۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۴۶۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

همت بلند مردم اصفهان در انفاق و امور خیر بی بدیل است

همت بلند مردم اصفهان در انفاق و امور خیر بی بدیل است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ خیریه در اصفهان گفت: اصفهان در عرصه های مختلف چون دعا و مناجات، تدین و شهادت و ایثار نیز در ایران بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار رییس کمیته امداد و شورای زکات کشور اظهار کرد: معتقدم یکی از بی نظیرترین توصیف های مردم اصفهان را رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند انصافا مردم اصفهان از خود کم می گذارند و در راه خیر هزینه می کنند‌.

وی در ادامه افزود: من نیز این مطلب را اضافه کنم که هر چه دولت در استان اصفهان هزینه کند، نتیجه مطلوب وچندین برابر می بیند، امروز استان اصفهان یک استان درآمدزا برای دولت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در رابطه با بحث وضعیت زکات در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در چندین سال اخیر استان اصفهان به دلیل خشکسالی های شدید، خیلی مشمول زکات واجب قرار نمی گیرد و حتی روستاییانی هم که دام دارند چون بخشی از سال، خود برای آنها علوفه می خرند و به دام می دهند، مشمول زکات واجب نمی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: براساس آیه شریفه قرآن کریم، پرداخت زکات و‌ خمس نه تنها باعث پاکی اموال بلکه پاکی نفس انسان می شود،‌ودر حقیقت موجب تزکیه نفس شده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ خیریه فقط در شهر اصفهان و همت بلند مردم اصفهان در امر امور خیر و انفاق اظهار کرد: اصفهان در عرصه های مختلف چون دعا و مناجات، تدین و شهادت و ایثار نیز در ایران بی بدیل است.

وی با بیان اینکه من در پرداخت یارانه های نقدی نیز اعتقاد دارم که نباید این پول به همه داده شود بلکه مثلا فقط باید بین ۲۰میلیون نفر جمعیت کاملا محتاج کشور مثل اعضای تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شود، گفت: در این چند دهه به همگان اثبات شده کمیته امداد در شناسایی افراد محتاج و نیازمند کاملاً دقیق است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: البته شرط سنی برای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتن افراد، یعنی سن۶۰ سال وجود دارد که معتقدم باید حذف شود و‌حتی جوان ۲۰ ساله ای هم که ازدواج کرده و شغلی ندارد نیز بتواند تخت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گیرد و‌حتی اشتغال برای آن ایجاد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حتی در جایگاهی بالاتر معتقدم که کمیته امداد امام خمینی باید به یک سازمانی بزرگ تبدیل شود که ملجأ تمام امور خیر و انفاق به افراد شود و حتی برای انجام مواسات نیز از طریق کمیته امداد امام خمینی اقدام کنیم تا مانع از موازی کاری و دوباره کاری شویم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: امروزه متاسفانه شاهدیم کارهای غلطی رایج شده است که باید با گفتن و تذکر دادن مکرر مانع از انجام آن امور غلط شویم.

در ابتدای این دیدار، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی کشور با هیأت همراه، به بیان گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی در سطح کشور. و وضعیت استان اصفهان و بحث شورای زکات کشور و استان به تفصیل پرداخت .

بختیاری اظهار کرد: برای استان اصفهان ۱۸۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی اختصاص یافته است که بخشی زیادی از متقاضیان غیر از مددجویان است و ۹۱۰میلیارد تومان وام داده شده و چنانچه بانک های عامل استان فعال تر شوند، ۶۰۰میلیارد تومان پرونده دریافت وام در نوبت است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات