۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۷۵۴
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم:

کاهش آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی مهم‌ترین برنامه بسیج است

کاهش آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی مهم‌ترین برنامه بسیج است
کرمانشاه ـ سردار ریحانی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های بسیج محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز در جمع خبرنگاران با گدامیداشت هفته بسیج در خصوص نقش پایگاه های بسیج اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج محلات محل تمرکز بسیجیان بوده و در خدمات رسانی به مردم در همه عرصه ها و خصوصاً حوادث و بحران‌ها حضور فعالی داشته اند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: یکی از اولویت ها و مهمترین برنامه های پایگاه های بسیج محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی ابراز کرد: از دیگر اقداماتی که به‌عنوان یک اولویت مهم در پایگاه‌های بسیج استان باید مورد توجه قرار بگیرد تشکیل گروه های سایبری است؛ باید از طریق همین پایگاه های فضای مجازی و سایبری سواد رسانه ای اقشار مردم را ارتقاء داد تا در بحران ها، اسیر حاشیه سازی ها و شایعات جعلی ساخت دشمن نشوند و بتوان به گردنکشی دشمن در این فضا پاسخ داد.

سردار ریحانی در ادامه به نقش و جايگاه مساجد و ارتباط اين نهاد با بسيج پرداخت و گفت: مساجد به عنوان پايگاهی برای حل و رفع مشكلات و رسيدگی به كليه امور مسلمين است که ائمه جماعات، هيات امنای مساجد و فرماندهان پايگاه های مقاومت بسيج با تعامل بيشتر با همديگر برای رفع مشكلات مردم محل تلاش كنند.

وی همچنین تشکیل و کیفیت بخشی به حلقه های شجره طیبه صالحین در مساجد را عامل جذب جوانان و مشارکت آنها در برنامه های فرهنگی مساجد دانست و با بیان این که در فعال کردن مساجد، همه گروه ها و افراد مسئولیت دارند، گفت: همه متولیان امور مسجد باید وارد میدان شوند.

سردار ریحانی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل صندوق‎های اعتباری قرض ‎الحسنه در پایگاه ‎های مقاومت و مساجد محلات اشاره کرد و گفت: عملکرد خوب این صندوق ها موجب اعتمادسازی میان مردم شده بنابراین باید آنها را توسعه داد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه همچنین با اشاره به فعالیت های خوب انجام‌ شده در حوزه اردوهای راهیان نور، آن را اقدامی فرهنگی در آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت دانست که نقش تربیتی دارد./1400/

ارسال نظرات