۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۲۴۹۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

گفتمان سازی و موج آفرینی فرهنگی در مساجد تقویت شود

گفتمان سازی و موج آفرینی فرهنگی در مساجد تقویت شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه نماز جمعه محل تعلیم و تربیت، جذب و نصیحت و تعلیم است،گفت: باید گفتمان سازی و موج آفرینی فرهنگی در مساجد تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در مراسم جشن بزرگ ولادت حضرت زینب کبری(س) و آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نماز جمعه گفت: حضرت زینب(س) برای همه ما آموزه هایی از جمله فداکاری، مجاهدت، ایثار و جهاد تبیین دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در اثر پیام حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود که امروز ایران اسلامی در مقابل زورگویان عالم و نظام سلطه ایستاده است و در سایه نشریه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کربلا که تاریخ را درنوردید و به ما رسیده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پرستاران پرتلاش و کوشا اگر شب را تا صبح و صبح را تا شب بر بالین بیماران سپری می‌کنند این آموزه را از این بانوی با فضیلت یاد گرفته‌اند، عنوان کرد: مجاهدت های پرستاران در ایام جنگ و روزهای دشوار کرونا و پرستاریِ همسران جانبازان و معلولین که همچنان این پرستاری را با عشق و صفا و صمیمیت انجام می دهند را ملت ایران هیچگاه فراموش نخواهد.

حضور مردم در فعالیت های فرهنگی، دینی، ادبی و قرآنی تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با تاکید بر ضرورت حضور مردم در فعالیت های فرهنگی، دینی، ادبی و قرآنی در لرستان خاطرنشان کرد: این انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و استمرار و فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی آن هم با حضور مردم بوده است.

وی با بیان اینکه رصد، پایش، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها وظیفه متولیان فرهنگی است، گفت: متولیان فرهنگی باید از صاحبان اندیشه و نخبگان در جهت رصد، پایش، هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها حتما استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رسالت همه ما متولیان فرهنگی برگرفته از آن رسالت الهی و انبیاء الهی است و تعلیم تربیت و ارشاد رسالتی است الهی و این رسالت از طرف خداوند به انبیاء می رسد و این انبیاء هستند که تعلیم، تربیت، تزکیه و سلوک انسانی را به عنوان وظایفی مهم بر عهده دارند.

وی ادامه داد: رسالت متولیان فرهنگی نیز برگرفته از رسالت الهی و انبیاء الهی است و در این رسالت سه کانون مهم خانواده، مدرسه و مسجد وجود دارد که این نهادها در راه رسیدن به هدایت و ارشاد وظایف مهمی برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای روی آوردن به مساجد تشویق کنند و دسته جمعی در برنامه های فرهنگی و تربیتی مساجد شرکت کنند، هیئت امناء مساجد، پایگاه های بسیج و کانون‌های‌فرهنگی‌هنری باید محلی برای جذب نیروهای جوان و نوجوان باشند.

وی تصریح کرد: از درون اینها باید ۱۰ میلیون جوان مومن، انقلابی، پای‌کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌گرا و عدالتخواه از دختر و پسر تربیت شوند و همه مانند چشمه های جوشان به سمت نماز جمعه حرکت کنند و این چشمه های جوشان در محل نماز جمعه به یکدیگر برسند و در آنجا جسم و جان‌شان به یکدیگر نزدیکتر شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی و محل تعلیم و تربیت، جذب و نصیحت و تعلیم است و از طریق مساجد زاد و توشه برای دل ها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:  نمازجمعه اجتماعی است که گفتمان سازی و موج آفرینی فرهنگی در آنجا بایستی صورت گیرد و قرارگاهی است که هم در زمان جنگ و هم در زمان کرونا خدمات مهمی ارائه داده‌ است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات