۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۴۹۳۲
امام جمعه کوهدشت:

پرستاران اسوه‌های عفت، صبر و عطوفت هستند

پرستاران اسوه‌های عفت، صبر و عطوفت هستند
حجت الاسلام طهماسبی، با بیان اینکه پرستاری علم و هنر است، گفت: پرستاران اسوه‌های عفت، صبر و عطوفت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، ظهر امروز در جمع پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره ) با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به آیه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»،( سوره مائده آیه 32 )، گفت: هر کسی نفسی را زنـده کند گويا همه مردم را زنده كرده است.

امام جمعه کوهدشت افزود: حضرت زینب(س) شیر زن دشت کربلا، چون مفهوم نام شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان ساز و رهایی بخش سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، یادآور اوج رشادت و شجاعت بانوی مسلمان و ولایی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی عنوان کرد: پرستارانی که زینب گونه در شرایط بحران کنونی جامعه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و چه خوش می‌درخشند، امروز بیش از گذشته سختی ها و فداکاری هایشان مورد ستایش جامعه است.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه حرفه پرستاری آمیخته با صداقت، پاکی و اخلاص است، خاطرنشان کرد: پرستاری علم و هنر است.

وی بیان داشت: بی‌تردید پرستاران اسوه‌های عفت، صبر، عطوفت و متکی به خصایص نیک انسانی هستند که در شرایط طاقت فرسای کاری با روحیه‌ای برگرفته از ویژگی‌های والای بانوی استقامت و شکیبایی، تلاش می‌کنند آلام بیماران را با فداکاری و حس انسان دوستی کاهش دهند و امید به زندگی را به آنان بازگردانند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات