۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۴۵۲۳

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در قم و زیارت حضرت معصومه(س) به دیدار مراجع تقلید و علما رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور صبح امروز با سفر به قم به دیدار مراجع تقلید و علما رفت. مراجع تقلید نیز ضمن استقبال از رئیس بسیج که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، توصیه های داشته و به تمجید از این نهاد ارزشمند پرداختند.

آیت الله نوری همدانی: بیش از هر زمانی باید اتحاد خود را حول محور ولی فقیه حفظ کنیم

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی گفت: بسیج یکی از سرمایه های عظیم مردمی ایران اسلامی است که سبب عزت و اقتدار نظام مقدس اسلامی شده است.

این مرجع تقلید خداباوری و ایمان را مهم ترین امتیاز نیروهای بسیج عنوان و خاطر نشان کرد: اولین و مهم ترین سرمایه نیروهای مخلص بسیج ایمان به خداوند و پیروی از مکتب انسان ساز اسلام و فرهنگ اهل بیت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از موارد مهم در عزت آفرینی و ایجاد اقتدار برای نظام و ملت ایران پرهیز از اختلاف و ایجاد همدلی و وحدت حول محور ولی فقیه در بین تمامی مردم و نیروهای دلسوز نظام است؛ امروز باید نسبت به اوضاع زمان و نقش های دشمنان و بدخواهان نظام بیدار و هوشیار بود چرا که دشمنان هرگز خیر و صلاح ما را نمی خواهند. آنها با ایجاد تفرقه سعی در ضربه زدن به ما را دارند بنابراین باید بیشتر از هر روزی اتحاد و وحدت خود را حول محور ولی فقیه حفظ کنیم و در مقابل آنان بایستیم.

وی با تقدیر و تجلیل از خدمات گسترده بسیج در کشور یادآور شد: نیروهای با اخلاص بسیج کارهای مهم و تاثیرگذاری برای رفع مشکلات در کشور انجام داده اند. نیروهای کارآمد بسیج در اردوهای جهادی در هنگام سرما و گرما، در سیل و زلزله در کنار مردم و پیشاپیش همه گروه ها به خدمات می پردازند. از این رو باید این گونه خدمات و اقدامات بسیج مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

این مرجع تقلید مردمی بودن را یکی از امتیازات بسیج دانست و افزود: در نظام مقدس اسلامی ایران اصل و اساس مردم بوده و مهم ترین سرمایه نظام همین مردم هستند؛ باید شاهد حضور پر رنگ نیروهای دلسوز نظام برای خدمت رسانی به مردم در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، رفاهی، اقتصادی و اشتغال زایی باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی موجود در کشور، افزود: متاسفانه وضعیت معیشت مردم رضایت بخش نیست، لذا باید یکی از اقدامات مسئولان امر توجه به سازندگی و توسعه کشور و ایجاد اشتغال و مبارزه با سختی معیشت و گرانی باشد. مسئولین و دست اندرکاران باید تمام تلاش و همت شان را در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم به کار بگیرند و به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند. مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و باید خدمت رسانی به مردم سرعت پیدا کند و خدمت به مردم و رضایتمندی آنها باید سرلوحه کارهای شما باشد.

آیت الله سبحانی: شهادت طلبی و خدمات بسیج در این روزها برای همه روشن شده است

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

حضرت آیت الله جعفر سبحانی گفت: برای هر انقلاب نعمت هایی وجود دارد که نعمت اول آن نعمتی داخلی است زیرا انقلاب باید بتواند رضایت کسانی که به این نظام گرویده اند را تأمین کند.

وی افزود: رسول اکرم پس از ورود به مدینه توانست رضایت انصار را جلب کند و کسانی که در رأس این نظام قرار دارند باید بدانند لازم است رضایت مردمی را که 43 سال در همه لحظات همراهی کردند، حفظ کنند و گرفتاری ها را حل کنند زیرا مشکلات معیشتی است؛ ما می دانیم که نظام به دنبال حل مشکلات مردم است اما می دانیم کسانی هستند که به اندازه کافی کوشش نمی کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هر انقلاب باید توانی برای مقابله با دشمن خارجی داشته باشد زیرا لازم است یک قوام وجود داشته باشد که اجازه ندهد دشمن صدمه وارد کند؛ در اینجا ارتش، سپاه و بسیج هستند که طبق مصداق آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» وجودشان ضروری است تا دشمن بترسد و ورود پیدا نکند؛ بسیج امروز همانگونه است که امام خمینی فرمود و آرزو می کرد کاش بسیجی باشد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: مقداری از قوام نظام از بسیج است و این روزها شهادت نیروهای بسیجی و خدمات آن ها برای همه ما روشن شده است و از خداوند متعال حفظ نظام و قدرت بسیج را خواهان هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تأکید کرد

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به فتنه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از نقاط ضعف و قوت حرکت‌های گذشته تاریخی، توانسته است با همه امواج فتنه مقابله کند؛ چرا که وقتی یک جامعه از بن دندان معتقد به یک باور و اعتقاد باشند، کسی را یارای مقابله با آن‌ها نخواهد بود.

وی حوادث اخیر کشور را نشان از اشتباه محاسباتی دشمن نسبت به مردم دانست و افزود: وقایع اخیر نشان داد که آن چه دشمن در رابطه با مردم ایران در طول این چهل و چند سال اندیشیده است، یک اشتباه محاسباتی بوده؛ زیرا مردم اگر چه گاهی به خاطر اوضاع اقتصادی نارضایتی دارند؛ اما در دل‌های آنان یک پیوند ناگسستنی با اصل انقلاب بر قرار است و دفاع از انقلاب را بر بسیاری از امور ترجیح می‌دهند.

امام جمعه قم ضمن تأکید بر ثبت وقایع امروز کشور به منظور انتقال به نسل آینده گفت: این حرکت‌های خود جوش و حضور گسترده مردم بسیجی ما در دفاع از انقلاب، باید ثبت شود تا نسل آینده را در برابر جنگ شناختی دشمن ایمن سازیم و از مسائل امروز برای فرداها استفاده کنیم.

وی تبیین نقاط قوت و دست آوردهای انقلاب را مهم‌ترین نیاز امروز کشور معرفی کرد و اظهار داشت: باید پیشرفت‌های انقلاب را برجسته کنیم تا نسل جوان گمان نکنند که انقلاب در این سال‌ها کاری از پیش نبرده است. عصبانیت و دشمنی امروز دشمنان به خاطر این است که ملت ما با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته است در موضوعات مختلف از جمله علوم پیشرفته و صنایع دفاعی به رتبه‌های برتر دست یابد.

وی عامل اصلی مشکلات امروز کشور را کار شکنی دشمنان ارزیابی کرد و ابراز داشت: نسل جوان ما باید عامل اصلی مشکلات امروز کشور، که همان دشمنی دشمنان است را بشناسند و بدانند که همیشه در دل این تهدید‌ها فرصت‌های گران بهایی وجود دارند و پیشرفت‌های امروز کشور نیز از دل همین تهدیدها به وجود آمده‌اند. خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا» یعنی می‌توان فرصت‌ها را از دل تهدیدها به وجود آورد.

انقلاب اسلامی بنای قطع ارتباط با سایر کشورها را ندارد

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ارتباط با دنیا را هدف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب با دنیا مرتبط است و به جز آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، بنای قطع ارتباط با سایر کشورها را ندارد؛ اما این ارتباط نباید هویت و استقلال ما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تقویت حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور را خواستار شد و ادامه داد: همه در برابر انقلاب مسئول هستند و اگر این چنین باشد، پیروزی و ادامه این انقلاب تا زمان ظهور منجی عالم بشریت، تضمین شده خواهد بود؛ چرا که این انقلاب در حقیقت ثمره سرمایه گذاری تمامی انبیاء الهی در طول تاریخ بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ایام هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج حقیقتاً بر آمده از بطن انقلاب است و در میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که در کشور مسئولیتی را بر عهده دارند، این بسیج است که در متن مردم قرار دارد و همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

آیت الله سعیدی: هویت بسیج برگرفته از آیات قرآن کریم است

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج یکی از طرح های الهی است که هر پیامبر و وصی پیامبر و رهبری الهی در طول تاریخ از آن برای هدایت مردم استفاده کرده و ذیل آن تربیتی شکل گرفته که به واسطه آن هدایت الهی در جامعه جاری شده است.

وی افزود: خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران به برکت تجربه تاریخی نهضت های الهی، امام خمینی(ره) از همه این تجربه ها استفاده و با تشکیل بسیج این طرح الهی را پیاده کردند که نتایج بسیاری برای این انقلاب داشته است.

امام جمعه قم هویت بسیج را برگرفته از آیه «من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله» دانست و گفت: قرآن در ضمن معرفی الگوها به دنبال آدم سازی است و امام خمینی(ره) با روشن بینی که داشتند و با هدایتی که خداوند به این بزرگوار داد این الگو را در انقلاب اسلامی پیاده کردند و خودشان هم آرزو داشتند که عضوی از آن باشند.

وی با بیان اینکه در بسیج روحیه فدا کردن جان برای رضای خدا جاری است، افزود: رسالت بسیجی بازخوانی مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب از ما خواسته اند و ما باید بتوانیم این مطالبات را به شکل منطقی و تربیتی در جامعه پیاده کنیم.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه بسیجی شدن یک انتخاب است و تحمیلی نیست، افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که جوانان در این انتخاب، خود را موظف و مکلف بدانند و مشتاقانه به سمت این انتخاب بروند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات محملی برای آزمایش و امتحان است، گفت: بسیج روحیه ای است که باید تکثیر شود زیرا هر جا پذیرش روحیه بسیجی بیشتر بوده است اغتشاشات کمتر تأثیر داشته و مردم از این آزمون سربلند تر بیرون آمدند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه با بیان اینکه پشتوانه معنوی ما بسیار قوی است و باید از این پشتوانه استفاده کنیم، افزود: امید ما به ظهور امام زمان(عج) است و ایشان ملجأ و پناهگاه جدی برای ما هستند بنابراین باید با تقویت باور، انتظار و مهدویت در جامعه امید آفرینی شود.

سردار سلیمانی: فتنه اخیر فرصتی برای رفع نقاط ضعف فراهم ساخت

گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید

سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به ریشه ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: آمریکا و استکبار جهانی وقتی دیدند ایران قوی و مستقل با مدیریت ولایت فقیه تحقق پیدا کرده و الگویی برای جهان اسلام خواهد شد، توطئه‌های اخیر را شکل دادند و با وجود آنکه شاید در برخی از زمینه‌ها مهیای ورود به این توطئه نبودند اما فرصت را به تصور خودشان مناسب دیدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم عزیز ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و علمای گرانقدر و همینطور بسیجیان در سراسر ایران اسلامی با روحیه انقلابی مقابل توطئه دشمن ایستادند و آن را شکست دادند.

رئیس سازمان بسیج گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به شکست خودشان اعتراف کردند اما از میان همین تهدید فرصت‌های زیادی هم به وجود آمد و نقاط خلا شناسایی شد تا رفع شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها به خصوص ما در بسیج و سپاه به دنبال این هستیم که نقاط ضعف را تبدیل به فرصت کنیم و در جهاد امیدآفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین برای مردم تلاش کنیم.

وی همچنین در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری گفت:بسیج در شرایط جدید در کشور در گام دوم با رویکردهایی که به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده درحال بازآرایی خود است تا بتواند رسالت‌های بزرگ را رقم بزند و برای دفاع همه جانبه که رهبر انقلاب از آن به عنوان جنگ ترکیبی ذکر می کنند آماده شود.

وی با بیان اینکه توانایی بسیج و استقبال جوانان از بسیج درحال افزایش است، عنوان کرد: در ایامی که فتنه آمریکایی صهیونیستی اتفاق افتاد بسیجیان و آحاد مردم در برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور پرشوری رقم زدند و امسال در 28 صفر، 13 آبان، هفته وحدت و تشییع پیکر شهدای امنیت شاهد حضور گسترده مردم در استان‌های مختلف بودیم.

رئیس سازمان بسیج با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارهای درخور و نمایانی را امسال مقابل فتنه دشمن رقم زده است، عنوان کرد: در شمال عراق به کومله بعد از اینکه اخطارها داده شد و به این اخطارها توجه نکردند، مواضع‌اشان بمباران شد که تلفات سنگینی را از دشمن گرفتیم.

وی، دستاوردهای امروز نظام را خروجی بصیرت و حضور ایمانی مردم در میدان دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس در درگیری‌های منطقه قفقاز و سایر تحولات در سرزمین‌های اشغالی به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

سلیمانی گفت: در اغتشاشات اخیر هیچ کدام از پایگاه‌های بسیج توسط عوامل دشمن در داخل گرفته نشده است و هیچ کدام از بسیجیان در این اتفاقات دچار لغزش نشده‌اند؛ بسیجیان محکم و استوار ایستادند و شهیدانی از جمله آرمان، عجمیان و ... را تقدیم انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نامه‌ای در 30 شهریورماه از منطقه غرب آسیا به پنتاگون نوشتند که ما در این توطئه شکست خورده‌ایم و مردم ایران با ما همراهی نکرده‌اند، در میان دشمن هم اختلاف نظر است و برخی از آن‌ها گفته‌اند که تکلیف این همه پولی که خرج شده چه می‌شود؟، در داخل هم برخی فریب دشمن را خوردند که نشان داد قدرت جهاد تبیین باید افزایش یابد و تا به امروز هر حرکتی برای جهاد تبیین انجام شده توسط مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج بر لزوم رفع ابهامات جوانان تاکید و عنوان کرد: قرار است دانش‌آموزان و دانشجویان را در قالب اردوهای پیشرفت به مناطقی ببریم که ایران اسلامی توانسته به پیشرفت برسد و این اردوها ابهامات و گره‌های ذهنی افراد را رفع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی در بسیج به صورت ویژه دنبال می‌شود، گفت: در مجموع بسیج گوش به فرمان رهبری است و برای تحقق آرمان‌های انقلاب از ظرفیت‌های استفاده خواهد کرد.

ارسال نظرات