۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۷۲۴۰۸۴
آیت‌الله حسینی همدانی:

دشمنان تلاش می‌کنند مردم و مسئولین را دچار هک ادراکی کنند

دشمنان تلاش می‌کنند مردم و مسئولین را دچار هک ادراکی کنند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: انقلاب مردمی را باید مردم حراست و دفاع کنند و تا امروز در مقاطع مختلف، مردم ما جانانه وارد میدان شده‌ و هزینه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به عملیات تروریستی در ایذه و اصفهان، بیان داشت: قبل از هر چیز شهادت مردم عزیز و مدافعان امنیت در حمله کور و ناجوانمردانه تروریستی در ایذه و اصفهان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خدای‌تعالی می‌خواهم هرچه زودتر ریشه این خباثت‌ها و جنایات کنده شود.

قطعاً خون مظلوم، حلقوم و گلوی عاملان و آمران این جنایات را خواهد گرفت

وی در ادامه بابیان اینکه قطعاً خون مظلوم، حلقوم و گلوی عاملان و آمران این جنایات را خواهد گرفت، اظهار داشت: البته امیدواریم همین مظلومیت باعث شود بند زبان عده‌ای که سالیان طولانی از دین و ارزش‌های دینی، سیاست اسلامی و آرمان‌های انقلاب گفتند هم باز شود و کلامی در دفاع از قرآن، ولایت، حجاب، عفاف، مسجد، مردم و امثال این‌ها بزنند.

روسیاهی برای عده‌ای ثبت شد

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: در همین استان من به بعضی‌ها می‌گویم چرا حرف نمی‌زنید؛ چرا بیانیه نمی‌دهید؛ چرا دفاع نمی‌کنید؛ می‌گویند اطرافیان نمی‌پسندند. چقدر اسلام و انقلاب مظلوم است؛ اما به فضل پروردگار مقتدر است و البته روسیاهی برای عده‌ای ثبت شد.

پیام شهدا باید شنیده شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره شهدای قم، عنوان کرد: مهم‌ترین بیان ایشان این بود که باید روی زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پیام شهدا کارکنید. باید کار ویژه و هنری انجام داد. پیام شهدا باید شنیده شود. ما هم به‌اندازه وسعمان تقریباً از هفته بعدی که آمدیم در استان این را مقرر کردیم که بین نماز جمعه و نماز عصر دوستان اینجا مقداری از شهدا بگویند؛ اما در سطح کلان باید کاری که گفته شد، انجام شود. باید پیام شهدا را به گوش افراد رساند.

حرفهای امامین انقلاب فصل الخطاب و در امور مختلف رهگشاست

وی در بخش دیگری با اشاره به آغاز هفته بسیج و دوم آذر، روز بسیج دانشجو و روحانیت، گفت: برای ما حرف‌های امامین انقلاب فصل الخطاب و در امور مختلف رهگشاست. امام با دید الهی که داشت پیش‌بینی‌های دقیق و درستی از اوضاع دنیا و رفتار قدرت‌ها داشتند که همه یادتان هست؛ قبل از فروپاشی شوروی خبرِ از بین رفتن کمونیست و افتادن در دام غرب را دادند. هنوز خبری نبود ولی ایشان خبر داد؛ حتی سفیر فرستاد و پیام داد و به آن‌ها هشدار داد که موارد این‌گونه زیاد است که اکنون بحث من این نیست.

انقلاب مردمی را باید مردم حراست و از ارزشهای آن دفاع کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه امام از همان روزهای اول توجه به امنیت مردم پایه داشتند و برای همین بود که دستور تشکیل ارتش بیست‌میلیونی را دادند، خاطرنشان ساخت: امام پدر این تفکر و تشکیلات است. انقلاب مردمی را باید مردم حراست و از ارزش‌های آن دفاع کنند و همین هم شد و تا امروز در مقاطع مختلف و مسائل متعددی که پیش‌آمده مردم جانانه وارد میدان شده‌اند و دفاع کرده‌اند و هزینه هم پرداخت کرده‌اند.

منافقین دعوت به اغتشاش و براندازی می‌کردند و خواسته‌های نامربوطی داشتند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به وقایع سال ۱۳۶۰ خورشیدی پرداخت و گفت: در سال ۶۰ عده‌ای مسلح شدند و به جان مردمی که با آن‌ها همراهی نکرده بودند افتادند؛ مثل همین روزها. هی دعوت می‌کردند به یک سری کارها، دعوت می‌کردند به اغتشاش و براندازی و خواسته‌های نامربوطی هم داشتند.

۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را کشتند

وی در ادامه بابیان اینکه ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را کشتند، گفت: الآن شما ببینید در یک واقعه ۹ نفر شهید می‌شوند ما دیگر خواب و خوراک نداریم، منقلب می‌شویم، ناراحت می‌شویم. در شهر ما یک نفر شهید می‌شود ناراحت می‌شویم؛ ۱۷ هزار نفر زن و کودک و جوان! محاسن داشت، کتانی داشت، شلوار نظامی به پا داشت، از دم همه را ترور می‌کردند.

با اغتشاش و ایجاد ناامنی فضا را برای اقدامات تروریستی عده دیگر فراهم میکنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه امروز هم همان مسیر را طی‌ می‌کنند و با اغتشاش و شلوغ‌کاری و ایجاد ناامنی فضا را برای اقدامات تروریستی عده ‌دیگر فراهم می‌کنند، عنوان کرد: این‌ها اغتشاش می‌کنند تا یک عده بیایند کار این‌گونه انجام دهند و گروهی هم حمایت می‌کنند که باید بفهمند چه‌کار می‌کنند و چه خیانتی به مردم و کشور می‌کنند.

غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونى، سقوط در دام ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با بسیج مستضعفین پرداخت و گفت: ازجمله خطراتی که امام راحل احساس می‏کردند، آن بود که مسئولان کشور از بسیجیان فاصله بگیرند و ازاین‌رو در سال ۱۳۶۷ در پیامی به بسیجیان خاطرنشان کردند: «اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت» و فرمودند: «بار دیگر تأکید مى‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونى، سقوط در دام ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت».

بسیجیان دانشجو و طلبه پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقى و نه غربى» باشند

وی ادامه داد: امام (ره) در بیان دیگری نیز فرمودند: «امروز یکى از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینى و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجى‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقى و نه غربى» باشند».

بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه گفت: حضرت امام رضوان‌الله علیه در بُعد جهانی هم فرمودند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد»؛ که به فضل خدای تعالی این هسته‌ها امروز به‌عنوان هسته مقاومت در کشورهای مختلف با اسامی گوناگون شکل‌گرفته و لرزه بر اندام استکبار انداخته است و خط مقاومت و تفکر مقاومت را ببینید که چگونه جاافتاده است.

اکثریّت قاطع ملّت ایران بالقوّه بسیجی‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بسیج مستضعفین پرداخت و گفت: حضرت آقا هم فرمودند: «اکثریّت قاطع ملّت ایران بالقوّه بسیجی‌اند؛ دلیل شکست‌ناپذیری نظام جمهوری اسلامی این است. منتها باید حواسّ همه جمع باشد؛ امتحان همیشه هست، برای همه هست؛ حرکت نباید سست بشود؛ جهت حرکت اشتباه نباید بشود؛ جهت حرکت به سمت استکبار است، مقابله با استکبار است»؛ خوب ما برای اینکه مسیر را فراموش نکنیم، رمز این جهت‌گیری و حرکتمان را هر جمعه با صدای بلند و کوبنده تکرار می‌کنیم: مرگ بر آمریکا.

بسیج، مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور ما است

وی در ادامه به بیان دیگری از رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند: «بسیج، مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور ما است» و فرمودند: «مسؤولیت مجموعه بسیج، پاسدارى از هویت ملى و دینى و حضور در میدان‌هاى نیاز نظام در عرصه‏هاى مختلف فرهنگى، سیاسى، اجتماعى، اقتصادى و نظامى است».

چرا این‌قدر دشمنان خارجی و وابستههای داخلی‌شان با بسیج بد هستند؟

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با طرح پرسشی عنوان کرد: می‌دانید چرا این‌قدر دشمنان خارجی و وابسته‌های داخلی‌شان با بسیج بد هستند و ناسزا می‌گویند؟ می‌بینید که در این روزها علیه بسیج خیلی شعار می‌دهند؛ دیدید که چگونه بسیجیان ما را در خیابان کشتند و با آن وضعیت به شهادت رساندند. چرا آن‌قدر با بسیج بد هستند و ناسزا میگویند؟

آرزومندان ناکامى این ملت، از بسیج ناراحت‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی در پاسخ به این پرسش، بیان داشت: جواب را آقا فرمودند: «اِبراز دشمنى با بسیج، یعنى اِبراز دشمنى با مجاهدت و تلاش و نشاط و کار در همه میدان‏ها. خیلى روشن است که آرزومندان ناکامى این ملت، از بسیج ناراحت‌اند. هر کس آرزومند است که این ملت ناکام بشود و شکست بخورد، از حضور بسیج ناراحت است. چون بسیج نمی‌گذارد که کارها از دست برود. همه دشمنان، همه حاسدان، همه دل‏بستگان به دشمن در داخل، از بسیج خوششان نمى‏آید».

همه دشمنان، حاسدان، دل‏بستگان به دشمن در داخل، از بسیج خوششان نمى‏آید

وی در ادامه گفت: کسی که ناسزا و بدوبیراه می‌گوید و میزند و آسیب می‌رساند به بسیج، پایگاه بسیج را آتش میزند و مسجدی که در کنار آن قرارگرفته را آتش میزند دارد همین را بیان می‌کند؛ کلام حضرت آقا روشن است که «همه دشمنان، همه حاسدان، همه دل‏بستگان به دشمن در داخل، از بسیج خوششان نمى‏آید».

انکار بسیج، انکار بزرگ‌ترین ضرورت و مصلحت براى کشور است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: حضرت آقا در بیان دیگری فرمودند: «انکار بسیج، انکار بزرگ‌ترین ضرورت و مصلحت براى کشور است. انکار بسیج و بى‏احترامى به آن، (حرکتى) نابخردانه است یا خائنانه است. تا وقتى براى این کشور امنیت لازم است تا وقتی‌که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد، یعنى همیشه، چون همیشه احتیاج به امنیت هست، به نیروى بسیج، به ‏انگیزه بسیجى، به سازمان‌دهی بسیجى و به عشق و ایمان بسیجى احتیاج هست».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: البته حرف اول را یادتان نرود که تمام مردم ایران بالقوه بسیجی هستند و این تفکر را دشمنان می‌خواهند بگیرند. مکرر هم عرض کردیم که بحث ما فقط آن افرادی که کارت بسیج دارند و مسئولیتی دارند نیست. همه‌کسانی که دارای این فکر هستند بسیجی هستند. آن‌ها با همین فکر مخالفت دارند؛ منتها آن نماد را در خیابان می‌گیرند و می‌زنند و آزار می‌رسانند.

بسیجی یعنی نیرویی که هر جا انقلاب به او احتیاج داشت حاضر به فعالیت باشد

وی در ادامه بابیان اینکه این صحبت‌ها مربوط به دیروز و امروز نیست و این تفکری است که با انقلاب به دنیا آمده است، یادآور شد: بسیجی یعنی نیرویی که هر جا انقلاب به او احتیاج داشت حاضر به فعالیت باشد و بنده سعی کردم با همین تفکر زندگی کنم و از خدا می‌خواهم تا پایان از سربازی برای اسلام و انقلاب فاصله نگیرم. شما هم ان‌شاءالله این‌گونه هستید.

دشمن با فشار اقتصادی، روانی و عملی می‌خواهد ملت ایران را به ستوه آورد

 امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به عملیات ادراکی دشمن، بیان داشت: اگر در بیانات حضرت آقا دقت کرده باشید دربیانی فرمودند: «دشمن با فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی (آشوب سازی) می‌خواهد ملت ایران را به ستوه آورد»؛ که در توضیح مطلب عرض می‌کنم: اتاق جنگ رسانه‌ای دشمن در کنار دشمنی‌های اقتصادی و امنیتی که داشت اقدامات جدیدی را با شگردهای جدید شروع کرد که لازم است به این موارد توجه بیشتری شود.

عملیات پشه مالاریا

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: دوران ریاست جمهوری ریگان در اوایل انقلاب، رئیس سرویس اطلاعات فرانسه در جلسه‌ای به ریگان جهت مبارزه با ایران و انتخاب نوع جنگ گفته بود: «آقای رئیس‌جمهور،… پیشنهاد می‌کنم آنچه را که من عملیات پشه مالاریا نامیده‌ام، شروع کنیم. چون پشه مالاریا، اگرچه نمی‌تواند حریف خود را بکشد اما می‌تواند خواب و خوراک را از او بگیرد و او را ناآرام کند و کاری کند که فقط به خود مشغول باشد» که این نقشه اول انقلاب آن‌ها بود؛ یعنی از همان اول انقلاب می‌خواستند که ما آرامش نداشته باشیم.

عملیات مرگ با هزاران ضربه چاقو

وی ادامه داد: آن‌ها همین‌طور طرح‌ها و نقشه‌ها کشیده‌اند تا رسید به دوران جو بایدن که با مشورت صهیونیست‌ها طرح عملیات مرگ با هزاران ضربه چاقو را مطرح کرد. او می‌گوید ما توان براندازی نظام ایران با یک یا چند عملیات بزرگ را نداریم اما می‌توانیم با سلسله عملیات امنیتی، نظامی و رسانه‌ای کوچک، بر پیکره ایران ضربات متعدد وارد کنیم که اولاً به خود مشغول شود و ثانیاً قوای او به‌تدریج تحلیل برود و دچار ضعف و مرگ شود.

مشغول سازی، سرگردان سازی و غافل سازی سه کار مهمی است که دشمن انجام می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه در این طرح تلاش می‌کنند از رسانه بیشترین استفاده را بکنند، عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف دشمن این است که اولاً، ما در بعد ادراکی و ذهنی مشغول باشیم؛ ثانیاً، موقع تصمیم‌گیری عزم و اراده لازم را نداشته باشیم؛ ثالثاً، توجه ما از توان و اقتداری که داریم منحرف شود، یعنی به‌طور خلاصه، مشغول سازی، سرگردان سازی و غافل سازی سه کار مهمی است که انجام می‌دهند و این همان بیان حضرت آقاست که اول عرض کردم؛ می‌خواهند فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی یعنی آشوب سازی را برای ما فراهم کنند تا ما به سطوح بیاییم.

دشمن تلاش میکنند هم مردم و هم مسئولین را دچار هک ادراکی کند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همه ما چه مردم و چه مسئولین باید برای مقابله به این سه هدف با آن روش هزار ضربه که گفته‌اند آمادگی لازم را داشته باشیم تا این مرحله هم بگذرد، گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند با اینفودمی و بمباران انبوه اطلاعات راست و دروغ غیرقابل‌پردازش و ارزش‌گذاری، هم مردم و هم مسئولین را در سطوح مختلف دچار هک ادراکی کنند. هک را دوستان می‌دانند که چیست؛ دستگاه‌های کامپیوتری و گوشی‌های شمارا وقتی هک می‌کنند فقط آن چیزی که آن‌طرف می‌خواهد در دستگاه شما می‌تواند انجام شود. این‌ها با انبوه اطلاعاتی که می‌ریزند، هم مردم را هم مسئولین را هک ادراکی می‌کنند.

در هک ادراکی حب و بغض افراد هم تغییر میکند

وی در ادامه بابیان اینکه وقتی بانفوذ و اثرگذاری بر ادراک و باورهای مسئولان و مردم جامعه، مسیر حرکتی آنان را به سمت امیال خودشان دست‌کاری کردند و تغییر دادند، هک ادراکی صورت گرفته است؛ یعنی مردم و مسئولین در مسیری حرکت می‌کنند که آن‌ها می‌خواهند، خاطرنشان ساخت: در هک ادراکی حب و بغض افراد هم تغییر می‌کند؛ یعنی شعار مرگ می‌دهد یا شعار محبتی می‌دهد؛ و آن‌چنان تحت تأثیر عامل خود هستند کأن هیچ کلام دیگری را نمی‌شنوند یا اگر بشنوند به آن اعتماد ندارند.

آن چیزی که دشمن را خوار و زبون میکند وحدت و یکپارچگی قوای سهگانه برای برطرف کردن مشکلات مردم و همراهی و اتحاد مردم است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه بحث دراین‌باره مفصل است، عنوان کرد: آن چیزی که دشمن را خوار و زبون می‌کند در مقابل این قصه وحدت و یکپارچگی قوای سه‌گانه برای برطرف کردن مشکلات مردم و همراهی و اتحاد مردم است.

دشمن از امیدوار بودن مردم میترسد / کتاب صعود چهل‌ساله را بخوانید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن از امیدوار بودن مردم می‌ترسد، گفت: می‌‌بینند که ایران در مسیر درست پیشرفت همه‌جانبه قرارگرفته و خوف این رادارند موفقیت‌هایی که در موضوعات مختلف برای کشور رقم می‌خورد تثبیت و پایدار شوند؛ کتاب صعود چهل‌ساله را لااقل ورق بزنید؛ البته اگر فرصت دارید عمیق و با دقت بخوانید؛ همین موارد را دشمن دوست ندارد که تثبیت شود.

دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا، جمهوری اسلامی را به پنج دلیل تهدید میداند

وی در ادامه بابیان اینکه گزارش جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده، نهاد اطلاعاتی آمریکا را مدیریت می‌کند، گفت: دفتر مدیریت اطلاعات ملی این نهاد عالی هرساله گزارشی درباره تهدیدهای امنیت ملی ایالات‌متحده را منتشر و به کمیته‌های اطلاعاتی کنگره ارائه می‌کند، گزارش نهم آوریل ۲۰۲۱ یعنی فروردین ۱۴۰۰ که منتشرشده را بخوانید که مستقیم‌ترین و جدی‌ترین تهدیدها علیه آمریکا در سال ۱۴۰۱ بیان می‌کند.

ایران تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه جمهوری اسلامی را به پنج دلیل تهدید برای آمریکا می‌داند، گفت: اول چون تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد. خب ما این کار را می‌کنیم و تلاشمان این است که این کار را بکنیم. هم مردم هرچقدر که بتوانند و هم مسئولین در مسیری که دارند قدم برمی‌دارند. دوم فشار بین‌المللی را نسبت به مرکزیت خود منحرف می‌کند و امثال‌ذلک.

آمریکا می‌داند ایران قوی است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آمریکا می‌داند ایران قوی است و خطری برای جامعه جهانی ندارد اما جو ایران هراسی می‌دهد، گفت: رسانه‌های معاند بالاتفاق درصددند تا با ایجاد التهاب و تنش مردم و مسئولان را مشغول مسائل متعدد کنند تا اقدامات اساسی معطل و زمین‌گیر بماند لذا این را دوستان مطلع و حواسشان باشد.

جهاد تبیین راه چاره مقابله با رسانههای معاند است

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین راه چاره مقابله با این رسانه‌هاست، گفت: در طول دو سال گذشته ایران و جبهه مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، سایبری به چالش کشیده‌اند و این نشان داده ایران قوی است. ایران قوی است و به کوری چشم دشمنانش، همه خواهند دید که از این هم قوی‌تر خواهد شد.

باید کمک کنیم تا نظام تک‌قطبی جهان به هم بریزد و چندقطبی شکل بگیرد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری عنوان کرد: در دفاع از تمامیت کشور، گاهی جنگ لب مرز است و نیروها از مرزها دفاع می‌کنند. گاهی برای دفاع از کیان کشور باید در بیرون از مرزهای خودی جنگید، مثل دفاعی که مدافعان حرم داشتند. گاهی برای اینکه قدرت و استقلال خود را حفظ کنیم باید کمک کنیم تا شرایطی که به وجود آمده تا نظام تک‌قطبی جهان به هم بریزد و چندقطبی شکل بگیرد، تحقق پیدا کند، اینکه می‌بینید ایران به نهادهای منطقه‌ای مثل اوراسیا و شانگهای و امثال این‌ها همکاری نزدیک با همسایگان پرداخته در همین راستاست.

در اسناد امنیت ملی آمریکا، سه کشور ایران، روسیه و درنهایت چین قدرت‌هایی نام‌برده شده که نظم آمریکایی را در دنیا به چالش می‌کشند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در اسناد امنیت ملی آمریکا، سه کشور ایران، روسیه و درنهایت چین قدرت‌هایی نام‌برده شده که نظم آمریکایی را در دنیا به چالش می‌کشند و آمریکا هم سعی می‌کند این کشورها را درگیر مسائلی در اطراف خودشان کند، گفت: متأسفانه نهادهای بین‌المللی هم در دام این جرثومه‌های فساد گرفتارند. دیدید که در یک تصمیم عجولانه بر ضد ایران قطعنامه صادر کردند تا شاید به این وسیله بر ایران فشار بیشتری بیاورند و امتیاز بگیرند و مواضع او را نسبت به برجام تغییر دهند و چقدر حقیرند جریانات داخلی که مردم و کشور را از این حرکات تکراری و بی‌اثر شورای حکام می‌ترسانند. این‌ها هیچ تأثیری در اراده ملت ندارد؛ و البته ایران از موضع خود پایین نمی‌آید و به مسیر درست خود محکم ادامه می‌دهد.

بعضی کشورهای منطقه دست از بی‌تدبیری و زیادهخواهی بردارند و پای صهیونیستها را در منطقه محکمتر نکنند/ همسایه آذری‌زبان ما مواظب عملکرد خود باشد

وی ادامه داد: در ضمن بعضی کشورهای منطقه دست از بی‌تدبیری و زیاده‌خواهی بردارند و پای صهیونیست‌ها را در منطقه محکم‌تر نکنند. تحرکات همسایه آذری‌زبان ما زمینه تقویت رژیم اشغالگر را فراهم می‌کند و منطقه را ناامن‌تر از گذشته لذا مواظب عملکرد خود باشند.

ایده و ابتکار و خلاقیت تبدیل به قدرت ملی میشود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی بیان داشت: مدتی است بحث کسب‌وکارهای نوپایی که باید مولد باشند و به درمان دردهای مردم با خلاقیت و نوآوری بپردازند مطرح است؛ یعنی استارت‌آپ‌ها؛ که بحث استارتاپ از مباحثی است که باید مفصل تبیین شود که چیست و ما چقدر می‌توانیم در این زمینه فعال باشیم. ایده و ابتکار و خلاقیت تبدیل به قدرت ملی می‌شود و ما امروز در این مسیریم.

در مسئله اقتصادی بحث ایده‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌ها بسیار مهم است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: بحث دراین‌باره فرصت بیشتری می‌خواهد فقط اجمالاً بدانید امروز جمهوری اسلامی و نظام استکباری یعنی با خود آمریکا، درجایی بنیادی‌تر از این نزاع‌ بر سر موشک و هسته‌ای یعنی در سرمایه‌های انسانی و نظام ایده‌ها در حال صف‌آرایی هستند. الآن آن چیزی که در دنیا خیلی مهم است به‌خصوص در مسئله اقتصادی بحث ایده‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هاست؛ و ما الآن با نظام استکبار در همین جنگ هستیم. موشک و هسته‌ای و چه و چه این‌ها رد شده و بحث، بحث سرمایه‌های انسانی است. این بزرگ‌ترین نبرد با نظام استکباری است. این را توجه داشته باشید که استارتاپ ها می‌توانند خیلی کمک کنند.

استارت آپ قرآنی استان البرز

وی در خاتمه گفت: در استان هم ایده استارت آپ قرآنی داده شد و تحت اشراف بنده و مدیریت مرکز علمی کاربردی مشکات که مجموعه وابسته به ستاد نماز جمعه مصلاست، با همکاری مرکز پژوهش تربیت مربی فنی حرفه‌ای کشور واقع در کرج، سازمان تبلیغات، شهرداری، کمیسیون فرهنگی شورای شهر، بخش فرهنگی شهرداری، تشکل‌های بسیج دانشجوئی بحمدالله هفته گذشته برگزار شد. کار نویی بود که البته سال قبل تجربه کرده بودیم و امسال رسماً انجام شد که حرکت قشنگی است و انشاء الله در شهر و استان آثارش دیده خواهد شد. خواستم به این وسیله اینجا از تمام عزیزانی که در برپایی این نوآوری تلاش داشتند قدردانی و تشکر کنم.

ارسال نظرات