۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۲۴۱۹۵

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به قطعنامه اخیر شورای حکام

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به قطعنامه اخیر شورای حکام
اسلامی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تشییع 370 شهید در آبان 1361 و 23 هزار شهید استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: مردم ایران، همیشه در صحنه‌های مختلف سربلند بوده‌اند و مردم اصفهان نیز در 25 آبان 1361 در آزمون ایثار در دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: عملیات محرم بیش از یک هزار شهید داشت که بیش از 700 شهید آن برای استان اصفهان بود و مردم در آن روز 370 شهید را بدرقه کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اصفهان بیش از هزار خانواده دارای دو شهید و حدود 60 خانواده دارد که 3 شهید را تقدیم این انقلاب کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی آن روز فرزندان خودشان را به جبهه اعزام می‌کردند که یک فرزند داشتند و همان یک نفر هم به فیض شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: در آن دوران جوانانی داشتیم که عاشقانه به امام خویش لبیک گفتند و برای بقای دین، اسلام و حفظ سرزمینشان جان‌فشانی کردند. روح همه شهدا شاد و ان‌شاءالله... بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که چیزی جز عزت مردم و آبادانی ایران را به همراه ندارد، تلاش کنیم و سر از پا نشناسیم.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اظهار داشت: پیش از این هم گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد.

اسلامی افزود: ما از مدیرکل آژانس هم شنیده بودیم و وی تأکید داشت که صدور قطعنامه کمکی به پیشبرد امور نخواهد کرد. به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی و آمریکا به استفاده از انواع روش‌های مختلف فشار ازجمله صدور قطعنامه و تحریم عادت دارند و پرواضح است که این‌گونه فشارها بی‌سرانجام خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه بابیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همان‌طوری که پیش‌تر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.

اسلامی تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در عرصه ملی از سوی ما دنبال می‌شود برای رفاه و پیشرفت ملت ایران است.

ارسال نظرات