۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۷۲۳۶۱۰

«لوپتو»؛ اولین انیمیشن کرمانی که به اکران عمومی رسید

«لوپتو»؛ اولین انیمیشن کرمانی که به اکران عمومی رسید
تهیه‌کننده انیمیشن «لوپتو» گفت: «لوپتو» جزو اولین انیمیشن‌های کرمانی است که اکران عمومی شد.

محمد حسین صادقی، تهیه‌کننده انیمیشن «لوپتو» در گفت‌و‌گوی تلفنی با رادیو جوان در برنامه «سینماچی» درباره نحو تولید این انیمیشن و عوامل تولید آن توضیحاتی داد.

وی درباره تولید این انیمیشن گفت: «لوپتو» محصول استودیوی انیمیشن فراسوی ابعاد در کرمان است. ما فعالیت تولید انیمیشن را در اواسط دهه ۸۰ در کرمان آغاز کردیم و شروع کارمان از یک کانون فرهنگی - هنری مسجد بود. 

تهیه‌کننده انیمیشن «لوپتو» با اشاره به پروژه‌هایی مانند «سربازان خفن بین‌الملل»، «انیمیشن بیشه» توسط آن‌ها افزود: تولید انیمیشن «لوپتو» از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا اواسط سال ۱۳۹۸ طول کشید. اگرچه قرار بود این انیمیشن در سال ۱۳۹۹ اکران شود، ولی به دلیل همه‌گیری کرونا و تعطیلی سینما‌ها ۱۱ آبان امسال اکران شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا فرایند تولید «لوپتو» طولانی نبوده، گفت: در همه جای دنیا تولید یک انیمیشن حدود دو تا سه سال زمان می‌برد. از آنجایی که فرایند تولید انیمیشن در مقایسه با فیلم‌های سینمایی رئال پروسه متفاوتی را سپری می‌کند، یک تیم بزرگ در بخش‌های پیش تولید، تولید و پس تولید پروژه کار می‌کنند. 

این تهیه‌کننده با اشاره به تولید انیمیشن‌های سینمایی مانند «بهشت شداد» و «دنیای کیف‌ها» افزود: در دهه ۸۰ انیمیشن «بهشت شداد» را در کرمان ساختیم که انیمیشن دو بعدی بود. همچنین، انیمیشن «دنیای کیف‌ها» توانست جایزه بهترین انیمیشن را بگیرد. ولی این دو انیمیشن نتوانستند به اکران عمومی برسند و «لوپتو» جزو اولین انیمیشن کرمانی است که اکران عمومی شد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات