۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۴۰۳۷
حجت الاسلام تراشیون:

اقدامات تربیتی نیازمند کار فعالانه است

اقدامات تربیتی نیازمند کار فعالانه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدف تربیت، بندگی خداوند است، گفت: باید برای موفقیت در حوزه تربیتی، اقدامات فعلانه انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون پیش از ظهر امروز در شانزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: هدف در تربیت بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر شاهد رخداد سلطه تربیتی هستیم، مطرح کرد: سلطه‌گران تربیتی به حدی جسارت پیدا کرده‌اند که حتی اسم این نسل‌ها را نیز خودشان تعیین می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از دیگر اقدامات این نظام سلطه، پایین آوردن سطح گروه‌های مرجع در امور تربیتی است تا بتوانند تاثیرگذاری بیش‌تری در افکار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نقش خانواده‌ها را تاحد تامین نیازها پایین آورده‌اند، عنوان کرد: این موضوع منجر شده است تا نظام سلطه بتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری نیز هست و ایشان در موارد متعدد به آن تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای اغتشاشات اخیر بیش از دو دهه برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: طی این دو دهه کم‌کاری‌های مختلفی انجام شده که نتایج آن را در جامعه فعلی مشاهده می‌کنیم.

این مشاور حوزه خانواده با بیان اینکه در حوزه تربیتی باید فعالانه عمل کنیم، یادآور شد: همچنین باید برای تربیت نسل آینده نیز یک برنامه منظم و دقیق با شاخصه‌های اساسی تبیین شود.

ارسال نظرات