۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۴۰۰
به مناسبت نکوداشت آیت الله صافی گلپایگانی اعلام شد؛

فراخوان اوّلین دوره‌ جایزه‌ سالانه «گفتمان مهدویت»

فراخوان اوّلین دوره‌ جایزه‌ سالانه «گفتمان مهدویت»
مؤسّسه فرهنگی هنری «اندیشه و تمدّن شیعه» اوّلین فراخوان جایزه‌ فرهنگی، ادبی، هنری «گفتمان مهدویت» را در نکوداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار می‌کند.

به‌ گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مؤسّسه فرهنگی هنری «اندیشه و تمدّن شیعه» اوّلین فراخوان جایزه‌ فرهنگی، ادبی، هنری «گفتمان مهدویت» را در نکوداشت مدافع و نویسنده بزرگ عرصه مهدویت، مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار می‌کند.

حجت الإسلام محسن اکبری شاهرودی مدیر این مؤسسه، با بیان اهتمام ویژه مرجع محبوب به گسترش امر مهدویت و ترویج این نام و فرهنگ مبارک و رهایی‌بخش، گفت: بر آن شدیم تا در گرامیداشت اوّلین سالگرد ارتحال آن مرجع عظیم الشأن که بیشترین آثار ارزشمند مهدوی را به خود اختصاص داده‌اند، فراخوان جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» را -که برگرفته از نام یکی از آثار گرانسنگ مهدوی ایشان است- آغاز کنیم و سالیانه این جایزه را به صاحبان بهترین و ارزشمندترین آثار فرهنگی، ادبی و هنری در زمینه مباحث مهدوی، تقدیم کنیم.

وی در بخشی از این گفت و گو افزود: از نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان عزیز دعوت می‌شود تا آثار تولیدی خود را در گروه‌های «پژوهش‌های مهدوی»؛ «داستان بلند و رمان»؛ «مجموعه داستان‌ کوتاه»؛ «مجموعه شعر مهدوی»، «مجموعه آثار مهدوی با محوریت کودکان» و «فیلمنامه بلند و کوتاه» به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.

مدیر مسئول مؤسّسه «اندیشه و تمدّن شیعه» در ادامه بیان داشت: آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۱ با مجوّز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تولید شده باشند و در یکی از گروه‌های بالا قرار گیرند. همچنین امکان ارسال آثار در چند بخش وجود دارد.

علاقه‌مندان می‌بایست دو نسخه از آثار تولیدی خود را تا مورّخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به دبیرخانه جایزه فرهنگی ادبی هنری «گفتمان مهدویت» به نشانی قم، کدپستی ۳۷۱۵۷۶۵۷۶۶؛ «مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه» ارسال نمایند تا ان‌شاء الله پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران، در ایام میلاد مسعود حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین له الفداء، در مراسمی، اسامی برگزیدگان اعلام و از آنها تجلیل گردد.

نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان محترم می‌توانند جهت راهنمایی بیشتر با آدرس ایمیل andisheandtamaddoneshia@chmail.ir یا شماره شبکه مجازی ایتا 09192953623 در ارتباط باشند.

ارسال نظرات