۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۲۴۶۹۹
امام جمعه موقت کاشان:

یکی از بزرگترین عبادت‌ها خدمت به مردم است

یکی از بزرگترین عبادت‌ها خدمت به مردم است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از بزرگترین عبادت‌ها بعد از انجام واجبات و ترک محرمات خدمت و کمک مالی به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین عبادت‌ها بعد از انجام واجبات و ترک محرمات خدمت و کمک مالی به مردم است.

وی افزود: کمک به نیازمندان و محرومین جامعه از سوی افرادی که توان مالی و وسعت رزق دارند عبادت بزرگی است که دارای پاداش و اجربی نهایت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خدمت به مردم بویژه خدمت مالی در اسلام از اهمیت و ثواب بالایی برای کسانی که گره از کار دیگران باز می‌کنند و دل مردم را شاد می‌کنند برخورداراست.

وی افزود: شرط خدمت بویژه خدمت مالی به مردم داشتن توان مالی و وسعت رزق است در غیر این صورت کسانی که توان مالی و وسعت رزق ندارند باید از خدا توان مالی و وسعت رزق بخواهند تا بتوانند به دیگران کمک کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان در عین اینکه توان مالی و وسعت رزق دارد باید از خدا بخواهد تا چشم طمع به مال و ثروت دیگران نداشته باشد و حسرت ثروت دیگران را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها از یک غنای مالی، بی نیازی مالی و غنای نفس برخور دار است اظهار داشت: انسان‌ها به آنچه دارد باید قانع باشند و حسرت مال و ثروت دیگران را نداشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: صرف تنها داشتن مال و ثروت زیاد آرامش و رفاه به همراه ندارد، چرا که برخی با وجود اینکه از مال و ثروت دنیا محروم هستند، اما زندگی راحت و آرامی دارند.

وی با بیان اینکه انسان هم از غنای مالی و هم از غنای نفس برخوردار است، ابراز داشت: غنای مالی زمانی ارزشمند است که در کنار آن بی نیازی و غنای نفس باشد و به آنچه دارد قانع باشد.

به گفته وی انسان‌ها حریص و زیاده طلب هستند و هر چه که داشته باشند باز بیشتر از آنچه که دارند می‌خواهند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان غنی و ثروتمندی که حمید نباشد مال و ثروت وبال گردن او است، یادآور شد: مال و ثروت نیز مانند علم اگر همراه با حلم و بردباری و ارزش‌های انسانی و اخلاقی باشد مفید است در غیر این صورت مضر است.

وی افزود: پیامیر اکرم (ص) می‌فرماید کسی چشم او به دنبال مال دیگران باشد غم و غصه اش طولانی می‌شود و پیوسته در رنج و عذاب است.

وی یکی از علائم جامعه ناسالم چشم و هم چشمی‌های رایج در جامعه بویژه در مراسم‌های عروسی، ساختمان سازی و پوشاک دانست و اظهار داشت: جامعه سالم، خانواده سالم و انسان سالم کسی است که به آنچه دارد قانع باشد و قناعت داشته باشد چرا که قناعت گنج بی پایان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امروز آسایش وجود دارد، اما آرامش وجود ندارد گفت: امروز آرامش حلقه مفقوده و بزرگترین چالش انسان‌ها است، این در حالی است که آرامش در گرو داشتن قناعت است و یکی از نشانه‌های آرامش خواب راحت و آسان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات