۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۲۴۰۰۵
انتقاد فعال اسپانیایی از دخالت آمریکا در امور ایران؛

حقوق زنان در آمریکا و اروپا آشکارا پایمال می شود

حقوق زنان در آمریکا و اروپا آشکارا پایمال می شود
رئیس دیوان بین المللی کودکان و زنان آسیب دیده از جنگ گفت: برخلاف تبلیغات دنیای غرب، حقوق زنان در آمریکا و اروپا آشکارا پایمال می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «روت سیدونچا» رئیس دیوان بین المللی کودکان و زنان آسیب دیده از جنگ، با انتقاد از نقض حقوق و اعمال خشونت و تبعیض علیه زنان در آمریکا و اروپا گفت که برخلاف تبلیغات دنیای غرب؛ حقوق زنان در آمریکا و اروپا آشکارا پایمال می شود و دولت ها با سودجویی به تعهدات خود در قبال زنان عمل نمی کنند.

وی که از فعالان ضد صهیونیسم در اسپانیا به شمار می رود، در دیدار با محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت: « در اروپا، مانند اسپانیا عملاً هر روز موارد آزار و اذیت نسبت به زنان رخ می دهد و یا زنی بدست همسرش، همسر قبلی اش، آشنا و غیر آشنا به قتل می رسد.

وی در ادامه افزود: اینجاست که باید از خودمان بپرسیم دولت در این رابطه چه اقداماتی انجام می دهد؟ با مد نظر قرار دادن اینکه قوانینی وجود دارند که به اصطلاح از ما دفاع می کنند، دولت چه می کند یا چه کرده تا به این وضع خاتمه بدهد؟ مثلاً در سال 2021 بیش از سی هزار زن قربانی شکایت کردند. این آمار قطعا بیشتر است چون زنان زیادی هستند که شکایت نمی کنند و خیلی از زنانی که به قتل رسیدند نمی توانستند شکایت کنند.»

وی افزود: «من به عنوان قربانی آزار جنسیتی، مجبور به تحمل بودم و همچنان باید تحمل کنم که کارمندان این دولت، آزاری را که من قربانی آن بودم زیر سوال ببرند گویی برای موقعیت من هیچ اهمیتی قائل نیستند. من به این نتیجه رسیدم که این ها برای قربانیان آزار جنسیتی تبعیض قائل هستند، یعنی قربانیانی مورد توجهشان قرار می گیرد که از آنها بشود برای ادامه حضور در قدرت استفاده ابزاری کرد.»

رییس دیوان بین المللی کودکان و زنان آسیب دیده از جنگ، اضافه کرد : وقتی که مثلاً انتخابات نزدیک است، تمامی سیاستمداران (در آمریکا و اروپا ) دم از حقوق زنان، خشونت علیه زنان، تعداد تعرض ها و کشته شدگان می زنند و وعده و وعید می دهند ولی واقعیت این است که بعداً به آنها عمل نمی کنند. ما چیزی بیش از رقمی در جدول آمارشان نیستیم. خشونت علیه زنان ، یک پاندمی است. ولی همانگونه که گفتم برای خیلی از سیاستمداران و نهادها، زنان قربانی وسیله سودجویی برای مقام و مطامع آنها تلقی می شوند.»

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه وانمود می کنند، در اسپانیا و  اروپا یا آمریکا همه چیز ایده آل نیست. در این کشورها نیز حقوق زنان پایمال می شود و قوانین مربوطه را عمل نمی کنند. هر چند دولتها سعی دارند وانمود کنند که عمل می کنند. در چند سال اخیر مقوله فمینیسم در جوامع ما اوج گرفته ولی مثل دیگر مبارزه ها، این مبارزه دچار تحریف گردیده و به نقطه ای رسیده که فمینیسم رو به نابودی ست.

به گفته این فعال ضدصهیونیسم؛ « دولت ها ( درغرب ) سوار قطار فمینیسم شده اند بدون اینکه بدانند چرا و اینکه مقصد این قطار کجاست. وقتشان تمام می شود ، پروتکل ها و عهده نامه هایی را امضا کرده اند که باید به اجرا در بیاید، ولی خود دولت ها در طول این همه سال آنها را عملی نکرده اند.

وی دربخش دیگری از این گفت وگو به ناآرامی های اخیر در ایران اشاره کرد و گفت : ما شاهد دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در آشوب های اخیر در ایران هستیم . اینها ( آمریکا و اسراییل ) با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی هدفی جز ایجاد بی ثباتی در ایران و ملت ایران ندارند ، ملتی که برای کرامت انسانی ارزشی قائل است که غرب برای آن قائل نیست.

خانم «روت سیدونچا» اضافه کرد: دخالت های آمریکا و اسراییل در امور کشورهای دیگر ؛ چیز جدیدی نیست و قبلاً هم مشابه آن را در سوریه و لیبی شاهد بوده ایم.

دکتر احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا نیز در این دیدار با قدردانی از تحلیل منطقی و منصفانه ایشان اظهار داشت: سابقه فعالیت درخشان شما در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فعالیت ضد استکباری نشان از شجاعت و روحیه انسان دوستی شما است.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا منافع خود را در خطر می بیند لذا همواره سعی می کند برای کشور عزیز ما ایران مشکلاتی ایجاد کند. ولی با هوشیاری مردم ایران و تدبیر و درایت رهبری همیشه توطئه های آمریکا خنثی می شود.  

ارسال نظرات