۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۷۲۳۸۴۵

نشست صمیمی رئیس مرکز خدمات با مدیران نهادهای حوزوی خراسان جنوبی

نشست صمیمی رئیس مرکز خدمات با مدیران نهادهای حوزوی خراسان جنوبی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با مسئولان نهادهای حوزوی استان خراسان جنوبی و مدیران مدارس علمیه شهرستان بیرجند دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات در این جلسه با اشاره به سفر استانی به خراسان جنوبی و دیدار با برخی از اساتید و معنونین استان، بیان کرد: امیدواریم که این‌گونه سفرهای استانی باعث هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای ارتقای علمی و معنوی و معیشتی طلاب و روحانیون ارجمند و زمینه‌سازی بهتر در امر تحصیل و تبلیغ گردد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ابراز داشت: روحیه همکاری و وحدت بین مدیران و مسئولان حوزوی استان و اینکه با اخلاص و صفای باطن در کنار هم قرار دارند، قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با بیان اینکه روحانیت اصیل و انقلابی در مسیر پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام حرکت می‌کند و از برخوردهای نامهربانانه اندک افرادی، در طول تاریخ از این حرکت الهی باز نمانده چراکه این برخوردهای نابخردانه با طراحی و برنامه‌ریزی دشمنان نسبت به انبیاء و اولیای الهی در تاریخ اسلام نیز بوده است، بنابراین روحانیت در انجام رسالت علمی، فرهنگی و معنوی خود و همراهی با مردم مؤمن، انقلابی و دشمن‌شناس تا پای جان ایستاده است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی در راستای مأموریت مرکز خدمات افزود: برنامه‌های این مرکز باید هدفمند و هماهنگ با اهداف حوزه باشد زیرا هدف مرکز خدمات حمایت از رسالت و مأموریت حوزه علمیه و روحانیت است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: تأسیس این مرکز، با هدف خدمت‌رسانی به سربازان امام زمان(عج) توسط مقام معظم رهبری از عنایات الهی در حفظ و پیشرفت حوزه‌های علمیه است، همچنان که از ابتدای تأسیس حوزه این امر مورد توجه مراجع عظام تقلید در طول تاریخ بوده است.

در ادامه این نشست هر یک از مسئولان نهادهای حوزوی و مدیران مدارس علمیه به بیان برخی از مشکلات و دغدغه‌های طلاب و روحانیون از جمله مشکلات معیشتی و مسکن پرداختند و از رئیس مرکز خدمات کشور پیگیری و رفع این موارد را خواستار شدند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام جعفری راد مدیرکل مرکز خدمات استان نیز به بیان بخشی از فعالیت‌های این مرکز در استان پرداخت و گفت: بحمدالله ارتباط خوبی بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در استان حاکم می‌باشد که این امر باعث کاهش مشکلات طلاب و روحانیون استان گردیده است.

لازم است ذکر شود، در این نشست مدیران مدارس علمیه شهرستان بیرجند و جمعی از مدیران و مسئولان حوزوی استان حضور داشتند.

ارسال نظرات