۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۲۳۷۶۵
حجت الاسلام پاکدامن خبر داد؛

اهدای بیش از هزار جلد کتاب به مدارس علمیه خراسان شمالی

اهدای بیش از هزار جلد کتاب به مدارس علمیه خراسان شمالی
حجت‌الاسلام پاک‌دامن با اشاره به اهدای بیش از هزار جلد کتاب به حوزه علمیه بجنورد، گفت: یک هزار و ۶۵۰ جلد کتاب به دو مدرسه علمیه در شهرستان بجنورد اهدا شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاک‌دامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اهدای بیش از هزار جلد کتاب به حوزه علمیه بجنورد خبر داد و اظهار داشت: این کتب اهدایی در رده کتاب‌های عمومی، فقهی، حوزوی و جمعیت است.

وی با بیان اینکه این کتب به کتابخانه مدرسه علمیه امام خامنه‌ای(ره) و مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد اهدا شد، افزود: ارزش تقریبی کتب اهداء شده مبلغ ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام‌شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنیم تا گفتمان و منظومه فکری رهبری را نشر داده تا به این طریق کمکی هرچند ناچیز در نشر و ترویج این گفتمان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا باتربیت نیروی مسجدی و وفادار به‌نظام اسلامی مبناهای ولایی را برای اهالی مسجد و افراد تأثیرگذار ترویج و تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا ما برنامه‌هایی برای برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که مجموعه‌ای از جلسات آموزشی رهبر معظم انقلاب و تفسیر آیات قرآن کریم است، داریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به طرح پالایش کتاب در استان، گفت: باهدف بروزرسانی کتب کتابخانه کانون‌های مساجد استان اجرای طرح پالایش کتاب در این استان به‌صورت سراسری انجام می‌شود و طی آن کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده از کتابخانه‌های مساجد جمع‌آوری و با کتب جدید و موردنیاز هر کانون جایگزین می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات