۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۸۳۹
یادداشت؛

پادزهر جنگ ترکیبی دشمنان «زینبی زیستن» است

پادزهر جنگ ترکیبی دشمنان «زینبی زیستن» است
حضرت زینب(س) طلایه دار و قهرمان جهاد تبیین بوده و پادزهر جنگ ترکیبی دشمنان «زینبی زیستن» است و در تفکر زینبی عذری بر ترک جهاد تببین وجود ندارد؛

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دشمنان ایران اسلامی برای فریب و انحراف افکار عمومی از مسیر حق و حقیقت، همواره درصدد کتمان و تحریف حقایق و وارونه جلوه دادن آن بر مردم هستند که جهاد تبیین اساسی‌ترین روش برای مقابله با آنان و خنثی سازی تبلیغات و هجمه های دشمنان است.

یقیناً تبیین حقایق و روشنگری، مهم‌ترین و از اساسی‌ترین پادزهرهایی است که می‌تواند در عصر امروز، زهر هجمه‌ها و تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کند و اصل حتمی و قطعی در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، استفاده از ابزار «جهاد تبیین» با شیوه‌های الهی و برگرفته از آموزه های اسلامی همچون( بیان حقایق همراه با منطق، عقلانیت کامل، متانت و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است که طلایه‌دار این جهاد در تاریخ، حضرت زینب کبری(س) است که به زیبایی هر چه تمام‌تر به جهاد تبیین برعلیه دشمنان پرداخته و نقشه های شوم آنان را برملا ساخته است.

زینب کبرى(س) داراى شخصیتی دانا، خبیر و صاحب معرفت والا و انسان برجسته ای است که در واقعه عاشورا با وجود این که می دانست اقدام برادرش امام حسین(ع) از نظر ظاهری و دنیایی بی فرجام است و اگر امام را به شهادت برسانند، دیگر همچون او کسى شایسته رهبرى و سرپرستى جمع نخواهد بود؛ اما با شجاعت تمام و با معرفت و ظرفیت بالای روحی وارد میدان پیچیده شد و قدم به قدم همراهی با امام حسین(ع) و بعد و وظایف بعد از شهادت برادرش را با معرفت و آگاهى کامل ادامه داد.

شکستن هیمنه و غرور دشمنان با ابزار تبیین، مسئله ای بی نظیر است که تنها می توان در کلاس درس حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) آموخت؛ چراکه دشمن شناسی و بصیرت زینبی از درس های مهم مکتب زینبی است که باید در عصر کنونی به آن توجه و دقت ویژه ای داشته باشیم.

اغتشاشات اخیر و هجمه های بی سابقه مجازی و ایجاد جنگ ترکیبی و ادراکی دشمنان انقلاب اسلامی با نظام تنومند ایران اسلامی نشان داد که دشمنان انقلاب و مردم ایران برای پیشبرد اهداف شوم خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و درصدد بودند تا افکار عمومی را در ظلمت و تاریکی و فضای غبارآلود و مسموم قرار داده و حقایق را در افکار آنان وارونه جلوه دهند و واقعیت ها را بر مردم مشتبه وغیر واقعی نشان دهند.

در این جنگ، دشمن به صورت نقطه زنی عمل کرده و با تردید افکنی ایجاد و القاء شبهه، خوانش و قرائت جامعه، سیستم‌عصبی، تاب آوری، حوزه‌های حساس و آسیب پذیر مرتبط با زندگی مردم و در یک کلام با ترور ادراکی افکار عمومی جامعه را سیبل خود قرار داده است.

پادزهر جنگ ترکیبی دشمنان «زینبی زیستن» است

دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و قابلیت های نامحدود فضای مجازی و با سواستفاده از عدم وجود جهادتبیین در فضای عمومی جامعه ایران، درصدد است تا با استفاده از بهانه هایی همچون جنس زن و زنانگی و در حاشیه بودن زنان در نظام اسلامیدر کنار وجود برخی از کوتاهی های طبیعی و  غیر عمدی از جمله مشکلات اقتصادی کشور، فضای فکری مردم جامعه را مخدوش کرده و از آب گل آلود ماهی گرفته و به اهداف و اغراض پلید خود دست پیدا کند؛ درحالی که تاریخ انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) نشان داده است که «زن» نه تنها در حاشیه نیست؛ بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد و وجود حضرت زینب کبری(س) نمونه ای از حضور تاریخی زنان در متن جامعه و حوادث مهم تاریخی است که با روش‌های مختلف، جهاد تبیین را به منصه ظهور رساند تا حجت را بر آدمیان تمام کرده و عذری بر ترک جهاد تببین برای کسی باقی نگذارد.

«شخصیت زینب کبرى منحصر در بُعد غم‌گسارى و پرستارىِ آن بزرگوار نیست. زینب کبرى یک نمونه کامل از زن مسلمان است». (مقام معظم رهبری ۱۳۸۴/۳/۲۵)

امروزه دیگر برای بسیاری از اندیشمندان و تاریخ پژوهان جهان پوشیده نیست که جهاد تبیین حضرت زینب(س) مکمل فداکاری و قیام امام حسین(ع) بود؛ به گونه ای که اگر زینب کبری و تبیین آن نبود و حقایق، توسط ایشان افشا نمی شد، واقعه عاشورا تا به امروز، زنده و جوشان باقى نمی‌ماند.

در عصر انقلاب اسلامی ایران اسلامی نیز که 43 سال از عمر با برکت آن می گذرد، پیشرفت، تقویت، پیروزی نهایی و امتداد انقلاب اسلامی، وابسته به وجود مولفه هایی همچون جهاد تببین است تا اهداف دشمنان نظام اسلامی که با جنگ ترکیبی، پیچیده و هوشمند و با به کارگیری تمام امکانات و قابلیت ها، درصدد تبدیل کردن مانایی انقلاب اسلامی به میرایی آن هستند، محقق نشده و توفیقی در این زمینه برای آنان حاصل نشود.

دشمن شناسی مقدمه جهاد تبیین

در عرصه جهاد تبیین، نخست باید بازی دشمنان رصد شده و رفتارشناسی آنان با استناد به اهداف بلند و کوتاه‌مدت و راهبردهای کلان آنها با دقت تمام مشخص شود؛ چراکه شناخت نقشه دشمن رکن رکین در جهاد تبیین است و اگر در این عرصه، شناخت کافی وجود نداشته باشد، روش‌ها و ابزارهای لازم در حوزه‌های پدافندی و آفندی برای شکست دشمنان، ناکارآمد بوده و هیچ فایده و ثمری در پی نخواهد داشت.

شاید به همین خاطر است که به تعبیر حکیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هر تلاشی جهاد نیست و به تلاشی که جهت‌گیری در برابر دشمن در آن وجود نداشته باشد، جهاد گفته نمی شود. بنابراین نباید فراموش شود که وقتی سخن از جهاد تبیین به میان می‌آید، فریضه‌بودن، فوری‌بودن و رودر رو بودن با دشمن ضرورتی است که بدون شناخت میسر و ممکن نخواهد بود.

پادزهر جنگ ترکیبی دشمنان «زینبی زیستن» است

برای شناخت دشمن و دسیسه و حیله های آن و اقدام‌ پیش دستانه بر علیه آن، لازم است سطح سواد رسانه‌ای خواص و مردم ارتقاء پیدا کرده و جبهه مردمی انقلاب، توانمندسازی شده باشد تا زیرساخت‌های لازم تدارک دیده شود.

بدون‌شک در درگیری با رسانه‌های تروریستی، متولیان رسانه‌ها در درجه اول مسئول بوده و سربازان جبهه ‌فرهنگی انقلاب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌ عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، متولی ارائه روایت درست و حقیقی از انقلاب اسلامی هستند تا در سایه رصد هوشمندانه و اقدام‌های قاطعانه‌ای که بر مبنای تحلیل دقیق بازی دشمنان و عوامل آن صورت می‌گیرد، پیروزی بزرگ در برابر دشمنان حاصل شود.

در شناخت موقعیت و مخاطب شناسی حضرت زینب(س)در جهاد تبیین همین بس که آن حضرت(س) در خطبه های خود، سیاق فوق العاده عجیبی دارند و بیانات ایشان بر اساس شناخت محیطی دشمن و شناخت محیطی مخاطبان است؛ چنانکه در کوفه چون با مخاطبان غافلی رو به رو است که باید آنها را تذکر دهد، به مردم نمی گوید که ای مردم من زینب و قاری قرآن هستم؛ چراکه مردم کوفه افراد جاهلی نبودند؛ بلکه آن ها در جلسات قرآن حضرت زینب(س) شرکت داشتند و چندین سال با امیرالمؤمنین(ع) زندگی کردند و درواقع عالمانی هستند که زنگار غفلت روی علم آنان را پوشانده است.

به همین خاطر حضرت زینب(س) به آن ها می فرماید: «چه کاری کردید با ما. شما که ما را می  شناختید. این چه عمل زشت، تیره و تباهی بود که برای قیامت خودتان پیش فرستادید؟» اما همین زینب(س) وقتی در کاخ دشمنی چون عبیدالله قرار می گیرد و او شروع به شبهه پراکنی کرده و بحث جبر را مطرح می کند و می گوید الحمد لله الذی فضحکم... حضرت شروع می کند به پاسخ دادن به شبهه ها و می فرماید: «انما یفتضح الفاسق و هو غیرنا» آن کسی که خدا او را مفتضح کرده است، فاسق است و ما نیستیم و فاسق تو هستی که فاجر و کذابی و خدا تو را مفتضح کرده است...

قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابن‌‌عباس و ابن‌‌جعفر و چهره‌‌هاى نامدار صدر اسلام که ادعاى فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگى داشتند، گیج شدند، نفهمیدند چه‌کار باید بکنند. زینب کبری گیج نشد، فهمید که باید این راه را برود که امام خود را تنها نگذارد». (مقام معظم رهبری۱۳۷۰/۸/۲۲)

سعید چراغی

ارسال نظرات