۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۲۴۴۳۱

ویژه برنامه‌ای با محوریت ایران مقتدر

ویژه برنامه‌ای با محوریت ایران مقتدر
کارگردان برنامه «ایران ناب» گفت: مهمانان «ایران ناب» از اصالت و اقتدار ایران و ایرانی برای ما سخن می‌گویند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ویژه‌ برنامه «ایران ناب» از روز دوشنبه 30 آبان با محوریت اقتدار و افتخارات ایرانیان و ارائه تصویری از ایران مقتدر در 7 قسمت 15 دقیقه‌‌ای به تهیه‌کنندگی حسین روزبهانی، کارگردانی ایمان قاسم‌پور، از باغ موزه دفاع مقدس روی آنتن رفته است. اصالت، مثبت‌اندیشی و خطر کردن در زندگی و کسب و کار از دیگر محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. 

در «ایران ناب» ضمن پرداختن به موضوع اصلی خود به حضور و نقش زنان در تامین امنیت، آرامش و صلح و دوستی درجامعه نیز می‌پردازد. گفت‌وگو با کارشناسان و فعالان حوزه کسب و کار و خانواده از بخش‌های اصلی برنامه است.

ایمان قاسم‌پور کارگردان ویژه برنامه تلویزیونی «ایران ناب»، در گفتگویی به موضوعاتی از جمله فرآیند تولید برنامه و علت انتخاب سوژه‌های «ایران ناب» پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

تصمیم برای تولید برنامه‌ای با محوریت افتخارات ایرانیان و ویژه برنامه «ایران ناب» از کجا آغاز شد؟

قاسم پور: ایده اولیه ویژه برنامه «ایران ناب» از اواخر فصل تابستان امسال شکل گرفت و از همانجا کلید خورد. از منظر رسانه‌ای در این برهه زمانی یک نوع جو زدگی در میان برخی از نوجوانان را شاهد بودیم که بر اساس برخی شواهد از رسانه‌های مختلف دست به قضاوت زدند و در این میان شعارهایی نیز دادند.

در حالی که منصفانه اگر برگردیم و به گذشته نگاه بیندازیم، می‌بینیم خیلی‌ها از نفس افتاده‌اند تا ما نفس بکشیم. خیلی‌ها به خاک افتاده‌اند تا نسل ما امروز روی این خاک قدم بردارد و قد و قامت خیلی‌ها خم شده تا ما امروز بتوانیم قد علم کنیم. این خاک پر از سابقه و افتخار است.

همین دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌هایی که در بسیاری از موارد از جمله کمک به هم نوع خود همواره پیشرو بوده‌اند، متاسفانه در یک برهه کوتاه زمانی طبق برخی قضاوت‌های اشتباه و تحریک احساسات پا به میدان گذاشتند.

برنامه «ایران ناب» چه هدفی دنبال می‌کند و چه حرفی می‌خواهد به مخاطب منتقل کند؟

قاسم پور: ما برای تاکید بر این نکته آمده‌ایم که یادآوری شود ایران ما علیرغم تمام تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و برخی کاستی‌های موجود قطعا ناب است و باید به آن افتخار کنیم. دکور برنامه باغ موزه دفاع مقدس انتخاب شده است و بخشی از سکانس‌ها و پلان‌های برنامه از خیابان ایران باغ موزه دفاع مقدس آغاز و پایان می‌یابد.

نحوه انتخاب مهمانان برنامه و عوامل و همکارانی که در مقابل دوربین قرار می‌گیرند چگونه است؟

قاسم پور: مجری برنامه خانم سامانا احمدی است که از مجریان با سابقه رسانه ملی هستند و از این جهت انتخاب شدند که در خلال برنامه «ایران ناب» نقش زنان و دختران سرزمین ایران را توصیف و بیان می‌کنند و محوریت برنامه با حضور بانوان شکل می‌گیرد.

همچنین کارشناس انگیزشی برنامه نیز به عنوان یک مربی راهبردی در توسعه کسب و کار و زندگی که پس از آغاز برنامه با فعالان موفق حوزه کسب و کار که به عنوان مهمانان در برنامه حضور دارند، به گفتگو می‌پردازد. نسلی که در این برنامه به عنوان مهمانان حضور دارند همگی از میان جوانان دهه هفتادی و هشتادی انتخاب شده‌اند.

افرادی که حتی در مراکزی با حداقل حقوق مشغول‌اند و در خلال گفتگوی با آن‌ها اطلاعاتی در خصوص نحوه حضور در بازار کار، میزان تخصص آنان و یا پیشینه این افراد برای مخاطب معرفی می‌شود. در این گفتگو به موارد زیادی از جمله سختی‌های کار، موانع موجود، تحریم‌ها نیز اشاره می‌شود، اما این افراد با گذر از این موانع در حال حاضر مشغول به کار هستند. 

مهمانان «ایران ناب» قرار است از چه مولفه‌هایی درباره ایران سخن می‌گویند؟

قاسم پور: مهمانان «ایران ناب» از اصالت و اقتدار ایران و ایرانی برای ما سخن می‌گویند. از یک سو به بیان زمین خوردن‌ها، شکست‌ها و مشکلات و از سوی دیگر صبر، بردباری‌ها و در نتیجه پیروزی‌ها خود را بیان می‌کنند. تاکید و تکیه بیان مجری برنامه در حوزه سواد رسانه‌ای است. ما بنا داریم به مردم ایران یادآوری کنیم که سرزمین ایران دارای اصالت، افتخار و اقتدار است و نباید رسانه‌های معاند برای قوه شناختی مردم ایران تصمیم‌سازی کنند. 

چرا موضوع سواد رسانه از محورهای اصلی برنامه تعیین شده است؟ 

قاسم پور: این مسئله امروزه موضوع بسیار با اهمیتی است که باید سواد رسانه ای خود را بالا ببریم و به راحتی با دیدن هر محتوایی که احتمالا به صورت برش خورده منتشر شده، دست به قضاوت نزنیم و آن محتوا را شاخص نکنیم.  

باید بدانیم رسانه‌های معاند امروز برای ایران و ایرانی تصمیم گیرنده و تصمیم ساز نیستند و تیم عوامل «ایران ناب» در این مدت تمام تلاش خود را در حوره فنی و کارگردانی به کار گرفت که برنامه‌ای تولید شود تا اندکی به مسائل حوزه سواد رسانه بپردازد.

«ایران ناب» به تهیه‌کنندگی حسین روزبهانی، کارگردانی ایمان قاسم‌پور، کارشناسی علی بهبود و اجرای سامانا احمدی هر روز حوالی ساعت 11:20 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

ارسال نظرات