۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۷۲۵۴۵۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم چهلم شهید علی‌وردی:

ملت ایران کار فتنه بی‌وطن‌ها را با خون شهدا یکسره کرد

ملت ایران کار فتنه بی‌وطن‌ها را با خون شهدا یکسره کرد
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: دشمنان می‌خواستند مردم را در برابر مردم قرار دهند ولی ملت ایران فتنه بی‌وطن‌ها را با خون شهیدان پایان داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین چهلمین روز شهادت شهید آرمان علی‌وِردی با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مسؤولان کشوری و لشکری در مسجد ارگ برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ابتدا با تأکید بر جریان داشتن یک جنگ تمام‌عیارِ ترکیبی علیه ملت ایران، گفت: دشمنان خواستند مردم را در برابر مردم قرار دهند و با همه فشار‌های خارجی کوشیدند یک جنگ شهری تمام‌عیار درست کنند و این مردم بودند که صبوری کردند و متدینین و بسیجیان در این میان خون شهید دادند تا خون ملت بیش از این روی زمین ریخته نشود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به فشار‌های مختلف و تلاش برای القای اعتصابات اجباری اشاره و تأکید کرد: تمام تلاش‌شان را کردند که بتوانند از دل این کار‌ها در دل مردم شک و تردید ایجاد کنند، اوباش را به میدان آوردند و جوان رعنای ما را به شهادت رساندند؛ غافل از اینکه این شهادت آرمان این مردم است و به قولِ حاج قاسمِ شهید، «این ملت، ملت امام حسین است.»

حجت الاسلام و المسلمین قمی عمل و بروز انقلابی را لازمه فعالیت‌های مسوولین برشمرد و و گفت: در این باره دوست داشتیم سران قوا، مراجع عظام و علمای اعلام سخن بگویند، اما اجازه بدهید درباره رهبر انقلاب از قول حاج قاسم بگویم که پیروی از رهبری انقلاب را جزء اصول میدانست و تأکید کرده بود: «خامنه‌ای عزیز را عزیز جانتان بدارید و حرمت او را حرمت مقدسات بدانید». من در یک جمله به حاج قاسم عزیز که دل‌‎داده حضرت زهرا (س) می‌گویم: به حضرت زهرا (س) قسم، این سید را عزیزتر از جانمان می‌دانیم و خدا را شکر می‌کنیم که‌ایشان هر روز عزیزتر هستند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: مردم پای این نهضت و این پرچم‌ایستاده‎اند درحالی که اتفاقات اخیر در زمانی بود که مامور به صبر بودیم؛ اما ائمه‎ی کفر از روز خروش ملت امام حسین (ع) بترسند. آن‌ها تاریخ را ورق خواهند زد و می‌دانند که نه آن‌ها به قدرت ۵۰ سال قبل مانده‌اند و نه جبهه حق به ضعف سال‌های قبل از انقلاب است. البته امروز قوه قضائیه یکی از این اوباش محارب را قصاص کرد که از این بابت ممنونیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی بی‌حرمتی‌ها به روحانیون تأکید کرد: خیال کرده‌اید طلبه‌ها با این جسارت‌ها میدان را خالی می‌کنند؟ شهید بهشتی آن سید عزیز نهضت آن همه ناسزا و تهمت شنید و شهید شد. بزرگان روحانیت مانند شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر، شهید محلاتی و شهید صدوقی در دوران حیاتشان برای پاسداشت انقلاب و اسلام هزینه دادند و به درجه شهادت نائل شدند و حالا هم نوبت ما و نسل جدید طلبه‌هاست که پای این نهضت هزینه بدهیم. عده‌ای خیال کرده‌اند با بی‌حرمتی به چادر بانوان و عمامه روحانیون می‌توانند دل متدینین را بلرزانند، ولی دشمنان باید بدانند که لباس روحانیت کفن ماست و ما برای مکتب حاضریم جانمان را تقدیم کنیم و در سربازی امام عصر اروحنا فداه سر به دار می‌خواهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خدمت‌گزاری طلاب و روحانیون به مردم در مقاطع مختلف برشمرد و گفت: افتخار و وظیفه روحانیت خدمت خالصانه به مردم است. ماجرای کرونا را ببینید، سیل و زلزله را ببینید، تغسیل و مواسات و خدمات خالصانه در حاشیه شهر‌ها و اقدامات جهادی در همین سال‌های اخیر را ببینید که بدانید روحانیون و طلاب افتخار خودشان را پیشتازی در خدمت و همراهی با مردم می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: نماد‌های قدرت نرم ملت ایران کم شماره نیست و تنها یکی از آن‎‌ها شهید سلیمانی است که از سردار سلیمانی اثرگذارتر است و در دل دشمن رعب انداخت. ما قوی هستیم چون آرمان داریم و شهید داده‌ایم؛ ما قوی هستیم چون آرمان شهادت داریم و از مکتب امام یاد گرفته‌ایم که: «مظهر قدرت ایران شهداست».

وی در ادامه به شهید آرمان علی‎وردی اشاره و با تأکید براینکه خون شهید ناموس الهی است و پایمال نخواهد شد، افزود: ملت ایران فتنه بی‌وطن‌ها را با خون شهیدان جمع کرد چون عاقبت فرزندان فاطمه(س) شهادت است. دوستان آرمان علی‎وردی از دعا‌های او برای شهادت سخن می‌گویند و همه دیدند یک دهه هشتادی‎ با شهادتش چگونه بر قلوب تأثیر می‌گذارد و به فخر حوزه‌های علمیه تهران تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قمی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها را مجاهد بزرگ جهاد تبیین دانست و تأکید کرد: نه‌تنها بیانات و کلمات‌ایشان بلکه سلوک، رفتار و حیات‌ایشان بعد از سید المرسلین چنین بود. ‌ایشان نه تنها در کلام نورانی‌شان، حتی در رفتار‌هایشان هم جهاد تبیین می‌کردند و از این که خانه به خانه ماجرای غدیر را به مردم یادآوری کنند ابایی نداشتند، از این اقدامات تا حتی دسته عزای‌ایشان که برای شهدای احد راه میانداختند روشنگر بود. ‌ایشان شجاعانه تبیین می‌کردند ولی امروز عده‌ای از ترس ریزش فالوور در شبکه‌های اجتماعی قدم و قلم‌شان میلرزد.

گفتنی است شهید آرمان علی وردی ۶ آبان ماه در جریان اغتشاشات در غرب تهران با هجمه ناجوانمردانه اوباش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظرات