می‌پیمایند که در مبارزه با دشمنان فحش و ناسزا شنیدند، کتک خوردند، تبعید شدند و خاکستر و زباله بر سرشان ریخته شد.

برای مردم ایران و امت اسلام روشن بود و با این پاکبازی‌ها و فداکاری‌ها روشن‌تر شد که لباس روحانیت، لباس دین، لباس پیامبران الهی از آدم تا خاتم، لباس رزم و مجاهدت و لباس مبارزه با ظالمان و فاسدان و لباس خدمت بی‌منت و بی‌دریغ به مومنان است.

روحانیت و طلاب علوم دینی از این همه رشادت و عظمت احساس سربلندی و افتخار می‌کند و به خون پاک این عالمان مخلص و طلاب فداکار سوگند می‌خورد که در مسیر احیای ارزش‌های الهی و اقامه مکتب اسلام و حمایت از نظام اسلامی و ولی مجاهد فقیه از تمام توان خود هزینه کند و سرمایه‌های خود را خرج نماید.

محمد عالم‌زاده نوری
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه
۱۳ آبان ۱۴۰۱

ارسال نظرات