۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۲۳۱۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

زیرساخت های عمرانی و اقتصادی مازندران تقویت شود

زیرساخت های عمرانی و اقتصادی مازندران تقویت شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: باید زیرساخت های عمرانی و اقتصادی این منطقه و جاده های دسترسی آن تقویت شود تا گردشگران زیادی را به خود ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش روز ملی مازندران که در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» روستای صالحان بخش کجور برگزار شد، گفت: مردم مازندران در ارادت و محبت به اهل بیت(ع) سرآمد هستند.

وی در ادامه افزود: در دو مقطع تاریخی حال حاضر و سال ۱۲۴۳ شمسی حکومت اسلامی شیعی در این منطقه تشکیل شده است که به تعبیر دیگر برای خودش جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم بصیر و انقلابی ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و امروز هم در دفاع از امنیت، بهایی به اغتشاشگران و آشوب‌طلبان ندادند و حمایت نکردند، تصریح کرد: تنها جمعی اندک که هنرشان به آتش کشیدن و آدم کشتن و خرابکاری است و عوامل مزدور استکبار جهانی هستند به میدان آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که وقتی یک مقطع تاریخی را به عنوان روز ملی مازندران اعلام می کنیم همانطور که نقطه زمانی برای ما مطرح است نقطه مکانی هم باید برایمان مهم باشد، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های عمرانی و اقتصادی این منطقه و جاده های دسترسی آن تقویت شود تا گردشگران زیادی را به خود ببیند.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران نیز در این همایش گفت: همایش ملی روز مازندران باید هر سال بهتر از سال قبل، منظم تر، پرجمعیت تر و باشکوهتر برگزار شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه حکومت علویان برای نخستین بار در این منطقه تشکیل شد، اظهار داشت: این روز بزرگ که در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز علویان ثبت شد، نشانگر تاریخ پرافتخار مردم ولایتمدار مازندران است.

نماینده عالی دولت در مازندران با گریزی به اینکه مازندران پس از اسلام در تمامی عرصه های مختلف اسلامی نقش منحصر بفردی داشته، تصریح کرد: باید بدانیم در طول تاریخ این حکومتی که در این نقطه بنام حکومت علویان تشکیل شد مازندران را به کجا رساند، مازندران قبل از اسلام هم تاریخ بزرگی دارد و نقش موثر و بزرگی در حکومت داری گذشته داشت ولی بعد از اسلام در تمامی عرصه های مختلف اسلامی نقش منحصر بفردی داشته است.

حسینی پور گفت: مازندران در شکل گیری نظام اسلامی، یاورانی چون امام راحل داشت که در حوزه علمای بزرگ اسلام توانستند مردم را همزمان با انقلابی که از سال ۴۲ آغاز کرد تحت فرمان خود در آورند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه ای داشت و در دفاع مقدس، شهر چالوس قدمگاه هزاران شهید و رزمندگان دلاور سپاه اسلام بود و در بخش کجور، شهدای بزرگی تقدیم انقلاب اسلامی شد و همچنین در جبهه مقاومت در روستای صالحان شهید بزرگی تقدیم شد.

استاندار مازندران با اشاره به این که امروز مازندران ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را تامین می کند و درتولید ۱۴ محصول، رتبه برتر کشور را داراست، اضافه کرد: مقام رتبه نخست عمده تولیدات کشاورزی کشور، برخورداری از سه بندر مهم و همجواری و همسایگی با چند کشور بزرگ و بازارهای چند ده میلیونی صادراتی شرایط ویژه ای را برای این استان شمالی ترسیم کرده است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات