۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۲۷۹۱۳
صدرالحسینی در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا:

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم سپاه تنفس مصنوعی به اغتشاشگران است

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم سپاه تنفس مصنوعی به اغتشاشگران است
کارشناس مسائل بین الملل گفت: تلاش اتحادیه اروپا برای احیا و حفظ اغتشاشگران شکست خورده و جلوگیری از ادامه نفوذ ایران در منطقه در دستورکار آن‌ها قرار دارد.

اشاره: اتحادیه اروپا پس از چند روز فعالیت بالأخره سرانجام توانست در قطعنامه‌ای که در پارلمان اروپا تصویب کردند، تحریم سپاه را مطرح نماید. تلاش آن‌ها برای این اقدام علنی در حقیقت تهدید رسمی امنیت کشور ایران است. اتحادیه اروپا که این روزها سوز سرما برای آن‌ها گریبانگیر شده است، تلاش دارند به هر شکل و نحوی جبهه خود را سازماندهی کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همانطور که از نامش پیداست پاسدار انقلاب است و حمله به پاسدار انقلاب به معنای حمله به خود انقلاب است.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ دکتر سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس ارشد مسائل بین الملل رفت تا با وی پیرامون تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت‌وگو کند.

رسا ـ تلاش‌های اروپا برای تحریم سپاه به چه علتی است و آن‌ها چه منافعی از این موضوع دارند؟

در اینجا دو موضوع اساسی وجود دارد. البته موضوعات و اهداف دیگری نیز هستند؛ اما به نظر می‌رسد که این دو هدف برای دشمن بسیار مهم‌تر باشند. یکی از اهداف اروپایی‌ها برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روحیه دادن به اغتشاشگرانی است که به پشتوانه کشورهای غربی به خصوص در اغتشاشات اخیر که برخی از کشورهای اروپایی همه جانبه وارد میدان شدند. این کشورها از جمله آلمان، فرانسه، انگلستان و ... حتی با به میدان آوردن سرویس‌های اطلاعاتی در پوشش سفارتخانه‌ها، اقدامات خود را سازماندهی کردند.

تصور اغتشاشگران بر این بود که در حال حاضر حمایت آمریکایی‌ها را دارند. مقامات ارشد آمریکایی از جمله رئیس جمهور، وزارت خارجه و نماینده آمریکا در گفت‌وگوهای برجامی و ... به صراحت از اغتشاشگران حمایت کرده بودند. اروپایی‌ها نیز که در این دور به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کردند.

در حقیقت جمهوری اسلامی توانست کنترل، حمایت و مدیریت را در این اغتشاشات داشته باشد. شکستی که اغتشاشگران خوردند، به یک تنفس مصنوعی و حمایت نیازمند بود. اروپایی‌‎ها با این کار می‌خواهند این تنفس مصنوعی را انجام بدهند. آن‌ها به دنبال محکوم کردن سپاه به عنوان همکار اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی و مدیریت کننده و کنترل کننده بحران‌ها هستند.

نکته و هدف بعدی اروپایی‌ها این است که به قدرت، توان، اقتدار و مقاومت گروه‌های اسلامی در منطقه آسیب برسانند؛ چون قدرت، اقتدار و توان محور مقاومت نیز توسط سپاه پاسداران مدیریت می‌شود. نیروی قدس سپاه و بخش مهمی از سپاه نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کنند. آن‌ها به همین دلیل به دنبال این هستند تا در منطقه شرایطی را فراهم آورند که این احساس در منطقه شود که آن‌ها حامی جریان ارتجاع در منطقه هستند.

تضعیف سپاه در منطقه با این اهداف صورت می‌پذیرد. سپاه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی در منطقه در حال فعالیت‌های مهمی است و از طرفی یک تنفس مصنوعی برای روحیه دادن و نگهداشتن اغتشاشگران برای حرکت‌های بعدی در دستور کار این روند اتحادیه اروپا قرار دارد.

رسا ـ پیام‌های ناراحتی صریح دشمن از یک نهاد نظامی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چیست؟

دشمنان واقعیت‌های داخل جمهوری اسلامی را نمی‌شناسند. آن‌ها نمی‌دانند که مجموعه نیروی مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حقیقت برآمده از مردم هستند. آن‌ها هیچ جدایی و سوایی در هیچ موضوعی از مردم ندارند. سپاه مهم‌ترین پشتوانه مردمی به نام بسیج را دارد. مهم‌ترین پشتوانه نیروهای مردمی برای سپاه هستند. کسانی که در حوادث گوناگون از سیل، زلزله، مشکلات، کرونا و کمبودهای اقتصادی به داد مردم می‌رسند.

در حقیقت چون آن‌ها این شناخت را ندارند تصور می‌کنند این نهاد نظامی در کشور حاکمیت دارد و اگر بتوانند آن را تضعیف کنند، جمهوری اسلامی را تضعیف کرده‌اند! اقداماتی که آن‌ها در قالب تخریب و تضعیف سپاه انجام می‌دهند، در واقع برای مقابله با جمهوری اسلامی است. این جماعت در حقیقت اطلاع ندارند که امروز نهادهای قانونی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که جزوی از نیروهای مسلح کشور هستند، به طور کلی مورد حمایت همه جانبه مردم قرار دارند و جدایی و سوایی بین اینها نیست.

البته باید این نکته را توجه داشته باشیم که آن‌ها تزویر و ریا دارند. البته که این کار تازه‌ای نیست. این مسأله در سال‌‎های گذشته از طرف آمریکایی‌ها بیشتر و از طرف اروپایی‌ها کمتر وجود داشت. الآن اروپایی‌ها نیز به میدان آمده‌اند. تقسیم کاری که با همدیگر انجام می‌دهند تا بتوانند به نوعی جدایی و سوایی میان مردم ایجاد کنند. یعنی آن‌ها به دنبال القای این موضوع به جامعه می‌روند که بگویند تحریم‌های ایران تقصیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اروپایی‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حقیقت به دنبال شکل دهی به دوگانه معیشت و سپاه هستند تا شاید بتوانند از این محمل سوء استفاده کنند.

رسا ـ آیا سپاه پاسداران یک گروه تروریستی و مستحق تحریم است یا دولت‌های غربی که این روزها با حمایت‌های تمام قد تسلیحاتی، مالی و رسانه‌ای مشوق اصلی خشونت و آشوب در کشور ما بودند؟

روشن است. در سؤال قبلی بیان کردم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم ایران یکی هستند. انقلاب اسلامی مورد حمایت همه مردم ایران قرار دارد. مگر امکان دارد یک بخش رسمی از نیروی مسلح در یک نظام سیاسی به عنوان تروریست شناخته شود؛ اما آن حکومت و مردم را به عنوان تروریست ندانیم؟ در حقیقت این بازی با الفاظ است. آن‌ها چندین بار مردم ایران را تروریست و مستحق نابودی قلمداد کردند.

برخی توییت‌هایی که در اغتشاشات اخیر از طرف حامیان غرب و از برخی حامیان یا مدیران میدانی اغتشاشات نوشته می‌شدند، همگی یک صدا نابودی ملت ایران را فریاد زدند یا این آرزو را بر سر قلم خود آوردند. آن‌ها در حقیقت کل ملت ایران را ملتی تروریست می‌دانند؛ چرا که در مقابل زیاده خواهی‌ها، هژمونی آمریکا و در مقابل اقتدار و زیاده خواهی آمریکایی‌ها در داخل ایران و در منطقه ایستادگی کردند.

کدام سیاستمدار نمی‌داند اگر کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران در طول 43 سال گذشته تحریم‌های همه گیر و سختی مانند یک جنگ هشت ساله با آن شرایط و فضاسازی‌های کاذب در حوزه رسانه و دیپلماسی را بتواند بدون حمایت مردم خود تحمل کند. البته ایران در مقابل همه این هجمه‌ها توانست در مقابل آمریکا بایستد، سرپا باشد و روز به روز بر قدرت خود اضافه کند  و نفوذ خود را در منطقه و جهان بین الملل گسترش بدهد.

رسا ـ بهترین واکنش نسبت به این اقدام مذبوحانه کشورهای اروپایی چیست؟

نکته اساسی این است که قوی شدن، اقتدار و پیمودن همین راه 43 ساله و پیمودن مسیر اصلی و پرهیز از دچار شدن به حواشی نکته اساسی است. مدیران و مردم ما با بصیرتی که از خودشان نشان دادند، ثابت کردند که همیشه آماده هستند. این بصیرت و آمادگی باید افزایش پیدا کند.

جهاد تبیین می‌تواند در حاشیه زدایی از این مسیر کمک کند تا مسیر اصلی ادامه پیدا کند که دشمن در هیچ شرایطی نتواند خواسته‌های خود را بر مردم تحمیل کند. جنگ جنگ اراده‌ها است و دشمن در حال حاضر تلاش می‌کند اراده مردم را ضعیف کند تا مردم مسیر پیمودن به قله را فراموش کنند در حالی که این مهم‌ترین وظیفه و واکنش است.

دشمن به شدت بر روی شکستن اراده‌ها در کشور با انواع و اقسام عملیات روانی و جنگ ترکیبی تأکید دارد. هر کدام از طرفین این جنگ که اراده قوی‌تری را برای پیمودن راه داشته باشند، پیروز میدان خواهند بود. دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی و زیرسلطه بردن ایران عزیز دارد فعالیت می‌کند. جمهوری اسلامی برای اقتدار، سربلندی، آزادی، امنیت و پیشرفت همه جانبه کشور و ملت عزیز ایران فعالیت می‌کند؛ بنابراین در حال حاضر اراده‌ها هستند که باید نقش اساسی را در این باره بازی کنند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات