۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۲۵۳۸۳
آقای عباسعلی روحانی چه چیز را نمی‌توانید پاک کنید؟

روضه‌خوانی ضبط صوت جنایت‌های "مهدی هاشمی" برای مسؤولیت گرفتن‌ها در جماران

روضه‌خوانی ضبط صوت جنایت‌های
عباسعلی روحانی از اعضای حزب الله باند مهدی هاشمی که در هاله‌ای از ابهامات مدت زیادی در پژوهشکده امام خمینی جای خوش کرده از عواقب مسؤولیت گرفتن‌ها می‌نالد!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عباسعلی روحانی، رئیس اسبق پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در حاشیه مراسمی که در مجموعه پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی برگزار شد، سخنانی را مطرح کرده است که انگشت تعجب را بر دهان هر اهل وجدان و سیاستی می‌گذارد.

شاید اگر کسی از مراودات و فعالیت‌های سیاسی این جریان خبر نداشته باشد و صرف مواجهه‌اش با این خبر، واقعاً بی‌طرفی باشد، احساس کند یک عالم ربانی بزرگ از پذیرش مسؤولیت سرباز زده است و این تسلیت‌ها به خاطر حجم فراوان کاری است که بر عهده شخصی قرار می‌گیرد؛ اما اگر کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم این ناله‌ها از نرسیدن به منصب‌های بلندتر است و یا از عذاب وجدان‌هایی که شخص بعد از مدت‌ها بدان دچار می‌شود.

آقای روحانی در این جلسه گفته است: «به برادر عزیزم آقای قلی زاده تودیع ایشان را تبریک و به برادر عزیزم آقای دکتر مقدم هم مسئولیت جدید را فعلا تسلیت عرض می کنم. زمانی که آقای موسوی خوئینی ها دادستان شده بود، گفتم به شما تسلیت می گویم. گفت چطور؟ گفتم مگر جز دردسر و گرفتاری دنیا و آخرت چیز دیگری برای شما دارد؟! مگر عنایت و لطف الهی باشد که کارتان را خوب انجام دهید. ایامی که من مسئولیت داشتم، شب هایی بود که از چند دانشگاه خبر می آمد دانشجویی خودش را پرتاب کرده و کشته است. خدا می داند که من گاهی ساعت دو نصف شب از خواب می پریدم و به نگهبانی زنگ می زدم و می گفتم اوضاع خوب است و خبری نیست؟ می گفت نه، دوباره می خوابیدم. واقعا دغدغه و دردسر دارد. مگر اینکه کسی بخواهد از این پست و موقعیت سوء استفاده کند و دوستانی که ما می شناسیم، هرگز اهل این مقوله نبوده اند.

ابوذر خدمت پیامبر(ص) آمد و گفت مسئولیتی به من بده؛ حتما منظورش این بوده که کمک پیامبر(ص) کند، او که پست برای دنیا نمی خواست. پیامبر(ص) فرمود مسئولیت امانت الهی است و آدم ضعیف اگر مسئولیت قبول کرد، جز ابلهی چیز دیگری نیست. برای اینکه گرفتاری هایی دارد که بعد نمی تواند آنها را پاک کند. من واقعا می مانم بعضی از مدیران و مقامات چطور این مسئولیت ها را قبول می کنند؟! این روزها گاهی با یک تصمیم غلط گاهی چشم ها کور می شود یا انسان ها کشته می شوند، چنین نیست که این دنیا پرونده اینها بسته شود و جای دیگر باز نشود. اگر این را قبول داریم که «وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ‌»، مسئولیت ها در سطوح مختلف خیلی سخت است.»

می‌توان چند پاسخ جدی به این اظهارات آقای روحانی داد. اولاً امام خمینی(ره) هم باید پیش از اینکه انقلاب اسلامی را رقم می‌زد، از اینکه چنین مسؤولیت دشواری را بپذیرد، سرباز می‌زد؛ اما شجاعانه در میدان وارد شد و انقلاب اسلامی در پرتوی رهبری ایشان به پیروزی رسید. افرادی از قبیل شما در حوزه علمیه بودند که مدام به امام خمینی(ره) می‌گفتند اگر شکست خوردی و آبروی اسلام رفت، چه و چه؛ اما امام خمینی(ره) به این افراد کوته اندیش اعتنایی نکرد. شما تنها از یاد امام، رسیدن به منصب‌ها را درس گرفته‌اید؛ نه مسؤولیت‌ها و حتی نه آن توکل و روح عظیمی که امام خمینی(ره) در مقابل حوادث داشت.

پاسخ بعدی این است که قطعاً این چنین سخنانی از باب ترس از مسؤولیت نیست. پیه به دهان گربه نمی‌رسید و می‌گفت بد بو است. چطور شده است این سخنان باید در این زمان که همفکران شما از سید حسن آقای خمینی که با عنوان یادگار گرامی حضرت امام خمینی یاد می‌شود تا دیگرانی که دستتان از قدرت کوتاه شده است، به ذکر چنین سخنانی بپردازید؟ هرچند متأسفانه شما و جریانتان که بودجه‌های کلان خود را سروقت دریافت می‌کنید. آقای روحانی، وقتی که می‌دیدید خروجی تصمیمات شما به خودکشی دانشجویان ختم می‌شد، چرا همان زمان مسؤولیت را به فردی آگاه‌تر و دانشمند‌تر واگذار نمی‌کردید؟

آقای روحانی بهتر نیست شما به جای گریه و زاری کردن، درباره برخی مسائل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی توضیح بدهید؟ برای مثال رابطه شما با شیخ محمدحسین جعفری با نام مصطلح شریعتی موسوم به شیخ الشریعه یا شیخ الرئیس که یکی از مؤثرترین لیدرهای امنیتی جریان فتنه از زمان امام راحل عظیم الشان(ره) بود و به دستور صریح امام راحل(ره) از دفتر ایشان اخراج شد چگونه بود؟[1]

چرا باید شما و یادگارِ یادگارِ امام با یکی از مغضوبین امام چنین ارتباطی داشته باشید؟ البته اعتراف شما وجود دارد که گفته‌اید: «مرحوم شریعتی همچنین در نشر آثار امام خمینی طرف مشورت حاج آقاسیدحسن خمینی بودند.» چه کسانی و با چه اجازه‌ای درب بیت امام خمینی را بعد از وفات حاج احمد خمینی به روی شیخ الشریعه فتنه‌ها باز کرد؟ آیا نسبت به این موضوع نیز پاسخ می‌دهید یا نوای گریه‌های شما را در مسؤولیت گرفتن این و آن تحمل کنیم؟

سؤال دیگر ما این است که چه توجیهی در قبال حضورتان در تیم «حزب الله» مهدی هاشمی دارید؟ حتماً از قضیه ترور مهندس امیرعباس بحرینیان فرمانده وقت کمیته در اصفهان خبر دارید و می‌توانید روشن کنید که چگونه او را به شهادت رسانده‌اند یا رسانده‌اید؟ سؤالات و ابهامات بسیار فراوانی در کارنامه زندگی‌تان وجود دارد که خواستار پاسخی به آن‌ها هستیم. بهتر است سؤالات تاریخ معاصر درباره اقدامات جریان شما بدون پاسخ رها نشود و حداقل عبرتی برای آیندگان برجای بگذارید. آقای عباسعلی روحانی، شما ضبط صوت بسیاری از جنایت‌های باند هاشمی هستید؛ نه روضه‌خوان مسؤولیت‌های این و آن.

به راستی آقای روحانی، گفتید که مسؤولیت گرفتاری‌هایی دارد که نمی‌توان آن‌ها را پاک کرد؟ کمی از این‌ها بگویید.

اما سخن پایانی جای تأسف است که صندلی خالی جماران را اشخاصی پر کرده‌اند که هیچ قرابتی با منش و روش امام خمینی(ره) ندارند.

1- https://www.mashreghnews.ir/news/1184470

ارسال نظرات