۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۲۵۴۶۶

اعتراف مریم رجوی به سازماندهی اغتشاشات

اعتراف مریم رجوی به سازماندهی اغتشاشات
واکاوی اتفاقات صورت گرفته در شهرهای مختلف کشور نشان‌دهنده روش سازمان یافته افرادی است که در دهه های اخیر هم در ایران دست به اقدامات تروریستی زده‌اند.

بررسی دقیق اتفاقات یکی دوماه اخیر در ایران و واکاوی اتفاقات تروریستی و خشونت آمیز صورت گرفته در شهرهای مختلف کشور نشان دهنده روشی قدیمی، مشترک و سازمان یافته، افرادی است که اتفاقا در دهه‌های اخیر هم در ایران اتفاق افتاده است. 

نکته قابل توجه در رابطه با ناآرامی‌های اخیر ایران، دست داشتن مستقیم سرویس‌های خارجی و سازماندهی میدانی گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین است، مسئله‌ای که تا چندی پیش علی‌رغم اعلام دستگاه های امنیتی کشور، توسط رسانه‌ های معاند کتمان می‌شد، اما در روزهای گذشته با سخنرانی سرکرده منافقین در پارلمان ایتالیا و اعلام علنی این موضوع که در اغتشاشات اخیر، این گروهک به صورت سازمانی نیروهایش را مامور کرده تا با ایجاد کانون های شورشی، کشور را با آشوب بکشانند، هویت تازه ای از اتفاقات اخیر کشور را برای مردم نمایان کرد.

البته پس از این صحبت ها سایت و شبکه های رسانه‌‌‌ای گروهک منافقین پس از چند ساعت، صحبت های مریم رجوی را از روی خروجی سایت و شبکه های خود پاک کردند.

از این رو و باتوجه به اتفاقات اخیر کشور به بررسی روایتی مشابه از آشوب‌ها و ترورهای دهه شصت و امروز کشور می‌پردازیم.

پس از شورش های 30 خرداد سال 1360 سازمان منافقین به صورت علنی و با اعلام سرکرده خود یعنی مسعود رجوی وارد فاز مسلحانه شد. 

در این قبیل عملیات فقط هدف انجام ترور بود و این که قربانی ترور چه فرد یا شخصی باشد اهمیتی نداشت. از این رو عمده اهداف این ترورهای کور مردم عادی، شهروندان بی‌دفاع، رهگذران، مسافران وسایل حمل و نقل عمومی و ... بودند. سازمان منافقین بدون پرده‌پوشی، موارد و نمونه‌هایی از ترورهای شهروندان عادی را در ارگان خود ذکر و از این عملیات تروریستی با عناوینی مثل"اعدام انقلابی"و"آتش قهر خلق"یاد می‌کرد. 

در کتاب از «مجاهدین تا منافقین» که به روایت ماهیت سازمان منافقین پرداخته آمده است: «از ابتدای تابستان 1361 واحدهای رزمنده میلیشیا بر اساس رهنمودهای فرماندهی عالی نظامی ـ سیاسی سازمان، برادر مجاهد مسعود رجوی و در اولین مرحله از مقاومت مسلحانه انقلابی خود نابودی سر انگشتان اختناق را دستور کار خود قرار دادند تا آنجا که با اوج‌گیری عملیات واحدهای عملیاتی سازمان و گستردگی عملیات و قدرت آتش رزمندگان سازمان، تنها در شهریور ماه 1361 حدود ششصد نفر از مزدوران رژیم فقط در تهران کشته شدند.» 

در نشریه مجاهد که در آن زمان به نوعی ارگان رسانه ای سازمان منافقین بوده، ذیل عنوان «از سری تجربیات مجاهد خلق» و با تیتر «عملیات واحدهای موتوری» به تشریح و توضیح عملیات تروریستی با استفاده از موتورسیکلت پرداخته شده و مباحثی مانند: پرتاب نارنجک و بمب‌های آتش‌زا به مراکز دشمن، اعدام انقلابی مزدوران دشمن در مراکز حفاظت شده جاسوسی و کسب اطلاعات، اعدام انقلابی مزدوران منفرد دشمن در مسیر تردد، آموزش داده شده است. یکی از طرح‌هایی که واحد موتوری بعد از فراگیری و کسب آموزش‌های نظامی مکفی می‌تواند انجام دهد، به هلاکت رساندن تک مزدور دشمن در کوچه و خیابان است... برای اعدام مزدوران خود فروخته‌ای که تحت پوشش‌های مختلف شغلی در مناطق مختلف خود را با محیط هم رنگ ساخته و مراکز جاسوسی و کسب اطلاعات دایر کرده‌اند، واحدهای موتوری بر اساس یک طرح مناسب عملیاتی می‌تواند اقدام کند. 

گویی این روزها تاریخ در حال تکرار است؛ کلید واژه حمله واحد های موتوری به مردم و حافظان امنیت دقیقا در حادثه تروریستی شهرستان ایذه هم توسط دشمنان ملت ایران به کار برده می شود و دقیقا به همان نقشه، به همان صورتی که در دهه شصت صورت گرفته، این بار و در آبان 1401 در شهرستان ایذه طرح ریزی و پیاده می شود، عده ای موتور سوار مسلح به صورت ناگهانی به سمت مردم و نیروهای نظامی حمله کرده و چند نفر را به شهادت می رسانند و به سرعت از آن محل متواری شده و فرار می کنند. 

یکی دیگر از روش‌ها و نقشه های تکراری تروریست ها که این روزها چندین بار و به صورت های مختلف شاهد آن بوده ایم؛ استفاده و پوشیدن  لباس های نظامی نیروهای انتظامی ایران توسط تروریست ها و حمله به مردم و آسیب زدن به امول عمومی است که تنها فرق آن با اتفاقات دهه شصت، استفاده از حربه های رسانه ای و پشتیبانی رسانه ای سعودی نشنال هاست. 

به طور مثال فیلمی است که چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد؛عده ای که لباس حافظان امنیت را بر تن داشتند و مشغول آسیب رساندن به موتورها و شکستن اموال عمومی بودند و از آن طرف هم فردی در کمال آرامش مشغول فیلم برداری از این صحنه بود که بعد چند ساعت سر از شبکه های رسانه ای سعودی در آورد! 

دقیقا مشابه این این اتفاق در 6 اسفند سال 60 رخ می دهد، زمانی که سه نفر از کارمندان جهاد دانشگاهی به نام های «محمدعلی نماززاده»، «حسینعلی شایسته مهر» و «رضایی» با خودروی شخصی شان در تهران مشغول پیمودن مسیری هستند، توسط سه عضو سازمان منافقین با لباس مبدل سپاه، که دستور توقف ماشین شان را می دهند می ایستند و پس از مدتی منافقین هر سه کارمند جهاد دانشگاهی را با لباس سپاه به رگبار بسته و سریعا از محل متواری می شوند.

از قبیل این اتفاق که در راستای پروژه کشته سازی در ایران و منفی نشان دادن چهره نیروهای انتظامی توسط رسانه های ضد ایرانی در چند ماه اخیر شاهد بودیم مثال های زیادی را می شود مطرح کرد اما نکته قابل توجه که باید به آن اشاره کنیم، هوشیاری و سواد رسانه ای ملت ایران است که به خوبی بر اساس حافظه تاریخی خود و سابقه جنایت های تروریست های دشمن ایران، با این حوادث اخیر روبرو شده و با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سیزدهم آبان امسال و حضور چشمگیر در تشییع شهدای حوادث تروریستی اخیر در شهرهای مختلف ایران، مشت محکمی را بر دهان یاوه گویان و رسانه های همراه شان زدند.

 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات