۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۵۳۵
نماینده ولی فقیه در سپاه:

افراد در فتنه‌ها غربال می‌شوند

افراد در فتنه‌ها غربال می‌شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه افراد در این فتنه‌ها غربال می‌شوند، گفت: امروز میدان جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ تبیین ارزش‌ها است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش ملی «حوزویان بصیر» که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان و با حضور مسئولان کشوری، اساتید، مبلغان و طلاب بسیجی جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی من با همه وجود و همه قلب عرض می‌کنم بدانید اگر قدرت آمریکا و قدرت‌های مادی دست به دست هم بدهند و بخواهند با وجود بسیجیان مومن ما این نظام را شکست بدهند، والله قادر نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: رهبر معظم انقلاب در تعریف‌های شایسته از حضرت امام(ره) می‌فرمایند: «عظیم ترین و ماندگارترین یادگار بزرگوار(حضرت امام) همین بسیج مردمی است که همه جا حضور دارند».

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: شما بانوان طلبه بسیجی در جهاد ترکیبی جدید پشتیبان نیستید، بلکه همه جامعه زنان، بسیجیان و به ویژه بانوان طلبه در این جنگ جدید، نقش فرمانده دارند و خودشان در میدان به صورت مستقیم می‌جنگند؛ کما اینکه آنها خانم‌هایی را تربیت کردند و آموزش دادند که فرمانده و لیدر بسیاری از عملیات‌ها شدند، یعنی لیدری و فرماندهی بسیاری از اغتشاشات و حتی ضرب و جرح‌های به عهده خانم‌ها بود.

فتنه‌ها علیرغم آسیب ها، فایده‌ها و دستاوردهایی هم دارد

وی با بیان اینکه دشمن درباره زن و حجاب معتقد است که ظرفیت این را دارند که جامعه ایرانی را مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد، به فتنه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه به تعبیر امام علی علیه‌السلام به معنای تاریک کردن فضا است و به این معنا همیشه بوده و خواهد بود. ما  از دشمن انتظار نداریم که فتنه نکند، آن هم دشمنی که هم موجودیت و حیات خود خود را با انقلاب اسلامی در خطر و در حال نابودی می‌داند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این فتنه‌ها علیرغم آسیب ها، فایده‌ها و دستاوردهایی هم دارد، گفت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «لا تَکرَهُوا الفِتنَه فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیر المُنافِقین؛ از فتنه‌های آخرالزمان اندوهی به دل نداشته باشید؛ زیرا این فتنه‌ها نابود کننده منافقان خواهد بود»؛ یکی از برکات فتنه کشف حجاب از چهره‌های نفاق است، این روزها خیلی از شخصیت‌ها و انسان‌های مدعی، کشف حجاب کردند که باعث ریزش‌ها شد و ما این ریزش‌ها را غده‌های سرطانی می‌دانیم.

ماندگاری انقلاب اسلامی با وجود فتنه‌های بیشمار معجزه است/ فتنه‌ها همواره هست

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی با وجود فتنه‌های بسیار همچنان باقی مانده و این، یک معجزه است، به فتنه‌های بسیاری که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در کشور رخ داده، اشاره کرد و بیان داشت: به امید روزی نباشید که دشمن فتنه نکند و یا خدا جلوی هر فتنه ای را بگیرد. این فتنه‌ها همواره هست تا شما در مبارزه بزرگ شوید، در جنگ قوی شوید و در درس بصیر شوید. تنها راه قوی شدن ما، در میدان جنگ است، ما در غیر میدان جنگ، قوی نمی شویم و جز در برابر دشمن قوی، قوی نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: خدا می‌خواهد با فتنه‌ها ما را بپروراند؛ امام صادق(ع) فرمودند این امر یعنی نهضت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف محقق نمی شود مگر این که انسان‌ها از هم جدا شوند و مؤمنان خالص شوند. علائم ظهور دست ما نیست، اما شرایط آن دست ما است و باید برای ظهور تلاش کرد.

افراد در این فتنه‌ها غربال می‌شوند/اهمیت درک صحیح و داشتن بصیرت در فتنه ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه افراد در این فتنه‌ها غربال می‌شوند، اظهار داشت: مهم این است که ما در برابر فتنه چه کنیم؛ اقدام ما در برابر فتنه الزاماتی دارد، اولین مسئله در برابر فتنه ها، درک درست، صحیح و به موقع از نوع حمله و محور حمله دشمن است؛ در فتنه، دشمن را دشمن دیدن مهم است و بصیرت نسبت به هر فتنه اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآور شد: در هر فتنه باید به چند محور توجه کرد، از جمله هدف و انگیزه اصلی این فتنه به وسیله دشمن چیست؟ طرح و برنامه و راهبرد دشمن چیست و برای رسیدن به آن هدف چه طراحی و برنامه ای دارد؟ دشمن برای اجرای این طرح چه ترکیبی را آماده کرده است؟.

وی افزود: دشمن مجموعه درشت و ریز از همه جریان‌های مقابل انقلاب را سازماندهی کرده است. فقط دولت فرانسه برای بازی‌های جام جهانی، ۵ هزار بلیت از ۷ هزار بلیت سهمیه ایرانیان در فوتبال را خریداری کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه زمینه‌ها و عوامل شکل گیری فتنه‌ها مهم است، گفت: با فتنه نمی شود مثل عملیات دفاع مقدس جنگید، یکی از ابعاد جهاد تبیین این است که فضا را روشن کنید، اگر فضا روشن شود، مردم درست انتخاب می‌کند، اما اگر فضا تاریک باشد، نمی بینند.

هدف دشمن در فتنه اخیر، سرنگونی و مهار انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه مهم ترین کار در فتنه افشا است، عنوان کرد: اولین کسی که فتنه را افشا کرد، حضرت زهرا علیهاالسلام بود و اگر آن حضرت اقدام نمی کرد، اصل دین نابود شده بود.

وی با اشاره به ارزیابی فتنه، ابراز داشت: پیروز در میدان کسی است که به هدف خود رسیده است و هر که به هدف نرسید شکست خورده است؛ برای اینکه بدانیم دشمن در این فتنه اخیر موفق بود یا نه، باید دید به هدف خود رسیدند یا نه؛ هدف دشمن در این فتنه، دو مرحله ای بود. هدف اول آنها سرنگونی و نابودی انقلاب اسلامی به وسیله مردم ایران بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد:  ۱۶۰ مرکز علمی در آمریکا تحت مدیریت کاخ سفید مأموریت داشتند که بررسی کنند با پدیده انقلاب اسلامی چگونه می‌توان مقابله کرد. یکی از نقاط مشترک این مراکز این بود که انقلاب اسلامی ایران را نابود نمی کند جز مردم ایران.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: مرحله دوم فتنه این بود که اگر نتوانستند انقلاب را نابود کنند، انقلاب اسلامی را مهار کنند، یعنی اجازه پیشرفت، موفقیت و بهبودی به آن را ندهند، یعنی با دوگانگی حکومت و مردم مانع پیشرفت انقلاب شوند. اما این الگوی حکومتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، با غرب و شرق نسبتی ندارد و آرام آرام در دولت‌ها و ملت‌ها رسوخ پیدا می‌کند. دشمن اعتراف کرد که آنچه طراحی کرده بود، محقق نشد. نه انقلاب نابود شد و نه توانستند انقلاب را مهار کنند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست همه را مشغول کند، البته برخی همین گونه شدند، اما همزمان با فتنه، دانشمندان هسته ای، موشکی و پزشکی کارهای ارزنده ای انجام دادند و از وظایف خود باز نماندند.

جمع بندی دشمن پس از شکست در فتنه اخیر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمن به یک جمع بندی رسیده است، دشمن می‌داند که در اصل فتنه شکست خورده، اما برای این که این فضای اغتشاشی و ناآرام کشور تعطیل نشود تا به فرصت‌های دیگر برسند، باید چند کار کنند، ترور‌های کور انجام دهند تا ترسی و ناامنی همچنان وجود داشته باشد. حمله به عمامه و چادر یکی دیگر از اهداف دشمن است.حمله به حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر از برادرن بوده است. نقشه آنها این است که این فضا نخوابد و همیشه فضای ناامنی وجود داشته باشد، همانند خود آمریکا که ظرف ۱۰ ماه در آمریکا چهار هزار دانش آموز کشته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه در این فتنه این بود که هر حرکت اغتشاشی که موجب شهادت فرزندان ما شده، قاتلان آن دستگیر شدند. آرمان علی وردی را به خاطر طلبه بودن به شهادت رساندند، اما قاتلان این شهید عزیز را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: بدون شک ما دشمن داریم، دشمن ما ضعیف شده اما نابود نشده است، دشمن در حال فروپاشی است اما هر فروپاشی با خطرهایی روبرو است. امروز نوع دشمنی فتنه است، در مقابل فتنه، حوزه‌های علمیه و خواهران نقش رزمندگی و جهادگری خود را باید نشان دهند.

امروز میدان جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ تبیین ارزش‌ها است /آینده ایران بسیار روشن تر از قبل خواهد بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: امروز میدان جنگ نظامی نیست که بانوان پشتیبانی کنند، بلکه جنگ تبیین ارزش‌ها است و شما در خط مقدم هستید و باید بجنگید. دشمن خانم‌ها را به میدان آورده، شما بانوان به ویژه بانوان طلبه باید در میدان جهاد تبین و امیدآفرینی و تبیین موفقیت‌ها و معرفت دینی و شناخت فتنه فعال باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی توصیه کرد: ای کاش حوزه‌های علمیه سخنرانی ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و هشدار‌های ایشان را برای جامعه بیان می‌کرد، آنجا که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «نگذارید ضدّانقلاب و دشمن از انقلاب شما هویّت‌زدایی کند؛ نگذارید حقیقت انقلاب را واژگونه نشان بدهد، غلط نشان بدهد؛ این یک توصیه است، توصیه‌ی مهمّی است؛ جوانهای هوشمند و فرزانه روی این فکر کنند.... نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر بشوند. «مرتجع» یعنی چه؟ ما وقتی میگوییم «مرتجع»، ذهن بعضی‌ها میرود به کسی که یک عرقچینی بر سرش است؛ نه، مرتجع آن کسی است که در سیاست و سبک زندگی، تابع سیاست و سبک زندگی غربی است؛ این مرتجع است».

وی تأکید کرد: امروز روز جهاد شما بانوان طلبه است، به ویژه بانوان طلبه ای که عنوان مقدس بسیجی را دارند، انتظار بیشتری است؛ بسیج اساتید حوزه‌های علمیه، امام بسیج طلاب هستند و بسیج طلاب، امام سایر اقشار محسوب می‌شوند، چون بسیج با فتنه می‌جنگد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ما از این فتنه درس‌های خوبی یاد گرفتیم و بیدار شدیم، اظهار داشت: ما فهمیدیم از نسل جدید غافل نشویم فهمیدیم نتوانستیم فرهنگ انقلاب را در این نسل‌ها نهادنیه کنیم، اما به حول و قوه الهی، با تلاش و ایستادگی از این فتنه هم عبور خواهیم کرد و آینده ایران بسیار روشن تر از قبل خواهد بود.

ارسال نظرات