۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۲۸۱۲۱
مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

کتاب «سیاست و حکمت: خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» + لینک

کتاب «سیاست و حکمت: خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» + لینک
کتاب «سیاست و حکمت: خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» تألیف سیدمصطفی سیدصادقی در ۳۵۲ صفحه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «سیاست و حکمت: خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی»  توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی دربردارنده‌ خاطرات تلخ‌ و شیرین آیت‌الله احمد بهشتی از دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی است که پس از حدود شصت جلسه روایت خاطرات او در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در شش فصل تدوین شده است.

در فصل نخست بررسی زندگی خانوادگی، شرح کودکی تا ازدواج، شهادت برادر در کنار شرح حال و تحصیلات فرزندان مورد اشاره قرار گرفته است.

در فصل دوم حیات علمی آیت‌الله بهشتی، ورود به حوزه و دانشگاه تا رسیدن به سطوح عالی، در کنار تدریس در دو نهاد فوق به همراه تألیفات وی معرفی گردیده است.

شاکله فصل سوم را مبارزات سیاسی سید نورالدین شیرازی و همچنین معرفی علما و بزرگان استان فارس و در کنار آن شرح زندگانی مبارزان و علمایی همچون برادران آیت‌اللهی، مرحوم آیت‌الله حدائق، شهید محلاتی و خدمات آیت‌الله نظام تشکیل داده است.

فصل چهارم با نگاهی به وقایع تاریخ معاصر، رویدادهایی چون کشف حجاب، فدائیان اسلام، دولت مصدق، لوایح شش گانه، اختلافات تیمور بختیار با شاه، واقعه ۱۵ خرداد سال ۴۲، کاپیتولاسیون، جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، قیام نوزده دی، شهادت آقا مصطفی و مسائلی از این دست را مورد کنکاش قرار داده است.

دو فصل پایانی بخش بیشتری از کتاب را به خود اختصاص داده است. فصل پنجم ضمن اشاره به فعالیت‌های مبارزاتی راوی در عصر طاغوت، به همراهی او با جریان نهضت اسلامی می‌پردازد. فصل ششم نیز با اشاره به فعالیت‌های اجرایی راوی پس از پیروزی انقلاب در مقام نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به تشریح مأموریت‌های داخلی و همچنین سفرهای برون مرزی، ناآرامی‌های پس از انقلاب، ریاست‌جمهوری بنی‌صدر و تحرکات منافقین اشاره کرده است.

در بخش ضمائم کتاب گزیده­ای از تصاویر و اسناد مربوط به حیات سیاسی و فرهنگی آیت­الله بهشتی منتشر شده است تا خوانندگان­ اثر به‌ویژه پژوهشگران حوزه­ی تاریخ انقلاب اسلامی را در همراهی با سیر فعالیت­‌های راوی یاری ­دهد.

این اثر در زمره آثاری است که به بهانه یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بازار نشر عرضه می‌شود.

کتاب «سیاست و حکمت: خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» تألیف سیدمصطفی سیدصادقی در ۳۵۲ صفحه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۲۰ هزار تومان از فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، نبش مجتمع ناشران تهیه کنند و یا از تارنمای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir سفارش بدهند.

ارسال نظرات