۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۷۲۵۱۱۱
به همت مرکز خدمات حوزه بررسی شد؛

طرح هدفمندی خدمات در نشست هم‌اندیشی با اساتید حوزه

طرح هدفمندی خدمات در نشست هم‌اندیشی با اساتید حوزه
نشست هم‌اندیشی مرکز خدمات با حضور اساتید حوزه به منظور بررسی طرح هدفمندی خدمات برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست هم‌اندیشی مرکز خدمات با حضور اساتید حوزه به منظور بررسی طرح هدفمندی خدمات برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام ملک‌دار مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه، مرکز خدمات را به عنوان حامی و پشتیبان حوزه‌های علمیه، خدمتی ماندگار و ارزشمند از سوی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دانست.

وی همچنین به تنوع عرصه‌ها و مقوله‌های مختلف مرکز اشاره داشت؛ از جمله: تنوع خدمات (مانند خدمات عرصه سلامت، بیمه، معیشت، فرهنگی، مسکن، تسهیلات و ...)، تنوع جامعه هدف (تنها مرکزی که همه نهادها و مراکز حوزوی به نوعی از حمایت‌های آن بهره‌مند می‌شوند)، تنوع جغرافیایی (پوشش طلاب سراسر کشور از شهر قم به عنوان مرکز ثقل حوزه‌های علمیه تا دورترین نقاط کشور)، که با توجه به این تنوع عرصه‌ها اهمیت جایگاه مرکز خدمات مشخص می‌گردد و ان‌شاءالله با دعای خیر عزیزان و حمایت‌های فکری بزرگواران این مسئولیت سنگین و بزرگ به نتیجه مطلوب برسد.

وی همچنین بیان داشت: در کنار فعالیت‌ها و خدماتی که مرکز از سال ۷۰ تاکنون ارائه داشته، دو اقدام و حرکت مناسب و مورد نیاز نیز در یک سال اخیر با تأکید رئیس مرکز صورت گرفته است: 1) پیاده‌سازی طرح هدفمندی خدمات به صورت گسترده و با رویکرد جدید که خدا را شاکریم مرکز خدمات تنها به عنوان ارائه دهنده خدمت و حامی عزیزان طلبه نیست، بلکه به فضل الهی با همکاری سایر نهادهای حوزوی در عرصه‌های مختلف تبلیغ، پژوهش، تدریس و تحصیل نیز اثرگذار بوده است. به عنوان نمونه در عرصه تبلیغ می‌توان به افزایش آمار متقاضیان جهت اعزام از سوی دفتر تبلیغات در سال جاری اشاره کرد. 2) تأسیس اداره کل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات به منظور بررسی و آسیب‌شناسی طرح‌ها و برنامه‌های مرکز و ارائه خدمات متناسب با نیازهای آتی طلاب که در این مقوله نیز نیازمند کارشناسی و بهره‌مندی از نظرات طلاب عزیز می‌باشیم.

در ادامه، دکتر نفری مدیر کل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی را گامی مهم در حوزه آینده‌پژوهی دانست که به لطف خداوند در این نشست‌ها، مسائل با رویکرد کاربردی و عینی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و نتایج آن در جلسات سیاستگذاری سازمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی موضوع اصلی این جلسات را «بررسی اثرات طرح هدفمندی و چالش‌ها و راهکارهای رسیدن به نقطه مطلوب طرح» عنوان کرد که در نشست حاضر این محورها از نگاه «فعالین عرصه تدریس» مورد هم‌اندیشی قرار می‌گیرد.

مدیر کل آینده پژوهشی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حضور اساتید حوزوی در این نشست را فرصتی مغتنم برشمرد؛ زیرا بزرگواران در خط مقدم و ارتباط مستقیم با طلاب قرار گرفته‌اند و به عنوان یکی از مؤثرترین ارزش‌های حوزوی «رابطه استاد و شاگردی»، نقشی بسیار جدی در شناخت نیازهای جامعه هدف مرکز دارند.

در ادامه دکتر علی‌آبادی مدیرکل بهبود و تحول سازمانی ضمن تشریح مهم‌ترین اهداف، سیاست‌ها و شاخص‌های «طرح هدفمندی»، به تعامل جدی با مراکز حوزوی به منظور تکمیل اطلاعات «طرح هدفمندی خدمات» اشاره کرد که به فضل الهی در حال تقویت و بهبود است.

وی همچنین تشکیل این نشست‌ها را در رفع ابهامات طرح هدفمندی و اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب آن مفید و ارزشمند دانست.

سپس اساتید مدعو جلسه به ارائه نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود در خصوص تأثیرات طرح هدفمندی بر نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون فعالِ «عرصه تدریس» پرداختند.

ارسال نظرات