۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۲۵۱۰۰
آیت‌الله حسینی همدانی:

جلوه‌های هنر در قرآن بسیار است/هنرمندان با زبان هنر مظهر اسم خالق می‌شوند

جلوه‌های هنر در قرآن بسیار است/هنرمندان با زبان هنر مظهر اسم خالق می‌شوند
آئین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «آفتاب» با حضور و سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آئین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «آفتاب» با حضور و سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این مراسم بابیان اینکه خدای تعالی قدرت مطلق عالم هستی است و در مقام قدرت‌نمایی کارهای متفاوتی انجام می‌دهد، گفت: یکی از صفات خدای تعالی خالقیت است.

وی در ادامه بابیان اینکه کار هنر یک کار همراه با خلقت است، عنوان کرد: هنر کار خدای تبارک‌وتعالی است چراکه همزاد با خلقت است.

امام‌جمعه کرج در ادامه به تئاتر پرداخت و گفت: کار شما یک کار هنری و ارزنده فاخری است که برگشت آن به زبان خالقیت خداست.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه جلوه‌های هنر در قرآن کریم بسیار است، ابراز داشت: خداوند متعال هرگاه خواسته مطلب بسیار مهم و دقیقی را به انسان آموزش دهد از زبان هنر به‌خصوص هنر نمایش استفاده کرده است.

وی در ادامه یکی از مصادیق هنر نمایش در قرآن را آموزش معاد با استفاده از هنر تئاتر برشمرد و گفت: داستان زنده شدن چهار پرنده‌ که به امر خداوند متعال و به دست حضرت ابراهیم علیه‌السلام زنده شدند یکی از مصادیق هنر نمایش برای آموزش معاد است که پس از مرگ بدن‌های انسان متلاشی می‌شود و در روز قیامت به اذن خداوند متعال یک‌به‌یک حاضر می‌شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با بیان اینکه شما هنرمندان با زبان هنر مظهر اسم خالق می‌شوید، گفت: حال که شما مظهر نامی از اسامی خداوند متعال شده‌اید و خدای متعال همواره چیز مفید خلق می‌کند لذا شما نیز سعی کنید در تولیدات خود پیام و مطلب مفید و مهمی را به جامعه برسانید.

ارسال نظرات