۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۳۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

اهل تفاخر در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرند

اهل تفاخر در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرند
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: ورود به بهشت برای متکبران ممنوع است و کسانی می توانند به خداوند نزدیک شوند که اهل تواضع باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: فروتنی و تواضع از شاخصه‌های انسان مومن است، چرا که طبق روایت اگر انسان دچار غرور و کبر شود هلاک خواهد شد.

وی افزود: ورود به بهشت برای متکبران ممنوع است و کسانی می توانند به خداوند نزدیک شوند که اهل تواضع باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: وقتی ثروت انسان بیشتر و دلبستگی به آن ایجاد شود دیگر انفاق برای صاحب اموال سخت خواهد شد.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: طبق روایات کسانی که اهل بخل هستند و از اموال خود انفاق نمی کنند از رحمت خداوند دور هستند و مورد لعن واقع می شوند.

وی افزود: عده ای فقط به دنبال جمع مال هستند در حالیکه اهل کار خیر نیستند و حتی نمی‌توانند اموال خود را محاسبه نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: امثال قارون که در تاریخ به داشتن اموال کثیر مشهورند، نمونه بارز افرادی است که با انباشت ثروت به دنبال فرار از انفاق و صدقه بود.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: پول پرستی قارون به جایی رسید که برای نگه داشتن ثروت خود به زنی پول داد که به حضرت موسی علیه‌السلام تهمت بزند.

وی تأکید کرد: انسان بخیل هیچگاه به سمت بهشت نخواهد رفت چرا که افراد بخیل مورد لعن واقع شده اند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: سرانجام قارون به جایی رسید که با تمام ثروتش در زمین فرو رفت و خداوند در قرآن کریم در این خصوص می فرماید عاقبت برای متقین است و کسانی می توانند داخل بهشت شوند که اراده بزرگی و برتری در دنیا نداشته باشند.

وی اظهار داشت: کسانی که اهل چشم و هم چشمی و اهل تجمل گرایی باشند رفتارشان همانند قارون است و سرنوشتی همانند قارون خواهند داشت چرا که اهل تفاخر هیچگاه نمی توانند در مسیر هدایت قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: داشتن زیبایی و لباس زیبا هیچ ایرادی ندارد بلکه به رخ کشیدن و تفاخر کاری عبث و غیراخلاقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عده ای حتی در عبادت خود دچار تکبر می شوند و خود را انسان مومنی به حساب می آورند که اینگونه افراد هم باید دقت کنند اگر ذره ای در خود احساس برتری کنند و نیت خود را آلوده نمایند دچار آسیب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق روایت یک لحظه شکسته نفسی از عبادت صدهزارسال بالاتر است چرا که عده ای در خلوت خود را بالاترین انسان می دانند و دچار غرور می شوند.

ارسال نظرات