۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۲۴۶۴۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه

ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه، گفت: باید در زمینه نماز فعالیت فرهنگی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در نشست فصلی دبیران شورای اقامه نماز ادارات خراسان شمالی که در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، اظهار داشت: اگر در زمینه فرهنگ نماز کوتاهی کنیم در محضر خداوند متعال باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: اگر کسی در زمان اذان دغدغه داشته و به دنبال مسجد و مکانی برای برپایی نماز باشد در محضر خداوند روسفید است اما اگر کسی در زمان اذان هیچ دغدغه‌ای نداشته و نماز برای او مهم نباشد فردای قیامت خداوند به خاطر کاهلی در نماز به او اهمیت نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: آخرت تجلی اتفاقات دنیا است و هر عملی که ما در این دنیا انجام دهیم نتیجه آن را در آخرت می‌بینیم در مورد نماز هم اگر ما خدا را فراموش نکنیم خدا هم ما را فراموش نمی‌کند.

وی بر ضرورت اقامه نماز اول وقت در ادارات تأکید کرد و ادامه داد: اگر یک معلم دغدغه نماز داشته و سر موقع نماز بخواند بعد به کلاس درسی‌اش برسد دانش آموزان هم به‌تبع او سر موقع نماز می‌خوانند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: یک مدیرکل هم حکم یک معلم را برای زیرمجموعه خود دارد اگر برای نماز کاهلی نکرده و یا کار را بهانه نکند و سر موقع برای اقامه این فریضه الهی بیاید بقیه زیرمجموعه هم به‌تبع آن برای نماز می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل باید زودتر از مجموعه خود برای نماز بیاید البته گاهی استثنا هم پیش می‌آید که نمی‌شود نماز اول وقت خواند ولی باید اولویت اصلی برپایی و اقامه نماز اول وقت در ادارات باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اظهار داشت: در حقیقت اگر مدیر کلی که به بهانه کار داشتن در نماز شرکت نکند یکی از شرایط مدیر کلی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

وی افزود: البته هدف ما از برپایی نماز در ادارات این است که در کنار نماز ما باید به تمام مشکلات و آسیب‌هایی که یک مجموعه دارد رسیدگی کنیم و در اینجا نماز یک علامت و راهی برای حل مشکلات و آسیب‌های موجود در یک مجموعه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: البته ما هم وقتی در یک اداره‌ای عده‌ای در نماز شرکت می‌کنند با آن‌ها احساس راحتی می‌کنیم ولی آن‌هایی که در نماز شرکت نمی‌کنند از دین دور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: افزون بر عمل به تمام دستورات خداوند نماز از اهم واجبات است و باید به آن عمل کرده و بعد از عمل هم باید در جهت ترویج و نشر آن کار و فعالیت فرهنگی صورت بگیرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات