۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۲۴۸۵۹

مراسم اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» برگزار شد
اصفهان – همزمان با مراسم اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم»، مسابقه کتابخوانی «مردی که فتح الفتوح کرد» از کتاب «لطافت در عین صلابت» در کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» که ظهر امروز در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد شهدای سلامت، گفت: مسابقه از کتاب «لطافت در عین صلابت» با جامعه هدف نوجوانان و جوانان با اولویت دانش آموزان در سطح شهرستان و با حمایت آموزش و پرورش برگزارمی شود.

وی با اشاره به اینکه فایل پی دی اف کتاب و همچنین اصل این کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، افزود: برای این مسابقه جوایز سفر به کربلا و مشهد در نظر گرفته است.

حجت الاسلام بصیرتی اعزام ۴۴ نفر به کربلای معلی، ۵۵ نفر به مشهد مقدس، اعزام ۶۳ نفر به زیارت مزار نورانی حاج قاسم سلیمانی، ۱۱۴ کارت هدیه یکصدهزارتومانی و ۳۷ بسته فرهنگی را از جمله جوایز مسابقه کتاب «لطافت در عین صلابت» اعلام کرد و افزود: در مجموع ۳۱۳ جایزه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: برای این مسابقه ۱۳ سوال به مناسبت ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام بصیرتی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی نسل جوان با تفکر و مکتب حاج قاسم سلیمانی که یکی از مکاتب کلیدی تفکر بسیجی است.

به گفته وی امروز دشمن انرژی تمام عیار خود را برای انحراف نسل جدید به کار گرفته است، اما با همین جوان‌هایی که دشمن تصور می‌کند راه آن‌ها را از انقلاب جدا کرده است به نبرد با دشمن خواهیم رفت.

شمس مسؤول مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» نیز در این مراسم گفت: مسابقه فوتبال ایران و آمریکا خیلی‌ها ناراحتی کرد، اما فراموش نکنیم شهید حاج قاسم سلیمانی گل‌های زیادی به آمریکا زده است.

به گفته وی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه‌های مختلف نظامی و علمی و پزشکی نباید نادیده گرفته شود.

شمس در ادامه گفت: مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» با همکاری ۱۳ نهاد و سازمان‌ها و با حضور ۳ هزار و ۸۱۵ نفر شرکننده برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقه ۳ هزار و ۸۱۵ نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند از بین آن‌ها یکهزار و ۷۰۲ نفر نمره عالی دریافت کردند یادآورشد: از بین ۷۰۲ نفر نمره عالی تعداد ۱۱۴ نفربه عنوان نفرات برتر انتخاب و جوایزی را دریافت می‌کنند.

شمس حداقل ارزش ریالی جوایز را ۲۰۰ هزارتومان است اعلام کرد و افزود: در بین استان‌های شرکت کننده یکهزار و ۲۶۰ نفر از استان اصفهان شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۸ نفر از شهرستان کاشان شرکت داشتند.

به گفته وی استان خراسان جنوبی با ۳۲۷ نفر شرکت کنند بیشترین شرکت کننده را داشت و بعد از خراسان جنوبی استان‌های کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و استان فارس به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در مسابقات داشتند.

لازم به ذکر است اختتامیه مسابقات سراسری «دوای درد حاج قاسم» با شرکت ۳ هزار نفر از ۳۱ استان کشور انجام شد و همزمان مسابقه کتابخوانی مردی که فتح الفتوح کرد از کتاب «لطافت در عین صلابت» با ۶۳ ویژگی اخلاقی و رفتاری به عدد سن حاج قاسم به نوشته محمد علی نژاد همراه با ۳۱۳ جایزه ارزنده آغاز شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات