۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۳۲۶۲

دنباله‌روی ژاپن ازآمریکا درباره اتهام استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در اوکراین

دنباله‌روی ژاپن ازآمریکا درباره اتهام استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در اوکراین
ژاپن به عنوان متحد آمریکا در حمایت از ادعا‌های ضد ایرانی واشنگتن، مدعی شد روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن، در اظهاراتی هم‌سو با ادعاهای متحد خود (آمریکا) امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری درباره تحویل پهپادهای ایران به روسیه اظهار نظر کرد.

ماتسونو با بیان آنکه توکیو و تهران درباره اوکراین رایزنی خواهند کرد، افزود:« از ایران میخواهیم نقشی سازنده در تضمین ثبات در منطقه و جهان ایفا کند.»

پیش از این بارها ادعای استفاده از پهپاد ایرانی در حملات به اوکراین را مقامات آمریکایی و در راستای آن اوکراین مطرح کرده‌اند که مقامات ایران آنها را به شدت رد کردند.

در تازه‌ترین ادعا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد: «کی‌یف به یقین می‌داند که متخصصان ایرانی در حال آموزش روس‌ها برای استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین هستند. ما می‌دانیم دشمن برای چه چیزی آماده می‌شود، در همان راستا پاسخ خواهیم داد و به آزادسازی خاک خود از سیطره روسیه ادامه می‌دهیم.»

پیش از او نیز «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین، در فیسبوک خود مدعی شد: «تهران باید بداند که عواقب همدستی در جنایات تجاوز روسیه به اوکراین بسیار فراگیرتر از مزایای حمایت روسیه خواهد بود.»

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان، اشاره و ادعا کرد این سخنان دور از واقعیت است، امیرعبداللهیان تأکید کرده بود ایران چندین پهپاد پیش از آغاز جنگ اوکراین به روسیه صادر کرد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات