۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۷۲۳۸۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ کتاب خوانی در جامعه/ قرآن مظلوم و مهجور واقع شده است

ضرورت تقویت فرهنگ کتاب خوانی در جامعه/ قرآن مظلوم و مهجور واقع شده است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قرآن مهم ترین کتاب، اما مهجور است، گفت: شکایت کتابی همچون قرآن و قلم مهم‌تر از شکایت یک مسؤول است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل کتابخانه‌ها و معاونین، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد و نام و خاطره علامه طباطبایی (ره) اظهار داشت: میلیاردها و میلیون‌ها آثار قلمی خوب و بد، مخرب یا سازنده در تاریخ بشری نگاشته شده است که تمدن معلول تراوشات همین قلم است.

وی با بیان این که قرآن، بیان و قلم مثلث سازنده ای است که خداوند به ما عطا کرده است، افزود: اما متأسفانه با کتاب و قلم دشمنی می کنند که بخشی به علت آن است که نمی‌دانند، استفاده از این کتاب و منبع خودش نیاز به معرفت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که با فرهنگ‌سازی و معرفت می توان در باغ شیرین و زیبا و گوارای کتاب گشت و گذار کرد، ادامه داد: با ابزار رسانه از جمله رسانه مکتوب باید آگاهی‌رسانی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد، اجرای برنامه‌ها در حوزه کتاب مناسبت نمی‌خواهد.

وی با بیان این که باید به‌صورت کارشناسی زمینه‌های رشد رغبت اجتماعی و استقبال عمومی به مسأله کتاب و کتابخوانی را افزایش دهیم، تصریح کرد: اینکه در هر شهر یک کتابخانه مرکزی داشته باشیم کافی نیست و اگر در کنار آن چند شعبه فرعی کتابخانه راه‌اندازی کنیم خوب است و استقبال بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تاکید بر رعایت شاخصه‌های کتابخوانی همچون دنیا، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای امن دارای امکانات در کتابخانه و هدایت و دعوت از خانواده‌ها در قالب اردو در کتابخانه راهی مناسب برای معرفت بخشی در حوزه کتاب است.

امام جمعه ساری بر ضرورت توجه به مشوق های لازم به منظور ترویج کتاب خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید فعالان و کسانی که در این حوزه موفق هستند در رسانه ها مورد تشویق قرار گیرد.

وی با بیان این که مهم ترین کتاب قرآن است، گفت: قرآن مظلوم و مهجور است و شکایت قرآن و کتاب مفیدی که در قفسه است مهم است و باید بررسی شود که چرا مطالعه و مراجعه در این حوزه ضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که شکایت کتاب و قلم مهم‌تر از شکایت یک مسؤول است، تصریح کرد: امیدواریم از سفره پرنعمت الهی کتاب و کتابخوانی که قرن‌ها برایش زحمت کشیده شده و میراث و ذخیره تاریخ بشری است بهره بگیریم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات