۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۲۵۴۴۲
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

اغتشاشات و آشوب ها از خارج کشور مدیریت می شد

اغتشاشات و آشوب ها از خارج کشور مدیریت می شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: براساس بررسی های اطلاعاتی مسجل است که اغتشاشات و آشوب‌های اخیر از خارج کشور مدیریت می شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت های صاحبان تریبون و خطباء و نخبگان در این ایام تحلیل ریشه های اغتشاشات اخیر و معرفی عوامل پشت پرده این فتنه است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: برای مسئولین و مردم مسجل است که مدیریت اغتشاشات از خارج از کشور بوده است.

وی تصریح کرد: بعضی از سیاستمداران غربی و جبهه اپوزیسیون از چند سال قبل خبر از انقلاب زنان در ایران می دادند و معاون وزیر خارجه و نماینده آمریکا در امور ایران دوهفته قبل از اغتشاشات در پاسخ به در خواست رئیس اتحادیه اروپا برای آغاز دور نهم مذاکرات هسته ای با ایران می گوید: صبر کنید اتفاقاتی در پیش است که پس از آن ایران آماده دادن امتیاز در پرونده هسته ای خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: مسئولین و مقامات ارشد آمریکا و اروپا با آغاز اغتشاشات به‌صورت مستقیم به حمایت از اغتشاشگران پرداختند و از میان بازداشت شدگان افراد بسیاری با سفارتخانه های آلمان و انگلیس و فرانسه ارتباط داشتند.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: بررسی های اطلاعاتی انجام شده نشان داده است که عربستان سعودی منابع مالی اغتشاشات را تامین کرده، رژیم صهیونیستی آشوب ها را هدایت عملیاتی نموده و کار شبکه سازی آشوبها بر عهده انگلیس و آلمان و فرانسه بوده و آمریکا در حین آشوبها تلاش می کرد تا مشکل اینترنت و فیلتر واتساپ و اینستاگرام را به نفع اغتشاشگران رفع کند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: بدنه اغتشاشات عمدتا بین جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال بود و با اینکه این اغتشاشات جنبش زنان نامیده می شد، اما فقط ۱۱ درصد از افراد شرکت کننده را زنان تشکیل می دادند.

وی خاطرنشان کرد : ۷۷ درصد افراد حاضر در اغتشاشات تحصیلات زیر دیپلم داشتند و فقط ۱۹ درصد از شرکت کنندگان دانش آموز و دانشجو بودند.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به خصوصیات دینی و عقیدتی اغتشاشگران افزود: در میان اغتشاشگران کمتر از یک درصد تقیدات دینی و مذهبی داشتند و از میان افراد دستگیر شده فقط یه نفر اهل خواندن نماز بودند و ۴۷ درصد از دستگیر شدگان از افراد دارای مشکل و معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و فرزند طلاق و ... بوده اند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اذعان داشت: در نظر سنجی که از جامعه زنان کشور انجام گرفته بیشتر از ۸۳ درصد از بانوان به حجاب اعتقاد داشته و گفته اند حتی اگر قانون حجاب اجباری برداشته شود بازهم حجاب خودرا حفظ خواهند کرد./1400/

ارسال نظرات