۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۲۵۴۲۶
آیت الله حسینی بوشهری:

به ساز دشمنان حرکت کردن دور از مکتب فاطمی است

به ساز دشمنان حرکت کردن دور از مکتب فاطمی است
امام جمعه قم گفت: کسانی که دم از اهل بیت(ع) می زنند، باید بدانند که راه فاطمی این راهی که عده ای انتخاب کرده اند نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در محل مصلی قم برگزار شد با اشاره به لزوم تقوای الهی اظهار داشت: کلید بهشت مخصوص پرهیزکاران است؛ یعنی پرهیزکاران با کلید تقوا با آرامش خاطر می توانند وارد بهشت برین الهی شوند و باید تقوا را به دست آوریم تا از نعمت های بهشتی خداوند برخوردار شویم.

وی در ادامه افزود: در نماز های جمعه سابق به دو عامل کلی اشاره کردیم که عامل اول توجه به آثار زیان بار گناه بود و اگر کسی به این زیان ها توجه داشته باشد متوجه می شود که راه گناه، راه درستی نیست و باید مسیر را به سمت راه هدایت تغییر دهد و عامل دوم توجه، خیرات، برکات و امتیازاتی است که از رهگذر ترک گناه نصیب انسان می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: یکی از برکات ترک گناه بازیابی شخصیت است و انسانی که غرق در گناه است احساس سرشکستگی می کند و پیش وجدان، خانواده و جامعه اش احساس شرمندگی می کند؛ اما اگر در مسیر ترک گناه قرار گرفت شخصیت او بازسازی می شود و خود را در میان مومنان و پاکان می بیند.

وی در ادامه افزود: امید به آینده روشن، محبوبیت نزد خداوند و روشن بینی هم از دیگر برکات ترک گناه است که در روایات و آیات قرآن کریم فراوان آمده است که اگر انسان در مسیر تقوا و ترک گناه قرار گرفت، ویژگی برخورداری از چشم الهی را پیدا می کند و چیزهایی را حرف زده و می بیند که کسان دیگر در خشت خام هم نمی بینند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، ضمن تسلیت این ایام به مردم و ارادتمندان اهلبیت(ع) اظهار داشت: سخن گفتن درباره بزرگ بانویی همچون حضرت زهرا(س) آن هم در این وقت محدود حقیقتا امکان پذیر نیست؛ اما باید بگویم که این بانوی بزرگ در طول عمر کوتاهی که داشت، درس های بزرگی برای همه عصرها به جامعه بشری عرضه کرد.

وی در ادامه افزود: درس هایی در زمینه ایمان، اخلاص، ساده زیستی و زهد و پارسایی، ایثار و گذشت، حفظ حجاب و عفاف که امروز مورد نیازجامعه ما است و کسانی که دم از اهلبیت(ع) و دم از فاطمه زهرا و زینب و خدیجه کبری(سلام الله علیها) می زنند، باید بدانند که راه فاطمی، این راهی که عده ای انتخاب کرده اند نیست؛ بلکه راه فاطمی، راه پاک زیستن، پاک زندگی کردن و حجاب و عفاف است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: ادای بیگانگان را درآوردن و به ساز آنان حرکت کردن، دور از مکتب حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) است و این را باید همه بدانند که نمی شود کسی نام مسلمان را یدک کشیده و دم از اهل بیت(ع) بزند؛ اما راه و مسیر آن، راه و مسیر دیگری باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: دختران و بانوان ما باید توجه داشته باشند که امروز نقشه اصلی و اساسی دشمنان این است که همان کاری که رضاخان ملعون قصد داشت در قبل از انقلاب انجام دهد را امروز، توسط عده ای دیگر در زمان ما تکرار کند و با برداشتن چادر از سر زنان ما، زنان در جامعه به نحوی ظاهر شوند که دشمن پسند باشد که این بر جامعه ما ننگ است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته فاطمه زهرا(س) -که امروز ما با تمام وجود آن را لمس می کنیم ولایت مداری آن حضرت است و اوج سخن یک ولایت مدار واقعی نسبت به ولایت امیرالمومنین(ع) این است که می‌فرماید «روح و جانم به فدایت یا علی» و باید دانست که آن روز حضرت فاطمه زهرا(س) به امیرالمومنین(ع) چنین گفت تا ما در امروز، این جمله را به عنوان انسان ولایت مدار تکرار کنیم و برای پاسداری از این انقلاب، ولایتمداری خود را در در گفتار و عمل به اثبات برسانیم.

آیت الله حسینی بوشهری با تشکر ویژه از حوزه علمیه قم، مراجع عظام تقلید و مردم ولایتمدار قم برای حضور به موقع و پرشور در صحنه ها و مدرسه فیضیه اظهار داشت: این حضور، حضور چشم گیری بود و نمی دانم که آیا دوربین ها توانستند این حضور را برای جهانیان به نمایش گذارند یا نه؟ چراکه این حضور هزاران پیام داشت که یک پیام آن به دوستان و پیام دیگر آن به دشمنان بود.

وی در ادامه افزود: پیام این حضور به دوستان این بود که جبهه مقاومت و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی بسته اید بدانید که روحانیت پای کار است و عزیزان روحانی ما تکه تکه می شوند؛ اما آه نمی کشند و امروز مزار آنان قتلگاهی شبیه قتلگاه ابی عبدالله الحسین(ع) است و این را می گویم که حوزه خاستگاه انقلاب بوده و همچنان خاستگاه انقلاب باقی خواهد ماند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز اعلان فتوای تحریم تنباکو توسط مرحوم آیت الله میرزای شیرازی اظهار داشت: این نیز یکی از اقدامات مرجعیت شیعه و روحانیت است؛ چراکه روحانیت هرجا نیاز دیده است که باید به صحنه بیاید، بدون توجه به دشمنی دشمنان و زرق و برق و زور آنان به صحنه آمده اند.

وی در ادامه افزود: فتوای تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی غوغا کرد و بساط شاهنشاهی و استعمار انگلیس را به هم ریخت و شاه مجبور به عقب نشینی شد تا این پیمان استعماری را لغو کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کلام میرزای شیرازی بعد از فتوای تحریم تنباکو مبنی بر اینکه دشمنان روحانیت را شناختند و از این به بعد توطئه بعد از توطئه علیه روحانیت و دین انجام می‌دهند، بیان داشت: می‌بینیم که تا امروز این توطئه ها از سوی دشمنان بر علیه روحانیت همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: چرا دشمنان انقلاب اسلامی تمرکز خود را بر مسئله مرجعیت، روحانیت و شخصیت بالای انقلاب ما گذاشته اند؟ چرا آن قله را نشانه گرفته‌اند؟ زیرا می دانند تا زمانی که روحانیت کنار مردم و مردم کنار روحانیت بوده و در غم همدیگر شریک باشند و روحانیت درد و دل مردم را در هر شرایطی بازگو و بیان کند؛ این پیوند ناگسستنی است و در صورتی برای دشمنان موفقیت می آورد که بتوانند این رابطه را از بین ببرند؛ اما باز به دشمنان نصیحت می کنیم که آزموده را آزمودن خطا است و دیگر مردم، روحانیت و رهبری ما را آزمایش نکنید که پاسخی کوبنده تر دریافت خواهید کرد.

 آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز دانشجو و به شهادت رساندن سه تن از دانشجویان به دست رژیم ستم شاهی خاطر نشان کرد: دانشجویان عزیز ما ماهیتی ضد سلطه و ماهیتی عدالت خواهانه دارند و در صحنه‌های مختلف حضور پررنگ و بصیرت گونه‌ای داشتند که نمونه آن تسخیر لانه جاسوسی بود که دانشجویان ما با تایید امام راحل بر استکبار پیروز شدند.

وی در ادامه افزود: امروز دانشجویان ما در تولید علم و فناوری افتخارآفرین برای کشور هستند و در جهاد سازندگی کشور ما حضور پررنگ دارند که اینها شاخصه های دانشجوی تراز است؛ اما اگر کسی از این شاخص ها جدا شود و در زمین دشمن بازی کرده و خوشحالی کند که رژیم صهیونیستی و آمریکا در خیابان های ایران بسیجی و روحانی ما را شهید می کنند، نمی تواند در جبهه دانشجویی ما حضوری فعال داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز ما باید بدانند که اینها دوستان ما نیستند؛ بلکه آنان استقلال کشور را نشانه گرفته اند و سوال من از دانشجویان محدود معترض این است که آیا استقلال کشور شما برای شما مهم نیست؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند که دانشجویان ما مصرف گرا باشند و محصولات آنان را تبلیغ و ترویج کرده و جامعه را به سمت و سوی مصرف گرایی بکشانند و دانشجویان تولید علم و فناوری را تعطیل کنند.

ارسال نظرات