۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۲۸۰۹۴
معرفی کتاب؛

کتاب «چهل حدیث حجاب» منتشر شد

کتاب «چهل حدیث حجاب» منتشر شد
کتاب «چهل حدیث حجاب» به قلم حجت‌الاسلام‌ رحیمیان در ۷۴ صفحه توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «چهل حدیث حجاب» به قلم حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان،تولیت محترم مسجد مقدس جمکران نیز با انگیزه تبیین جایگاه زن در نگاه اسلام، چهل حدیث درباره حجاب، نگاه و ازدواج جمع‌آوری کرده است.

پیامبر گرامی اسلام در حدیث معروف اربعین که شیعه و سنی آن را به طرق متعدد روایت کرده‌اند, توصیه اکیدی به گردآوری، نگارش و حفظ چهل حدیث کرده است. این حدیث، محور اصلی «اربعین نگاری» و مهم‌ترین عامل و انگیزه مسلمانان در نگارش کتاب‌های اربعین بوده است.

در این کتاب‌ها چهل حدیث از احادیث معصومان در موضوعات مختلف اعتقادی و اخلاقی گردآوری شده و بعضا شرح و توضیح داده شده‌اند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» تولیت محترم مسجد مقدس جمکران نیز با انگیزه تبیین جایگاه زن در نگاه اسلام، چهل حدیث درباره حجاب، نگاه و ازدواج جمع‌آوری کرده است.

به امید آنکه با بهره گرفتن از سخنان نورانی مکتب وحی و گذاشتن نواهی الهی و برخورد سلبی اسلام با گناهان و عوامل تباهی جامعه در کنار اوامر مؤکد و برخورد اثباتی آیین حق درباره ازدواج، راه سعادت جامعه فراهم شود. و این کتاب را انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسانده است.

چهل حدیث حجاب

از دیگر کتاب‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» در انتشارات کتاب جمکران چهل حدیث دیگری است به نام «دوستت دارم» که با انگیزه تقویت بنیان خانواده و تشدید محبت و الفت بین ایشان، چهل حدیث درباره عشق‌ورزی و آیین همسرداری را از کلام معصومان گرد آورده‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اگر خواستار سلامت ناموستان هستید!

قَالَ الصادق: بَرُّوا آبَاءَکُمْ یَبَرَّکُمْ أَبْنَاؤُکُمْ وَعِفُّوا عَنْ نِسَاءِ النَّاسِ تَعِّف نِسَاؤُکُمْ؛

به پدرانتان نیکی کنید تا فرزندانتان به شما نیکی کنند و دربرابر زنان مردم عفت را رعایت کنید تا عفت زنانتان محفوظ بماند.

ارسال نظرات