۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۷۲۴۶۵۷

نیکزاد، بذرپاش یا سعید محمد؛ چه کسی جایگزین قاسمی در دولت می‌شود؟

نیکزاد، بذرپاش یا سعید محمد؛ چه کسی جایگزین قاسمی در دولت می‌شود؟
سه شنبه اول آذرماه بود که یکی از وزرای کابینه سیزدهم برای همیشه از این کابینه کوچ کرد.

رستم قاسمی وزیر ۶۸ ساله دولت رئیسی که در دولت دهم نیز سابقه تصدی وزارت نفت را برعهده داشت به دلیل آنچه سخنگوی دولت بیماری زمینه‌ای وی خوانده بود با دولت سیزدهم خداحافظی کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این باره گفته بود: با توجه به استعفای آقای رستم قاسمی به دلیل تشدید بیماری‌شان، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه در جلسه امروز هیات دولت حضور داشت.

موضوعی که باعث شد تا گمانه زنی‌ها درباره جایگزین وی نیز تشدید شود.

مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی افرادی بودند که پس از استعفای قاسمی نامشان بر سر زبان‌ها افتاد اما در نهایت  سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این باره اینگونه پاسخ داد که  تا این لحظه آقای «مهرداد بذرپاش» گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

علاوه بر این علیرضا خجسته پور شخصیت حزبی اصولگرا نیز در این باره گفته است: وزارت راه و شهرسازی یکی از مهمترین وزارت خانه‌ها در دولت است؛ زیرا جز یکی از وزارت خانه‌های زیربنایی دولت است بنابراین اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست علاوه بر این قاعدتا وزیر که قرار است در این وزارت خانه مسئولیت بر عهده بگیرد اولا باید برنامه‌های دولت در این زمینه پایبند باشد و دوم اینکه فضایی را که برای بخش خصوصی در زمینه مسکن دارد را بازگردارند. همانطور که میدانید بخش خصوصی در کشور ما بسیار نقش مهمی دارد.  

وی افزود: همچنین در زمینه راه نیز انصافا اقدامات بسیاری در این ۴۰ سال انقلاب صورت گرفته است، اما کار‌های بسیاری هم بر زمین مانده است، زیرا ما به خصوص در زمینه ریلی کار‌های نیمه تمام بسیاری داریم و این جز موضوعاتی است که وزیر پیشنهادی دولت باید بتواند در این زمینه اقدامات مهمی را انجام دهد و وزیر معرفی شده باید بتواند با ارکان دیگر حاکمیت نظیر مجلس کار کند؛ لازم است ارتباط دولت با سازمان نظام مهندسی تقویت شود و این هم از همان جنبه‌هایی است که انشالله وزیر پیشنهادی دولت باید به آن توجه کند.

این شخصیت درباره گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارت خانه بیان کرد: انشالله آقای بذر پاش معرفی می‌شود و در این زمینه موفق باشد؛ امیدواریم که با تعامل دولت و مجلس او بتواند رای خوبی بیاورد و با پشتوانه رای خوبش در دولت مفید باشد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات